    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Babcia, która nie pozostawiła testamentu (szczegółowy opis)
    Date: Tue, 20 Jul 2010 09:41:14 +0200

    On Tue, 20 Jul 2010 00:58:40 +0200, "Me(L)Isa" <j...@a...pl>
    wrote:

    >Poproszę o rozwinięcie tego tematu, w kontekście podziału spadku
    >po rodzicach, gdy jedna ze stron - dzieci zmarłego brata, chcą przekazać
    >swoją część spadku na rzecz stryja.
    >Czy taką wole wystarczy przekazać sądowi, czy dokonać tego
    >po zakończeniu sprawy podziału spadku, np. w drodze darowizny?
    >Jeśli dobrze zrozumiałam informacje w internecie - to zrzeczenie nie
    >wchodzi w rachubę, gdyż wtedy dziedziczą dzieci spadkobierców.
    >W wyjaśnieniu podam, że na ten moment sąd podzielił spadek po ojcu
    >na 4 części - dla nieżyjącego syna, nieżyjącej żony, oraz kolejnej
> [...]

    jesli sa zgodni to mozna to zrobic albo u notariusza albo w sadzie -
    po prostu we wniosku o dzial spadku napisac kto ma byc wlascicielem
    czego (i tak jakas propozycje trezbna napisac), jesli nie bedzie
    sprzeciwow ze strony pozozstalych spadkobiercow to sad nie bedzie
    wnikal, czy kazdy dostal swoj % (a tym bardziej notariusz, skoro kazdy
    mu sie podpisze).

    pozdarwiam,
    Cyb