  • Data: 2007-02-07 12:40:56
    Temat: Darowizna czy trzeba zgłaszać u US
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Razem z żoną chcemy podarowac teściowej samochód. Wartość samochodu to 5tys.
    zł.

    1. Czy taką darowiznę trzeba zgłaszać w Urzędzie Skarbowym? W necie
    znalazłem info, że darowizny o wartości przekraczającej 9637zł trzeba
    zgłosić w ciągu miesiąca, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej
    odpowiedzi, że mnijeszych nie trzeba zgłaszać.

    2. Samochód jest zarejestrowany na mnie i tylko ja jestem na umowei kupna i
    w dowodzie rejestracyjnym. Czy w umowie darowizny wystarczy, że bedę ja jako
    darczyńca, czy musi być też żona? (mamy wspólnotę majątkową).

    Z góry dziękuje za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Winetoo