  • 51. Data: 2006-07-17 20:26:55
    Temat: Re: Czy mandat musimy przyjąć?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hu5to3-ges.ln1@ncc1701.lechistan.com Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Przynajmniej teoretycznie ;)

    To już jest poza mną jako ubezpieczonym.
    Ale niech kolarz też się obowiązkowo ubezpieczy.

    > Procedura jest dokładnie taka sama, jak w przypadku "opornych"
    > ubezpieczycieli - wezwanie, pozew, egzekucja.
    Cóz zatem przeszkadza wprowadzeniu obowiązkowego OC dla rowerzystów?

    > Sęk w tym, że jak już wprowadzisz obowiązek rejestracji rowerów
    A skąd ci przyszło do głowy, że chcę? Czytaj ze zrozumieniem.
    Nie wymyślaj teorii i nie usiłuj wkładać ich w cudze usta a potem z nimi
    polemizować - jaki to ma sens?
    Wskazuję na różnice w traktowaniu przez prawo pojazdów samochodowych i
    rowerów twierdząc, że nie ma mowy o ich "równości" jako uczestników ruchu
    drogowego.

    Jotte

  • 52. Data: 2006-07-17 22:17:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Jul 2006 16:48:42 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Jaki cel ma Twoja wypowiedź? Bo kompletnie nie widzę związku z problemem,
    > omawianym w tym wątku.

    Bić ludzi po mordzie też nie wolno, bo podpada pod paragrafy. Jak chcesz to
    robić, to licz sie z tym że kiedyś Cie złapią i osadzą za pobicie, nie
    przyjmując Twojego tłumaczenia że albo Ty ich, albo oni Ciebie.
    Analogicznie z rowerem na chodniku. Jeśli masz obok jezdnię po której
    możesz jechać, to Twoja bojaźliwość (a bo może mnie rozjedzie samochód...?)
    nie ma tu nic do rzeczy. To że sie przestraszysz czyjegoś wyrazu twarzy nie
    oznacza że możesz od razu zabić tą osobę. KPW?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 53. Data: 2006-07-17 23:46:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 lipca 2006 21:32
    (autor Negatyw
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <e9gojt$cqn$5@sunflower.man.poznan.pl>):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Kliknij a zobaczysz :)
    > Jak wynika z tematu głównego wątku - mówię o kodeksie drogowym.

    Aaa... No tak podejrzewałem, że rozmawiasz sobie o czymś, co nie istnieje.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 54. Data: 2006-07-18 00:20:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem wrote:
    > Andrzej Lawa napisał(a):
    > [...]
    >
    > Pomijając temat historycznych skojarzeń: ostatni raz rowery miały
    > rejestrację za okupanta.

    Też :)

    > a to akurat nie jest problemem: np. do błotnika.

    Ummm... Zdajesz sobie sprawę, że błotnik w rowerze ma szerokość około 5cm?

    Tak wąska tabliczka byłaby zwyczajnie nieczytelna z każdej sensownej
    odległości. A tabliczka szersza stanowiłaby zagrożenie (wystające, ostre
    krawędzie).

  • 55. Data: 2006-07-18 00:30:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte wrote:

    > To już jest poza mną jako ubezpieczonym.

    Czyli innymi słowy masz to w nosie? To dlaczego problem odszkodowania
    dla ciebie ma obchodzić rowerzystę-sprawcę? A powalcz sobie trochę w
    sądzie ;->

    > Ale niech kolarz też się obowiązkowo ubezpieczy.

    A dlaczego nie pieszy?

    Z rowerzystami póki co problemów nie miałem (tylko coniektórych solidnie
    zrugałem za brak świateł) a jeden pieszy mało co mnie nie staranował
    (serio, serio - leciał do tramwaju).

    [ciach]

    > Cóz zatem przeszkadza wprowadzeniu obowiązkowego OC dla rowerzystów?

    Pomyśl.

    > A skąd ci przyszło do głowy, że chcę? Czytaj ze zrozumieniem.
    > Nie wymyślaj teorii i nie usiłuj wkładać ich w cudze usta a potem z nimi
    > polemizować - jaki to ma sens?

    Chcesz chcesz, tylko może sobie z tego nie zdajesz sprawy ;)

    Narzekasz na brak oznakowań i domagasz się obowiązkowego ubezpieczenia -
    cóż...

    > Wskazuję na różnice w traktowaniu przez prawo pojazdów samochodowych i
    > rowerów twierdząc, że nie ma mowy o ich "równości" jako uczestników
    > ruchu drogowego.

    A powykazywać Ci różnice w traktowaniu np. samochodów ciężarowych i
    osobowych? Albo motocykli i samochodów? Albo motorowerów i autobusów?
    Albo ciągników rolniczych i rowerów?

    Żadne z tych pojazdów nie są "równorzędne" - a jednak wszystkie mają
    prawo korzystać z dróg (w ramach istniejących przepisów).

  • 56. Data: 2006-07-18 06:42:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Prosty przykład: jeśli z mojej winy potrącę cyklistę, uszkodzę jego i jego bicykl,

    nie musisz ze swojej winy, odpowiadasz wobec rowerzysty na zasadzie
    ryzyka...

    KG

  • 57. Data: 2006-07-18 07:13:12
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    > Bić ludzi po mordzie też nie wolno, bo podpada pod paragrafy.

    ROTFL :)
    I uważasz, że szkodliwość społeczna Twojego przykładu jest taka, jak spokojna
    jazda po chodniku?

    > To że sie przestraszysz czyjegoś wyrazu twarzy nie oznacza że możesz od razu
    > zabić tą osobę. > KPW?

    Jasne, że kpw, tylko to absurd! Jeśli uważasz nadal, że te dwie sytuacje są w
    jednym worku problemów - to (i mówię to jedynie dla Tojego dobra) powinieneś
    czym prędzej skorzystać z porady psychologa...

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 58. Data: 2006-07-18 07:14:27
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    > o czymś, co nie istnieje.

    Nie isnieje? A na co powołuje się policjant wypisującu Ci mandat - na prawo
    moralne...? :)

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 59. Data: 2006-07-18 07:23:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Też :)

    > Ummm... Zdajesz sobie sprawę, że błotnik w rowerze ma szerokość około 5cm?

    Tak, zdaję sobie też sprawę że tabliczka może być wzdłuż kierunku jazdy
    a nie w poprzek. Można taki sposób mocowania spotkać w co bardziej
    zabytkowych motorach jeszcze.

    p. m.

  • 60. Data: 2006-07-18 10:36:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 09:13:12 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Jasne, że kpw, tylko to absurd! Jeśli uważasz nadal, że te dwie sytuacje są w
    > jednym worku problemów - to (i mówię to jedynie dla Tojego dobra) powinieneś
    > czym prędzej skorzystać z porady psychologa...

    Niektórzy rowerzyści używają mózgu jadąc po chodniku, niektórzy nie. Dla
    bezpieczeństwa innych ludzi lepiej zakazać wszystkim jazdy rowerem po
    chodniku.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl