  • 11. Data: 2005-04-16 15:19:13
    Temat: Re: Art. 56 k.c a funkcja kształtująca
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

    > Jest przestepstwo bo do dnia dzisiejszego nie otrzymałem pieniedzy, dlatego
    > jest sprawa w sadzie i pod przysięgą likwidator zeznał, iż z aktami mógł
    > zapoznać się na skutek nieoficjalnej informacji o fakcie kradzieży pojazdu.

    Nic co napisałaś nie przeczy słowom likwidatora. Mogło tak być. Ktoś
    wbrew przepisom, ale na skutek błędu mógł mu udostepnic akta.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 12. Data: 2005-04-16 15:40:43
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > Nic co napisałaś nie przeczy słowom likwidatora. Mogło tak być. Ktoś
    > wbrew przepisom, ale na skutek błędu mógł mu udostepnic akta.

    Zacytuje wniosek zakładu ubezpieczeń S.A do prokuratury w całości: "
    Zakład ubezpieczeń S.A Oddział Okręgowy w B. zwraca sie z uprzejmą prośba o
    wyrażenie zgody na dokonanie przez pana Zbigniewa J., legitymującego sie
    dowodem osobistym nr xxxxx wgladu do akt prokuratorskich nr xyz."
    To jest cały wniosek, ale to nic nie zmienia nie ma tu zadnego błedu w
    udostępnieniu bo sprawa była umozona z powodu nie wykrycia sprawcy i wgląd
    osobom trzecim mógł wyrazić tylko prezes sadu czego nie uczynił lecz
    prokurator prowadzacy sprawę.
    Zacytuję jeszcze art 8a ustawy ubezpieczeniowej na dzień wniosku:
    " Na wniosek zakładu ubezpieczeń , Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
    lub Polskiego Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych oraz w zakresie zadań
    wykonywanych przez te instytucje ubezpieczeniowe i w celu ich wykonania , w
    zwiazku z wypadkiem lub zdarzeniem będacym podstawa ustalania
    odpowiedzialności, sądy, organy prokuratury, policji oraz inne organy i
    instytucje mają obowiązek udzielić informacji i idostępnić materiały
    niezbedne do ustalenia okoliczności tych wypadków i zdarzeń oraZ do
    okreslenia wysokości odszkodowania lub swiadczenia."

    Dziekuje za cierpliwość i wszystkie podpowiedzi, których mi udzielasz.

  • 13. Data: 2005-04-16 16:36:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

    [ciach ...]

    Zdecyduj się o co ci chodzi: czy o nieprawidłowości w udostępnieniu akt,
    czy o fałszywe zeznania likwidatora (których to zeznań nie cytujesz).

    Jeżeli to pierwsze to okoliczność bez znaczenia dla toczącej się sprawy
    cywilnej.

    A tak poza tym to nie rozumuiem nazwy tego wątku.

  • 14. Data: 2005-04-16 17:08:03
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > Zdecyduj się o co ci chodzi: czy o nieprawidłowości w udostępnieniu akt,
    > czy o fałszywe zeznania likwidatora (których to zeznań nie cytujesz).

    Chodzi mi o fałszywe zeznania likwidatora. Czy jest to możliwe,że zakład
    ubezpieczeń wysyła likwidatora na podstawie wymienionych przepisów jako
    poszkodowany a pózniej w sądzie zeznaje, że był może w innym celu nie
    zwiazanym z likwidacją szkody. Czy to nie jest bzdura? Gdzie tu jest prawo?

    > A tak poza tym to nie rozumuiem nazwy tego wątku.

    Przedstawicielstwo ustawowe to taki rodzaj przedstawicielstwa, w którym
    umocowanie do działania w cudzym imieniu nie opiera się na oswiadczeniu woli
    reprezentowanego, ale wynika z przepisów prawnych.

  • 15. Data: 2005-04-16 19:14:43
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

> [...]
    woli
    > reprezentowanego, ale wynika z przepisów prawnych.
    >
    > Jak sie ma do tego wszystkiego art 233 kk.
    Czy złożenie niezgodnego z prawdą oswiadczenia w postępowaniu
    odszkodowawczym prowadzonym przez zakład ubezpieczeń stanowi przestępstwo z
    art 233, gdyz jest to postępowanie prowadzone na podstawie ustawy a
    uprzedzajacy o odpowiedzialności karnej działał w zakresie przyznanych mu
    uprawnień.

  • 16. Data: 2005-04-16 19:25:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Alicja napisał(a):
> [...]
    > udostępnieniu bo sprawa była umozona z powodu nie wykrycia sprawcy i wgląd
    > osobom trzecim mógł wyrazić tylko prezes sadu czego nie uczynił lecz

    sprawa była umorzona przez prokuratora?
    jeśli tak, to co ma do tego prezes sądu?

    KG

  • 17. Data: 2005-04-16 19:30:12
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > sprawa była umorzona przez prokuratora?
    > jeśli tak, to co ma do tego prezes sądu?

    Bardzo proste, gdyż zakład twierdzi, ze nie zgłosiłem szkody czyli
    wykluczało to ze był (poszkodowany).art41 par2

  • 18. Data: 2005-04-16 19:44:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Alicja napisał(a):
    > Bardzo proste, gdyż zakład twierdzi, ze nie zgłosiłem szkody czyli
    > wykluczało to ze był (poszkodowany).art41 par2

    jaki to ma związek???
    powtórzę - na jakim etapie zakończyła się sprawa?

    KG

  • 19. Data: 2005-04-16 20:03:37
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > jaki to ma związek???
    > powtórzę - na jakim etapie zakończyła się sprawa?

    Tak, sprawa była umorzona z powodu nie wykrycia sprawcy.

  • 20. Data: 2005-04-16 20:14:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Alicja napisał(a):
    > Tak, sprawa była umorzona z powodu nie wykrycia sprawcy.

    przez?

    KG