    From: seven <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej mamy?
    Date: Sun, 14 Aug 2011 22:06:13 +0200

    Witam,
    moja mama chce, aby po jej śmierci, jej pieniądze, oszczędności
    zgromadzone w ciągu całego życia, ulokowane na koncie, trafiły do mnie.
    Twierdzi, że jako jej jedyny syn będę jedynym spadkobiercą, dlatego też
    podstanowiła nie tracić czasu na sporządzanie testamentu, bo - jak
    twierdzi - pieniądze, po jej śmierci, tak czy siak, będą moje.

    Moja mama nie bierze pod uwagę następujących faktów:

    - mama ma męża; nie zamierza mieć z nim rozdzielności majątkowej;
    nie chce jednak, aby pieniądze trafiły do niego, bo to menel

    - mama ma siostrę;
    nie chce, aby pieniądze trafiły do niej - są ze sobą skłócone

    Moja mama twierdzi, że wszystkie pieniądze otrzymam bez problemu.
    Ja myślę, że z otrzymaniem pieniędzy będą się wiązać pewne problemy, nie
    związane tylko i wyłącznie z podziałem spadku między trzy osoby.

    Kto ma rację?

    Co moja mama powinna zrobić, chcąc mieć pewność, że otrzymam pieniądze?

    Co ja, po jej śmierci, powinienem zrobić, aby otrzymać pieniądze?

    Jak długo będę będę musiał czekać na pieniądze?

    PS. Proszę o przystępne wyjaśnienie; nie znamy się na prawie.

    Pozdrawiam.