  • Data: 2008-10-20 20:43:06
    Temat: Czy przysługuje zasiłek macierzyński?
    Od: KonKomp <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W różnych serwisach różnie piszą, jednak szczegółowej odpowiedzi na moje
    pytanie nigdzie nie udało mi się znaleźć, więc może ktoś z osób na
    grupie udzieli mi odpowiedzi.

    Moja żona do końca zeszłego roku szkolnego pracowała w szkole. Umowa o
    pracę miała na czas zastępstwa nauczyciela. W międzyczasie zaszła w
    ciążę. Umowa wygasła jej z końcem roku szkolnego. W wakacje nie
    otrzymywała zatrudnienia. Od września została zatrudniona w tej samej
    szkole znowu na czas nieobecności nauczyciela (tym razem inna
    nauczycielka poszła na urlop macierzyński czy wychowawczy). Termin
    porodu mojej żony to połowa grudnia. Pytanie - czy będzie przysługiwał
    jej zasiłek macierzyński.

    Z tego co czytałem na różnych stronach to podobno nie przysługuje jej
    urlop macierzyński na podstawie takiej umowy. Umowa zostanie rozwiązana
    z dniem porodu. W takim przypadku najprawdopodobniej przysluguje jej 16
    tygodniowy zasilek (nie urlop) macierzynski. A co jeżeli moją żonę
    zwolnią w ciągu najbliższych 2 miesięcy (ma 3 dniowe wypowiedzenie)? Czy
    nadal zasiłek będzie jej się należał ten zasiłek?
    Żona nie czuje się za dobrze i chciała wziąźć sobie urlop chorobowy
    (nawet lekarka jej to proponowała), ale boi się że zostanie zwolniona i
    nie będzie jej nic przysługiwało.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Konki