  • 91. Data: 2008-04-02 20:50:47
    Temat: Re: Czy torrent jest legalny?
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 2 Kwi, 14:34, Any User <u...@a...pl> wrote:

    [ciach]

    > Nie jestem za delegalizacją Internetu, aby to było jasne.
    >
    > Jestem natomiast za delegalizacją wszelkich technologii, które służą
    > *przede wszystkim* do popełniania przestępstw. Czyli takich, w przypadku
    > których delegalizacja będzie większą korzyścią, niż stratą (oczywiście
    > dla ludzi uczciwie płacących za użytkowane treści).

    W takim razie zapłacisz mi za nie wykonane zlecenia?
    Używam torrenta do ściągania niezbędnych danych od znajomego, do
    zakończenia zlecenia, które mi daje. Nie ma możliwości inaczej niż
    P2P, ponieważ on w USA, a ja w Polsce. Pliki od ok 100 MB, do (nawet)
    kilku GB. Jaka jest inna możliwość ściągnięcia pliku ok 2GB tak, aby
    można było wyłączyć kompa, i później ewentualnie dokończyć ściąganie?
    Nie biorę pod uwagę czegoś takiego jak nagranie na płytkę i wysłanie
    pocztą/kurierem, ponieważ jak dostaję zlecenie dzisiaj, to jutro
    wieczorem odsyłam skończony projekt. Więc taka forma przesyłki traci
    sporo na czasie, a ja bym stracił część swoich dochodów (zresztą nie
    takich małych).
    Więc zapytam się raz jeszcze, pokryjesz moje straty? Jak chcesz mogę
    udokumentować ;)

    --
    pozdrawiam

    SlaVa

  • 92. Data: 2008-04-03 07:01:02
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 2 Apr 2008 13:50:47 -0700 (PDT), SlaVa napisał(a):

> [...]
    > kilku GB. Jaka jest inna możliwość ściągnięcia pliku ok 2GB tak, aby
    > można było wyłączyć kompa, i później ewentualnie dokończyć ściąganie?

    Ja do tego zawsze używam ftp.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 93. Data: 2008-04-03 07:09:14
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Apr 2008 15:01:29 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Marginalne?

    Kiedyś czytałem jakieś raporty IFPI czy jakoś tak... Choć to były stare
    raporty.

    > Oczywiście masz jakieś wsparcie w postaci dokładnych i bezstronnych
    > danych statystycznych?

    Znaczy co? Jak RIAA stwierdzi że większość plików przesyłanych
    przez p2p to piractwo to już się nie liczy? Myślisz że oni
    tak hobbystycznie tępią p2p - dla zasady? Bo ja myślę że robią
    to dla kasy i to sporej - a to poważny argument za tym żeby
    uznać że problem piractwa istnieje (oczywiście p2p to tylko część
    - ale skoro piszą p2p to 60% ruchu internetowego to nikt mi
    nie powie że używa się tego do przesyłania sobie dystrybucji
    Linuksa).

    > Na stos bezbożników!

    Zawsze i wszędzie. W czasach przed p2p używało się ftp i jakoś
    to wszystko działało - a przynajmniej było wiadomo kto
    i co przesyła.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 94. Data: 2008-04-03 08:07:19
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Wed, 02 Apr 2008 22:25:17 +0200, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > BitTorrent i inne sieci typu koniec-z-końcem to Internet w czystej
    > postaci.

    A dlaczego nie. Większość osób nietechnicznych identyfikuje internet
    wyłącznie jako WWW, więc dlaczego by nie jako P2P?

    pozdr

    Radek

  • 95. Data: 2008-04-03 08:15:59
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    Any User wrote:

    > Nazwałbym, gdybyś chciał sobie za pomocą tego samego mechanizmu ściągnąć
    > np. wspomnianą Vistę.

    Ściągać może każdy. np bo lubi ściągać, później kasuje to co ściągnął
    i tak na okrągło - takie hobby ;)
    Poza tym vistę można używać przez 30 dni bez aktywacji z opcją 120
    dni. Nie widzę powodów by w tym okresie bez względu na pochodzenie
    instalacji nazywać użytkownika piratem

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 96. Data: 2008-04-03 08:27:47
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Ściągać może każdy. np bo lubi ściągać, później kasuje to co ściągnął
    > i tak na okrągło - takie hobby ;)

    Muzykę lub filmy niestety tak. Oprogramowania na szczęście nie. Już samo
    ściągnięcie jest nielegalne.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 97. Data: 2008-04-03 12:00:18
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    Any User wrote:

    > Muzykę lub filmy niestety tak. Oprogramowania na szczęście nie. Już samo
    > ściągnięcie jest nielegalne.

    Nielegalne jest użytkowanie/udosttępnianie/modyfikacje niezgodne z
    licencją.
    Przecież dzisiaj większość oprogramowania się ściąga (może nie
    koniecznie przez torrenty ale jednak ściąga) zarówno po to by je
    przetestować przed zakupem a w niektórych przypadkach po dokonaniu
    zakupu gdyż występują w wersji elektronicznej bez nośnika. Więc nie
    pisz proszę że *samo ściąganie* jest nielegalne

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 98. Data: 2008-04-03 12:17:07
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik AdamS napisał:

> [...]
    > zakupu gdyż występują w wersji elektronicznej bez nośnika. Więc nie
    > pisz proszę że *samo ściąganie* jest nielegalne

    Zwlaszcza, ze z serweru MS mozna np. sciagnac Windows Server 2008 co
    niniejszym czynie ;)

  • 99. Data: 2008-04-03 14:16:24
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 14:17, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:
> [...]

    "Samo ściąganie" programu rozpowszechnianego nielegalnie jest
    nielegalne (patrz niżej).

    > Zwlaszcza, ze z serweru MS mozna np. sciagnac Windows Server 2008 co
    > niniejszym czynie ;)

    Ze tego, że możesz legalnie ściągnąć Windows Server 2008 nie wynika,
    że możesz ściągać cokolwiek innego.

    AnyUser co prawda użył "skrótu myślowego", ale zgodnie z polskim
    prawem programów komputerowych nie dotyczy "dozwolony użytek
    osobisty", a kodeks karny mówi:

    Art. 291. § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa
    lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej
    ukrycia,

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

    Art. 292. § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących
    okoliczności powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za
    pomocą czynu zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę
    rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    § 2. W wypadku znacznej wartości rzeczy, o której mowa w § 1, sprawca

    Art. 293. § 1. Przepisy art. 291 i 292 stosuje się odpowiednio do
    programu komputerowego.

    --
    Regards
    Matt

  • 100. Data: 2008-04-04 10:04:19
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    Matt wrote:

> [...]
    > ukrycia,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    A skąd można posiąść wiedzę, że udostępniany program jest uzyskany za
    pomocą czynu zabronionego.
    Czy jak podejdę do ciebie na ulicy i zaproponuję abyś wziął ode mnie
    walizkę w której jest 100k PLN to co zrobisz. Może są kradzione, a
    może ja mam kaprys i rozdaje swoje pieniądze?

> [...]
    > rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia

    rozumiem że jak w opisie znajdę słowo "cracked" to są to towarzyszące
    okoliczności ale co w sytuacji kiedy nie ma jednoznacznych określeń,
    albo ścigam w rzeczywistości zupełnie co innego niż sugeruje nazwa.

    --
    Pozdrawiam AdamS