  • 11. Data: 2010-07-19 22:58:40
    Temat: Re: Babcia, która nie pozostawiła testamentu (szczegółowy opis)
    Od: "Me(L)Isa" <j...@a...pl>

    W dniu 2010-07-20 00:09, witek pisze:

    > (...)lub
    > "bierz wszystko ja nic nie chce" to faktycznie tak się da.
    >
    > Nie wspominałem o tym.

    Poproszę o rozwinięcie tego tematu, w kontekście podziału spadku
    po rodzicach, gdy jedna ze stron - dzieci zmarłego brata, chcą przekazać
    swoją część spadku na rzecz stryja.
    Czy taką wole wystarczy przekazać sądowi, czy dokonać tego
    po zakończeniu sprawy podziału spadku, np. w drodze darowizny?
    Jeśli dobrze zrozumiałam informacje w internecie - to zrzeczenie nie
    wchodzi w rachubę, gdyż wtedy dziedziczą dzieci spadkobierców.
    W wyjaśnieniu podam, że na ten moment sąd podzielił spadek po ojcu
    na 4 części - dla nieżyjącego syna, nieżyjącej żony, oraz kolejnej
    żyjącej dwójki dzieci.

    Pozdrawiam
    Mel

  • 12. Data: 2010-07-20 07:38:24
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 19 Jul 2010 17:09:01 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >formalna poprawka: dział spadku

    oczywiscie masz racje - opisujac dzial spadku blednie napisalem, ze to
    nabycie spadku :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 13. Data: 2010-07-20 07:41:14
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 20 Jul 2010 00:58:40 +0200, "Me(L)Isa" <j...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >W wyjaśnieniu podam, że na ten moment sąd podzielił spadek po ojcu
    >na 4 części - dla nieżyjącego syna, nieżyjącej żony, oraz kolejnej

    jesli sa zgodni to mozna to zrobic albo u notariusza albo w sadzie -
    po prostu we wniosku o dzial spadku napisac kto ma byc wlascicielem
    czego (i tak jakas propozycje trezbna napisac), jesli nie bedzie
    sprzeciwow ze strony pozozstalych spadkobiercow to sad nie bedzie
    wnikal, czy kazdy dostal swoj % (a tym bardziej notariusz, skoro kazdy
    mu sie podpisze).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 14. Data: 2010-07-20 20:52:48
    Od: Piotr <p...@n...com>

    W dniu 2010-07-19 23:44, Cyb pisze:
> [...]
    > spadkobniercy niezgodni, to nieruchomosc bedzie sprzedana w trybie
    > jakims tam (w tej chwli wylecialo mi z glowy), a podzielone zostana
    > pieniadze - pieniadze sa latwe do podzielenia na np. dwie kupki po
    > 50%.
    >
    > tak wiec podsumowujac:
    > - jesli spadkobiercy sa zgodni, to nawet 100% spadku moze przypasc
    > jednemu spadkobiercy z wielu.
    > - jesli spadkobiercy nie sa zgodni, to sad bedzie robil tak, zeby
    > podzielic calosc na odpowiednie czesci - a jak sie nie da, to sprzeda
    > wszystko i wtedy podzilei odpowiednio pieniadze.

    Bardzo Panu dziękuję. To mi rozjaśniło sprawę.

    Rozumiem, że punkty: 1 i 2 będą realizowane przez sąd jednego dnia w
    ramach jednej rozprawy, tak? Czy wtedy każda z córek będzie mogła tego
    samego dnia udać się do banku, w którym babcia miała lokaty i wypłacić
    zasądzone przez sąd swoje 50%? Czy mama będzie mogła zlecić wypłatę na
    konto w innym banku?

    Rozumiem też, że córki podczas tej pierwszej piątkowej rozprawy będą
    miały możliwość dogadywania się przed sądem, co do podziału spadku np.
    zgodzę się na zysk z lokat w zamian za mieszkanie?
    A jeśli się nie dogadają, to czy w ramach tej rozprawy sąd będzie mógł
    zadecydować, co dalej np. nakazać sprzedaż mieszkania (tak byłoby chyba
    najłatwiej, gdyby córki miałyby się kłócić)?

    Cały czas pytam, czy te rzeczy będzie można przeprowadzić w ramach
    jednej rozprawy, ponieważ - jak już pisałem - moja mama mieszka w
    odległości ponad 300 km, od miejscowości, w której mieszkała babcia, i w
    której teraz odbywa się rozprawa. Załatwienie tej sprawy jednego dnia
    byłoby po prostu wygodniejsze.

    Pozdrawiam,
    Piotr.

  • 15. Data: 2010-07-20 20:58:05
    Od: Piotr <p...@n...com>

    W dniu 2010-07-19 23:54, witek pisze:

> [...]
    > wypłatę.
    >
    > Obie musza uzgodnić czy chcą aby było tak jak jest po 50% czy może
    > któraś chce mieć całość.
    > Jeśli twoja mama nie chce tych 50% to może zaproponować ciotce, żeby
    > odkupiła te 50% od mamy, albo mama może zaproponować, że to ona od
    > ciotki odkupi te 50%.
    > Albo może zaproponować sprzedajmy to i podzielmy się kasą
    > Jak się dobrowolnie nie dogadają co do tego, to każda ze stron może
    > pójść do sądu o podział spadku i to sąd zdecyduje kto kogo ma spłacić.
    > Albo wymusi sprzedaż mieszkania i podział kasy.

    Bardzo Panu dziękuję.

