eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy Waszym zdaniem to spełnia przesłanki przyszłaszczenia (284 kk)? › Czy Waszym zdaniem to spełnia przesłanki przyszłaszczenia (284 kk)?
  • From: "Paweł Baranowski" <b...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy Waszym zdaniem to spełnia przesłanki przyszłaszczenia (284 kk)?
    Date: Tue, 19 Aug 2008 14:27:53 +0200

    Witam,
    znajomy miał taką sprawę. Upoważnił X do rachunku bankowego, zwyczajowo X
    pobierał dla niego drobne kwoty, opłacał rachunki itp. Pewnego dnia X
    wyczyscił konto (ponad 15 tys. zl) przelewając na swoje konto. Było to bez
    zgody właściceila. Mimo licznych wezwań do zapłaty nie zwrócił kwoty.
    Zwrócił dopiero po zgłoszeniu sprawy na policję, tłumacząc się tym że
    chciał te środki "zabezpieczyć" (obawy obiektywnie zupełnie
    nieuzasadnione). Część kwoty nie została zwrócona, ale tutaj tłumaczy się
    jakimiś rozliczeniami a poszkodowany się zamotał na konfrontacji (inna
    sprawa, że leczy się psychiatrycznie i na konfrontacji chyba milczał
    głównie) więc tutaj nie jest to takie pewne.
    Moim zdaniem, nawet przyjmując wersję rzekomego sprawcy X, było to
    przywłaszczenie (chyba nawet kwalifikowane) i zaproponowałem się zażalić na
    umorzenie postepowania (powód umorzenmia: brak znamion czynu zabronionego).
    Czy mam rację? (inna rzecz, że na samą konfrontację i przyjęcie wersji X
    też się jakby co zażalimy, ale tutaj poszkodowany trochę dał ciała...)
    Jak to widzicie?

    pozdrawiam