  • 21. Data: 2008-04-02 10:27:11
    Temat: Re: Czy torrent jest legalny?
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Tsk, tsk, tsk... A gdyby nie komputery - w ogóle nie było by tego
    > problemu! Dlaczego MPAA nie ściga producentów komputerów?

    Aby zakończyć ten temat i odpowiedzieć ostatecznie na pytanie postawione
    w wątku, napiszę raz jeszcze:

    Nawet jeśli kwestia złamania prawa, albo udowadnialności intencji do
    takiego działania, jest tu nieco wątpliwa, to trackery torrentowe nie
    zajmują się niczym pożytecznym poza udostępnianiem możliwości złamania
    prawa, w przeciwieństwie do np. pisarzy powieści o morderstwach,
    producentów noży i komputerów.

    Każdy bowiem z tych produktów można wykorzystać do innych celów poza
    piractwem. Protokół BitTorrent jako taki również, ale usług oferowanych
    przez ścigane trackery już nie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 22. Data: 2008-04-02 10:31:50
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Trackery nie mysla.

    Ok, skrót myślowy. Właściciele trackerów.

    > Dzialanie umyslne byloby wtedy, jesli ktos uruchomilby trackera _w celu_
    > ulatwienia czynu zabronionego.
    > A trackery dzialaja w celu umozliwienia wymiany danych, co nie jest czynem
    > zabronioym. Kapujesz juz?

    1. Tak, wiem, są disclaimery na stronach trackerowych, które
    teoretycznie wyłączają odpowiedzialność właścicieli i sugerują, jakoby
    intencją tychże nie było ułatwianie piractwa.

    2. Nie wiem, jak się posunęło takie maskowanie rzeczywistych intencji
    dzisiaj, bo nie korzystam, ale w roku 2003 polskie trackery miały jawnie
    stworzone przez administratorów kategorie typu "filmy", "muzyka",
    "oprogramowanie" itp.

    Oczywiście nadal się można spierać, czy "filmy" oznaczało filmy
    komercyjne, czy np. jedynie amatorskie, kręcone przez użytkowników i
    udostępniane innym użytkownikom - ale przecież chyba każdy wie, o co
    chodzi... Kwestia jedynie udowadnialności.

  • 23. Data: 2008-04-02 10:46:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mikaichi napisał(a):

    > No wlasnie, czy torrent jest legalny?

    A taboret? Czy jest legalny? Bo Pani Ola z Wąchocka trzymając taki
    taboret za nogę uderzyła Pana Aleksandra w ciemię...

    j.

  • 24. Data: 2008-04-02 11:17:12
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Any User <u...@a...pl> writes:

    [...]

    > Ale przecież absolutnie nikt się nie czepia firm/osób
    > udostępniających torrenty do legalnych danych.

    Można udostępniać liczby pierwsze:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Illegal_prime

  • 25. Data: 2008-04-02 11:19:40
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Mikaichi <m...@v...pl> writes:

    [...]

    > Rownie dobrze, kolejna analogia, moglbys nazwac siec Orange
    > kryminalistami i bandytami

    Jasne, przecież każdy SMS może zawierać instrukcję skonstruowania
    bomby albo treści propagujące faszyzm lub komunizm.

  • 26. Data: 2008-04-02 11:21:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Any User <u...@a...pl> writes:

    > Ok, skrót myślowy. Właściciele trackerów.

    Nie tylko tutaj skrót myślowy. Legalność programów komputerowych to
    jest termin techniczny, a nie prawny. Prawnie uregulowane są jedynie
    czynności takie jak wytwarzanie, pozyskiwanie, rozpowszechnianie
    etc. programów komputerowych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 27. Data: 2008-04-02 11:24:07
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Any User <u...@a...pl> writes:

    [...]

    > trackery torrentowe nie zajmują się niczym pożytecznym poza
    > udostępnianiem możliwości złamania prawa

    Udostępnianie technicznej możliwości złamania prawa? Zdaje się, że
    o hipotetycznym świecie, w kórym przy użyciu techniki blokuje się
    wszelkie działania nieetyczne pisał Lem w 'Wizji lokalnej'.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 28. Data: 2008-04-02 11:29:49
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Można udostępniać liczby pierwsze:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Illegal_prime

    Tak, czytałem już o tym wątku DeCSS kilka lat temu.

    Ale co chcesz mi udowodnić? Że to jest dobre, czy że to jest
    nieudowadnialne przed sądem?

  • 29. Data: 2008-04-02 11:30:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Apr 2008 11:58:59 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tsk, tsk, tsk... A gdyby nie komputery - w ogóle nie było by tego
    > problemu! Dlaczego MPAA nie ściga producentów komputerów?

    Jeżeli coś służy w dużym stopniu piractwu to coś
    z tym trzeba zrobić. Co z tego że czasami p2p
    lecą treści legalne - skoro to przypadki marginalne.
    Przykład z nożem nie jest trafiony - rzadko się zdarza
    że jest on użyty do przestępstwa. Zaś sieci p2p głównie
    służą piractwu i jeśli prawo na to zezwala to znaczy
    że jest dziurawe i należy je załatać.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 30. Data: 2008-04-02 11:32:05
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Jasne, przecież każdy SMS może zawierać instrukcję skonstruowania
    > bomby albo treści propagujące faszyzm lub komunizm.

    Ale stan *faktyczny* jest taki, że większość SMS-ów takich informacji
    *nie* zawiera, natomiast większość torrentów prowadzi do nielegalnych
    treści.