  • 721. Data: 2022-06-05 02:38:33
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale przedmiotem dyskusji nei jest to, czy ratownik się pomylił, tylko
    > to, czy miał obowiązek wydać AED. nie każda pomyłka jest przestępstwem.

    Miał obowiązek udzielić pomocy, który tu mógł być zrealizowany poprzez
    użyczenie AED.

    --
    Marcin

  • 722. Data: 2022-06-05 02:41:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Krytyczne. Dwie przeszkolone osoby uznały, ze w podanej sytuacji AED nie
    > jest potrzebne, ale my upieramy się przy podważeniu ich decyzji na
    > podstawie opinii tej nieprzeszkolonej.

    Nie na podstawie opinii osoby nieprzeszkolonej, a na podstawie okoliczności.

    --
    Marcin

  • 723. Data: 2022-06-05 02:49:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak średnio.

    Zapewniam, że dla mnie to to samo :)

    > No właśnie nie bardzo. Już to ustaliliśmy, że tylko potencjalnie, a
    > nawet wtedy wymaga to twojej współpracy:P

    Nie wiem z kim ustalałeś, ale ten wpływ jest jak najbardziej realny i
    szczególnie klarowny w kwestii wyborów dotyczących osób, które kształtują
    prawo.

    > Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wymyślili dowolną głupotę jednak nie
    > mają żadnych środków do jej egzekusji. Równie dobrze mogą sobie
    > wymyślić, że każdy człowiek na całym świecie ma im płacić podatki,
    > dlatego w polsce powinien głosować każdy.

    Jak ktoś nie ma zamiaru nigdy odwiedzać Polski to zwykle nie trzyma się
    kurczowo obywatelstwa polskiego (o głosowaniach nie wspomnę). A jak masz
    zamiar odwiedzać i odwiedzisz to środki egzekucji się spokojnie znajdą.

    > Po to, że skoro podnosisz, że mas potencjalne obowiązki, których tak
    > naprawdę nie masz, to analogicznie żebyś miał potencjalną możliwość
    > głosowania, której... tak naprawdę nie masz:P Jak kuba bogu tak bóg
    > fidelowi;)

    Są one tak potencjalne jak wola suwerena, który odpowada np. za obecny
    burdel.

    --
    Marcin

  • 724. Data: 2022-06-05 02:53:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NIe jest jasna, bo dalej głosują.

    Jest jasna, bo jak ktoś przysięga niepodzilną lojalność innemu państwu,
    nie powinien być obywatelem innego.

    > Już wyjaśniłem - jak dla mnie głosować powinni obywatele mający tu
    > "centrum życiowe" czy jak to się nazywa (choćby drugie), bo to oni
    > ponoszą konsekwencje tych głosowań.

    No powtórzyłeś swoją tezę, z którą się nadal nie zgadzam, bo nie tylko
    oni ponoszą konskwencje (pomijając wiele innych aspektów).

    --
    Marcin

  • 725. Data: 2022-06-05 03:03:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-03, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > IMHO *Zacząć* powinno się od obowiązku ujawnienia dodatkowych
    > obywatelstw przez kandydatów w wyborach oraz osób wybranych [uzyskanie
    > obywatelstwa już po wyborach[ i *ZAKAZU* posiadania dodatkowych
    > obywatelstw przez prezydenta RP (wodza sił zbrojnych) i jego
    > "zastępców jakby co".

    No powinni zdecydowanie.

    > Zaś podejście że ktoś ma parę obywatelstw i głosuje w kilku krajach
    > jakoś nie jest po linii fair play.

    Dlaczego? To MZ zależy do czego się zobowiązali. Nic nie stoi na
    przeszkodzie aby być lojalnym wobec 2ch czy więcej krajów.

    --
    Marcin

  • 726. Data: 2022-06-05 07:15:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przyznam, że już nie pamiętam dokładnie, ale wydawało mi się, że ten co
    > nam dali do trenowania był bardziej gadatliwy. Tak czy inaczej, jest to
    > zrobione tak, że nawet osoba bez przeszkolenia sobie z tym powinna
    > poradzić.

    Nasze nie mówią, że rytm jest prawidłowy, a jedyne "defibrylacja
    niezalecana" trochę mylące.

    > To nie ma znaczenia. Jesteśmy na etapie, aby przekonać ratownika aby
    > wydał urządzenie ratująć tym być może cudzą i swoją dupę.

    Roberta pytaj - to jego argument, że "ratownik ocenił"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 727. Data: 2022-06-05 07:22:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zapewniam, że dla mnie to to samo :)

    Tak średnio. Możesz mieć nieruchomość nie będąc obywatelem, możesz być
    obytwatelem nie mając nieruchomości na terenie kraju. Jedno z drugim nie
    jest wcale powiązane.

    > Nie wiem z kim ustalałeś, ale ten wpływ jest jak najbardziej realny i
    > szczególnie klarowny w kwestii wyborów dotyczących osób, które kształtują
    > prawo.

    No dobra - przypomnij jakie masz te obowiązki?

    > Jak ktoś nie ma zamiaru nigdy odwiedzać Polski to zwykle nie trzyma się
    > kurczowo obywatelstwa polskiego (o głosowaniach nie wspomnę).

    Jakoś ta cała polonia nie wraca a już któreś pokolenie głosuje.

    > A jak masz
    > zamiar odwiedzać i odwiedzisz to środki egzekucji się spokojnie znajdą.

    Ale że co ci niby zrobią - jak wrócisz będziesz traktowany jak każdy
    inny obywatel.

    > Są one tak potencjalne jak wola suwerena, który odpowada np. za obecny
    > burdel.

    Tak - wyślą za tobą kaczekomando:P Dopóki siedzisz za granicą, polskie
    władze moga ci skoczyć. Nie masz realnie wobec polski żadnych
    obowiązków. Podnosisz teoretyczne obowiązki, więc w ramach wzajemności
    byłbym ci skłonny przyznać równie teoretyczne prawo do głosowania:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 728. Data: 2022-06-05 07:28:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jest jasna, bo jak ktoś przysięga niepodzilną lojalność innemu państwu,
    > nie powinien być obywatelem innego.

    No ale jest.

    > No powtórzyłeś swoją tezę, z którą się nadal nie zgadzam, bo nie tylko
    > oni ponoszą konskwencje (pomijając wiele innych aspektów).

    Jeszcze raz - jakie konsekwencje polskiego obywatelstwa ponosisz nie
    zamieszkując polskę? Jeśli są to konsekwencje teoeretyczne, to jestem
    skłonny przyznać ci rację, że powinieneś mieć teoretyczne prawo głosu
    (narbutta 70 lokal 14 w dniu głosowania).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 729. Data: 2022-06-05 08:53:16
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Miał obowiązek udzielić pomocy, który tu mógł być zrealizowany poprzez
    > użyczenie AED.

    <ad-absurdum> Żołnierz ma obowiązek obrony ojczyzny który może
    zrealizować przez oddanie swojego kałacha cywilowi gotowemu go
    użyć. </ad-absurdum>

    --
    A. Filip

  • 730. Data: 2022-06-05 10:21:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.06.2022 o 02:41, Marcin Debowski pisze:
    > Nie na podstawie opinii osoby nieprzeszkolonej, a na podstawie
    > okoliczności.

    Te dwie przeszkolone osoby podejmowały decyzje na podstawie okoliczności.

    --
    Robert Tomasik