  • 711. Data: 2022-06-04 06:56:06
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale przedmiotem dyskusji nei jest to, czy ratownik się pomylił, tylko
    > to, czy miał obowiązek wydać AED. nie każda pomyłka jest przestępstwem.

    Miał obowiązek. To że się pomylił to jeszcze inna sprawa. Prekursor
    kurwa teleporad:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 712. Data: 2022-06-04 06:57:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Krytyczne. Dwie przeszkolone osoby uznały, ze w podanej sytuacji AED nie
    > jest potrzebne, ale my upieramy się przy podważeniu ich decyzji na
    > podstawie opinii tej nieprzeszkolonej.

    Te dwie osoby nie widziały pacjenta. Zresztą - skoro nie one udzielały
    pomocy to ich zdanie jest bez znaczenia. Akcją "dowodzi" ten co pomocy
    udziela, a nie mądrale co nawet się nie pofatygowały na miejsce.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 713. Data: 2022-06-04 12:19:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.06.2022 o 06:57, Shrek pisze:

    > Te dwie osoby nie widziały pacjenta. Zresztą - skoro nie one udzielały
    > pomocy to ich zdanie jest bez znaczenia. Akcją "dowodzi" ten co pomocy
    > udziela, a nie mądrale co nawet się nie pofatygowały na miejsce.

    Masz pełną rację. Tylko, co to zmienia w omawianej przez nas kwestii?

    --
    Robert Tomasik

  • 714. Data: 2022-06-04 12:20:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.06.2022 o 06:53, Shrek pisze:

    > Oczywiście że nie w każdym przypadku pomoże. Co więcej RKO też w
    > większości przypadków nie pomoże. I co z tego?

    toteż ratownik ocenił, ze w tym wypadku nie pomoże i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 715. Data: 2022-06-04 12:27:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.06.2022 o 06:54, Shrek pisze:

    > Miał obowiązek. Pomijając już paragraf, naprawdę dalej sądzisz, że ktoś
    > ten AED zakupił po to żeby wisiał na stanie a nie żeby go używać?

    można by było zapytać właściciela basenu, po co go kupił, ale coś
    podejrzewam, ze celem nie było wydawanie go przybiegającym na basen
    kobietom. Mogę się oczywiście mylić.

    --
    Robert Tomasik

  • 716. Data: 2022-06-04 13:43:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > toteż ratownik ocenił, ze w tym wypadku nie pomoże i tyle.

    Nic nie ocenił bo klienta nie widział. Nie on był od oceniania, bo nie
    ona akcje ratowniczą prowadził.

    Zresztą to była tylko cześć twojej rozpaczliwej argumentacji po tym jak
    zawaliła się reszta (że nie mógł, bo nie jeggo, bo ma mieć sprawny na
    stanie więc nie może używać bo się wybrakuje i nie będzie sprawny, bo
    może zaszkodzić i cały szeregi innych głupot).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 717. Data: 2022-06-04 13:44:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > można by było zapytać właściciela basenu, po co go kupił, ale coś
    > podejrzewam, ze celem nie było wydawanie go przybiegającym na basen
    > kobietom. Mogę się oczywiście mylić.

    No więc się mylisz. Ciekawe że tak usilnie w swoim mylnym błędzie trwasz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 718. Data: 2022-06-04 13:45:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Masz pełną rację. Tylko, co to zmienia w omawianej przez nas kwestii?

    W tym że ich ocena jest chuja warta i nie jest żadnym argumentem w tej
    sprawie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 719. Data: 2022-06-05 02:31:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Przyjechali ratownicy karetką i... użyli defibrylatora.

    > W zasadzie trzy czwarte prawdy. Z tymi jasnymi instrukcjami to
    > przynajmiej te o których wiem nie wydają polecień - wykonaj RKO/już ok,
    > tylko "defibrylacja niezalecana" / "defibrylacja zalecana, odsuń się i
    > naciśnij przycisk" czy jakoś tak. Problem w tym, że defibrylacja
    > niezalecana to może być równie dobrze brak akcji serca jak i...
    > prawidłowy rytm zatokowy. Ratownik musi osobiście sprawdzić czy oddycha
    > i ma puls.

    Przyznam, że już nie pamiętam dokładnie, ale wydawało mi się, że ten co
    nam dali do trenowania był bardziej gadatliwy. Tak czy inaczej, jest to
    zrobione tak, że nawet osoba bez przeszkolenia sobie z tym powinna
    poradzić.

    > W sumie nie wiemy co się stało dalej. Teraz żałuję, że nie napisałem do
    > prokuratury zawiadomienia, to może byśmy wiedzieli więcej.

    > Skoro sam się nie pofatygował, to akcją "dowodzi" ten kto tam był.

    To nie ma znaczenia. Jesteśmy na etapie, aby przekonać ratownika aby
    wydał urządzenie ratująć tym być może cudzą i swoją dupę.

    --
    Marcin

  • 720. Data: 2022-06-05 02:35:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No i to cały czas podnoszę. Obowiązku nie miał. Ocenił, że im się nie
    > przyda. Późniejsze wydarzenia pokazały, że źle ocenił.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że różnica jest wyłącznie techniczna?
    Posuwając rzecz do absurdu, to, że nie masz obowiązku oddania komuś
    swoich rąk, nie zwalnia z obowiązku pomocy przy użyciu tych rąk?

    --
    Marcin