    A czy tych wszystkich spraw nie bbędzie można przeprowadzić w ramach

  • 16. Data: 2010-07-20 21:11:26
    Od: Piotr <p...@n...com>

    W dniu 2010-07-19 20:46, Piotr pisze:
> [...]
    > 6. Pismo zostało przez sąd przyjęte, a rozprawa odbywa się w tym tygodniu.
    > 7. W rozprawie uczestniczyć będą dwie (2) córki - moja mama i ciocia.
    >
    > Mam do Państwa kilka pytań.
    >
    > 8. Które osoby otrzymają spadek?
    > 9. Jaki procent otrzyma każda z tych osób?
    >
    > 10. Jakie znaczenie będzie miał fakt nie wskazania mojej osoby w piśmie
    > (punkt 5)?
    > 11. Jakie znaczenie będzie miał fakt nie uczestnictwa w rozprawie (punkt
    > 7)?
    >
    > 12. W jakim terminie, a także w jaki sposób dowiem się o postanowieniach

    Mam jeszcze pytanie o możliwość dziedziczenia mieszkania przez córki.
    Czy będą miały do tego prawo, skoro zarządcą nieruchomości jest ZBM-TBS
    Sp.z o.o. ? Przeczytałem, że mieszkania TBS nie podlegają dziedziczeniu,
    a pan, panie Witoldzie pisze, że "bez znaczenia kto jest zarządca". Jak
    to w końcu jest?

    Pozdrawiam,
    Piotr.

  • 17. Data: 2010-07-20 21:53:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > samego dnia udać się do banku, w którym babcia miała lokaty i wypłacić
    > zasądzone przez sąd swoje 50%? Czy mama będzie mogła zlecić wypłatę na

    Tego samego dnia raczej nie :)
    Trzeba bedzie poczekac az orzeczenie sie uprawomocni.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2010-07-20 22:22:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr wrote:

    > Bardzo Panu dziękuję. To mi rozjaśniło sprawę.
    >
    > Rozumiem, że punkty: 1 i 2 będą realizowane przez sąd jednego dnia w
    > ramach jednej rozprawy, tak?

    to zalezy co poszlo do sądu, czy stwierdzenie nabycia spadku czy dzial
    spadku.
    Sad zrobi to co napisaliscie.

> [...]
    > samego dnia udać się do banku, w którym babcia miała lokaty i wypłacić
    > zasądzone przez sąd swoje 50%? Czy mama będzie mogła zlecić wypłatę na

    Powoli.
    We wniosku lub na rozprawie nalezy zlozyc wniosek o pisemny wydanie
    orzeczenia.
    Inaczej nigdy nic nie dostaniecie na papierku
    Orzczenie sądu uprawomacnia sie zdaje 3 tygodnie, wiec na pewno nie
    dostaniecie papierka przed uplywem 3 tygodni.
    Potem jeszcze to ktoś musi napisac.
    W sumie jakies kilka miesiecy.

    > Rozumiem też, że córki podczas tej pierwszej piątkowej rozprawy będą
    > miały możliwość dogadywania się przed sądem, co do podziału spadku np.
    > zgodzę się na zysk z lokat w zamian za mieszkanie?

    dogadywac sie bylo przed wyslaniem sprawy do sadu i napisac we wniosku,
    ze chcecie od razu robic dzial spadku.
    Czy to sie da teraz zrobic na rozprawie? Nie wiem.
    Jakis spec od KPC niech sie wypowie.

    > A jeśli się nie dogadają, to czy w ramach tej rozprawy sąd będzie mógł
    > zadecydować, co dalej np. nakazać sprzedaż mieszkania (tak byłoby chyba
    > najłatwiej, gdyby córki miałyby się kłócić)?

    Nie. To odzielna sprawa.

> [...]
    > odległości ponad 300 km, od miejscowości, w której mieszkała babcia, i w
    > której teraz odbywa się rozprawa. Załatwienie tej sprawy jednego dnia

    W jeden dzien da sie jak sie dogadacie. Jak sie nie dogadacie to sie nie da.
    Po za tym wezcie stowe w kieszen i obgadajcie to z jakims prawnikiem,
    niech wam wniosek do sądu sporządzi, bo inaczej jeszcze bedziecie sie
    przez rok z tym bujac.

    Po drugie. Akruat w ogole do sądu teraz nie ma po co jechac.
    Jak nie chcecie robic dzialu spadku, albo jestescie co do tego zgodni,
    to sad to przyklepie bez waszej obecnosci.
    Nie wiem kto i co w tym wniosku napisakl, ze az musicie jechac.
    Samo przyklepanie postanowienia o nabyciu spadku rownie dobrze sedzia
    podpisze bez waszej obecnosci.

  • 19. Data: 2010-07-20 22:23:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr wrote:

> [...]
    > odległości ponad 300 km, od miejscowości, w której mieszkała babcia, i w
    > której teraz odbywa się rozprawa? Załatwienie tej sprawy jednego dnia

    najwygodniejsze, to byloby podpisanie pelnomocnictwa dla jakiegos
    prawnika na miejscu i niejezdzenie nigdzie. Wyjdzie i taniej i szybciej.

  • 20. Data: 2010-07-20 22:26:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr wrote:

> [...]
    > Sp.z o.o. ? Przeczytałem, że mieszkania TBS nie podlegają dziedziczeniu,
    > a pan, panie Witoldzie pisze, że "bez znaczenia kto jest zarządca". Jak

    bez znaczenia jest kto jest zarzadca, jak sie ma wlasnosc tego.
    TBS to oddzielna historia, bo tam prawa wlasnosci sa pomieszane z
    poplatanym.
    Generalnie jak sie nie jest wlascicielem czegos jak to wlasnie w
    przypadku tbsow bywa, czy tez mieszkan komunalnych, to w ogole niczego
    sie nie dziedziczy.
    Wrozka tez by nie odpowiedziala na twoje pytanie, bez przeczytania
    dokumentow na temat tego co wy tam w tym TBS macie.