  • 61. Data: 2006-07-18 11:54:04
    Temat: Re: Czy mandat musimy przyjąć?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:rlmto3-94t.ln1@ncc1701.lechistan.com Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Czyli innymi słowy masz to w nosie?
    Jakbym chciał powiedzieć innymi słowy, tobym powiedział.
    A powiedziałem takimi, jakimi powiedziałem (napisałem).
    Jako ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej jestem w tym zakresie
    reprezentowany przez ubezpieczyciela. Proces likwidacji szkody powstałej z
    mojej winy odbywać się będzie poza mną.

    > Pomyśl.
    Zła odpowiedź.

    > A powykazywać Ci różnice w traktowaniu np. samochodów ciężarowych i
    > osobowych?
    [cut]
    Po co? Ja Ci wykażę podobieństwa:
    - na wszystkie trzeba mieć uprawnienia do kierowania,
    - wszystkie muszą być ubezpieczone,
    - wszystkie muszą posiadać tablice rejestracyjne,
    - wszystkie podlegają badaniom technicznym.

    Jotte

  • 62. Data: 2006-07-18 11:57:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e3mto3-e3t.ln1@ncc1701.lechistan.com Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Ummm... Zdajesz sobie sprawę, że błotnik w rowerze ma szerokość około 5cm?
    > Tak wąska tabliczka byłaby zwyczajnie nieczytelna z każdej sensownej
    > odległości. A tabliczka szersza stanowiłaby zagrożenie (wystające, ostre
    > krawędzie).
    Eee tam, szukasz dziury w całym...
    Nie musi mieć ostrych krawędzi, nie musi być z metalu, może być elastyczna,
    wystarczy że będzie trochę węższa od siodełka, a jak ktoś ma koszyk z tyłu
    (to dopiero zagrożenie ;)) to mocować do koszyka itd.

    Jotte

  • 63. Data: 2006-07-18 11:58:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e9hvvl$amj$5@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > nie musisz ze swojej winy, odpowiadasz wobec rowerzysty na zasadzie
    > ryzyka...
    Nie jestem pewny czy rozumiem, możesz to przybliżyć?

    Jotte

  • 64. Data: 2006-07-18 12:55:42
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    scream napisał(a):
    > Niektórzy rowerzyści używają mózgu jadąc po chodniku, niektórzy nie. Dla
    > bezpieczeństwa innych ludzi lepiej zakazać wszystkim jazdy rowerem po
    > chodniku.

    Niektórzy ludzie używają mózgu wychodząc z domu, niektórzy nie.
    Dla bezpieczeństwa innych najlepiej zakazać wszystkim wychodzić
    z domu.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 65. Data: 2006-07-18 13:09:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Nie jestem pewny czy rozumiem, możesz to przybliżyć?

    Posiadacz mechanicznego środka komunikacji poruszanego za pomocą sił
    przyrody (czyli m.in.samochodu) odpowiada za szkody wyrządzone jego
    ruchem na zasadzie ryzyka, a więc niezależnie od swojej winy. Ta ma
    znaczenie tylko w przypadku zderzenia takich pojazdów - art.436 kodeksu
    cywilnego). A ponieważ rower pojazdem takim nie jest, w przypadku
    zderzenia z rowerzystą wina kierowcy nie ma znaczenia i tak będzie
    odpowiadał. Tak jak wobec pieszego. Od odpowiedzialności zwolnić go może
    tylko wyłączna wina rowerzysty, osoby trzeciej lub siła wyższa.
    Inna sprawa to wysokość ewentualnego odszkodowania, tu uwzględniać się
    będzie przyczynienie się poszkodowanego.

    KG

  • 66. Data: 2006-07-18 13:09:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem wrote:

    > Tak, zdaję sobie też sprawę że tabliczka może być wzdłuż kierunku
    > jazdy a nie w poprzek. Można taki sposób mocowania spotkać w co bardziej
    > zabytkowych motorach jeszcze.

    Mamma mia... To może od razu kosę na sztorc zamocować?

  • 67. Data: 2006-07-18 13:11:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Jako ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej jestem w tym zakresie
    > reprezentowany przez ubezpieczyciela. Proces likwidacji szkody powstałej
    > z mojej winy odbywać się będzie poza mną.

    ubezpieczenie nie wyłącza Twojej odpowiedzialności...

    KG

  • 68. Data: 2006-07-18 13:11:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Niektórzy rowerzyści używają mózgu jadąc po chodniku, niektórzy nie. Dla
    > bezpieczeństwa innych ludzi lepiej zakazać wszystkim jazdy rowerem po
    > chodniku.

    I jest zakazana. Podobnie jak przekraczanie prędkości i wyprzedzanie
    jednośladów w odległości poniżej metra.

  • 69. Data: 2006-07-18 13:13:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte wrote:

> [...]
    > - wszystkie muszą być ubezpieczone,
    > - wszystkie muszą posiadać tablice rejestracyjne,
    > - wszystkie podlegają badaniom technicznym.

    To ja wykażę podobieństwa rowerów i samochodów:
    -aby się nimi poruszać po drogach publicznych trzeba znać przepisy
    -jedne i drugie muszą być sprawne techniczne i posiadać określone
    przepisami wyposażenie
    -kierowanie jednymi i drugimi "pod wpływem" to przstępstwo

  • 70. Data: 2006-07-18 13:28:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e9imoh$jub$2@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > ubezpieczenie nie wyłącza Twojej odpowiedzialności...
    Gdzie twierdziłem, że wyłącza?

    Jotte