    From: Rafal Skoczylas <n...@s...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy celnik ma prawo kontrolowac legalnosc oprogramowania?
    Date: Sat, 14 Aug 2004 20:48:58 +0000 (UTC)

    Witam.
    Na grupie alt.pl.emigracja.londyn padło pytanie na temat przewożenia
    przez granicę komputera z częściowo nielegalnym oprogramowaniem.
    Niestety, jak to zwykle bywa, kiedy dwóch (lub więcej) laików rozmawia
    na fachowe tematy, wnioski są marne lub nie ma ich wcale.
    Dlatego zwracam sie do szanownego grona z pytaniem, czy celnik na granicy
    ma prawo oglądać oprogramowanie zainstalowane na dysku komputera pod kątem
    legalności?
    Próbowałem samodzielnie uzyskać odpowiedź z "Kodeksu celnego", ale
    jako laik, jednoznacznej nie dostałem.
    Moim skromnym zdaniem, takiego prawa nie ma.
    Proszę osoby które wiedzą więcej na temat o potwierdzenie lub poprawienie
    mnie jeżeli się mylę.
    Jednocześnie proszę osoby, które nie wiedzą, ale im się coś wydaje o
    powtrzymanie się od komentarzy lub przynajmniej wyraźne zaznaczenie,
    że tak naprawde, to nie wiedzą.

    Pozdrawiam,
    n.
    --
    When your dad is mad and asks you, "Do I look stupid?" don't answer
    him. -- Kids Instructions for Life