  • 1. Data: 2008-04-02 06:50:02
    Temat: Reklamacja towaru i gwarancja producenta (sprzedający nie chce wymienić towaru)
    Od: Paweł Dajczak <t...@g...com>

    Witam

    Kupiłem ostatnio na aukcji internetowej pendrive ze zintegrowanym
    czytnikiem kart pamięci flash i po odebraniu okazało się, że
    prawdopodobnie jest on uszkodzony - działa wbudowana pamięć, ale nie
    działa czytnik. Produkt jest nowy (kosztował 40 zł) a sprzedający
    przysłał towar z załączonym paragonem fiskalnym. Kiedy napisałem do
    niego w sprawie reklamacji odpowiedział, że regulamin jego sklepu jak
    i tekst na stronie aukcji mówi, że wszystko co sprzedaje jest objęte
    gwarancją producenta i jeśli chcę reklamować towar to powinienem
    zwrócić się bezpośrednio do firmy (w tym wypadku firma Kingston) a nie
    do niego.

    Chciałbym dowiedzieć się czy takie działanie sprzedającego jest
    uzasadnione czy też powinien on wymienić towar a możliwość reklamacji
    u producent jest dla mnie jedynie alternatywną możliwością ?

    --
    Pzdr.
    P.

  • 2. Data: 2008-04-02 11:23:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2008, Paweł Dajczak wrote:

    > Witam
    >
    > Kupiłem ostatnio na aukcji internetowej

    Na *aukcji*?

    > działa czytnik. Produkt jest nowy (kosztował 40 zł)

    Znaczy tyle wylicytowałeś? ;)
    (KUP TERAZ to nie jest aukcja, być może dlatego nikomu nie chciało
    się pisać wyjaśnień i FAQ).

    > niego w sprawie reklamacji odpowiedział, że regulamin jego sklepu jak
    > i tekst na stronie aukcji

    Jak gość jest prawidłowo sprytny i sprzedaje na *aukcji* (z ceną
    wywoławczą) to IMO obronił się przed "konsumenckością", ale
    pozostaje do rozważenia rękojmia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-04-06 19:06:58
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jak gość jest prawidłowo sprytny i sprzedaje na *aukcji* (z ceną
    > wywoławczą) to IMO obronił się przed "konsumenckością", ale
    > pozostaje do rozważenia rękojmia :)

    Który artykuł "niezgodności towaru z umową" mówi, że nie obejmuje
    towarów kupionych na aukcji?