    From: Kubus <k...@c...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy za leki w domach pomocy spolecznej placi pensjonariusz?
    Date: Sun, 30 Jul 2006 18:28:49 +0200

    Niedawno w dps zmarla moja mama. Chcialem otrzymac zwrot pieniedzy
    stanowiacych 30% przejetych przez dps rent z zus, ktore mialy byc do
    dobrowolnej dyspozycji pensjonariusza dps. Na to konto wplacilem,
    zupelnie niepotrzebnie, ponadto ponad 700 zl. Mama otrzymywala ponad
    760 zl renty. Do smierci wplynely do dps cztery renty. Konto osobiste
    mojej mamy wynosic powinno zatem: 4*(760*30%)+700= 1612 zł. Dom pomocy
    spoleczenej potracil z tej kwoty 1100 zl za rzekomo pelnoplatne leki,
    ktore mama miala otrzymac. Zadnego rozliczenia nie otrzmalem. Wiem
    tylko, ze po mojej interwencji 17 lipca br. miano od 18 lipca podawac
    mamie kroplowke odzywcza i witaminy. Mama zmarla 22 lipca.
    Nie chodzi mi o pieniadze, lecz o zasade. Pomijam tez ocene poziomu
    opieki nad ludzmi zdanymi na wylaczna laske personelu. Okazuje sie, ze
    dps nie informujac rodziny dobrowolnie korzysta z pieniedzy
    pensjonariusza. Pensjonariusz nie ma mozliwosci otrzymac ze swojego
    konta gotowki na zakup np. ksiazki, gdyz moze jedynie skorzystac z
    funkcjonujacego na terenie dps kiosku, w ktorym zakupy robi sie
    bezgotowkowo.
    Uwazam, ze zostalem oszukany przez dps. Mieli do mnie telefon, czesto
    tam przyjezdzalem, a mimo to nie bylem informowany o wydatkowaniu
    przez dps srodkow z osobistego konta mamy. Zawlaszczono nawet
    pieniadze, ktore dodatkowo wplacilem, aby zasilic konto mamy.
    Pisze po to, zeby zaprzestano okradania, czesto bezradnych,
    pensjonariuszy dps i ich rodzin.

    Czy ktos ma kogos w dps? Jakie sa wasze opinie na ten temat?

    kubus