  • 21. Data: 2006-12-22 11:38:43
    Temat: Re: Art. 130[2] par. 3 KPC
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    ... tzn. art. 35 ust. 1 zd. 2.

  • 22. Data: 2006-12-22 14:58:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):
    > ... tzn. art. 35 ust. 1 zd. 2.

    Dobrze, ale czemu te opłatę stosunkową od całej wartości przedmiotu
    sporu, czyli również od części, która nie jest przedmiotem apelacji. Nie
    powinno być tylko od wartości przedmiotu zaskarżenia?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyk się nie boi"

  • 23. Data: 2006-12-22 20:23:51
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Dobrze, ale czemu te opłatę stosunkową od całej wartości przedmiotu sporu,
    > czyli również od części, która nie jest przedmiotem apelacji. Nie powinno
    > być tylko od wartości przedmiotu zaskarżenia?

    Na rozum powinno być, ale nie jest.
    A ile wynosi opłata od apelacji pracownika, gdy jest on pozwanym w sprawie o
    15.000 zł?

    W Krakowie - 30 zł, w Toruniu - 750, w Warszawie albo to albo to.

    Więc nie dziw się, że pełnomocnicy dają stronom pisma do podpisu :-)
    Marcin.

  • 24. Data: 2006-12-22 21:14:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Na rozum powinno być, ale nie jest.

    Dlaczego nie jest?
    Gdzie jest napisane że w przypadku apelacji należy naliczać opłatę od
    wartości przedmiotu sporu. W art. 35 mowa tylko o opłacie podstawowej, a
    od czego sie ja nalicza mowa w art. 13. Dla mnie to dość oczywiste.

    > A ile wynosi opłata od apelacji pracownika, gdy jest on pozwanym w sprawie o
    > 15.000 zł?
    >
    > W Krakowie - 30 zł, w Toruniu - 750, w Warszawie albo to albo to.

    To ja bym sie procesował w Toruniu, tam najtaniej. I w dodatku dobrze
    biorą opłatę.

    Dla mnie złą praktyką jest pobieranie w sprawach z zakresu prawa pracy
    opłaty stosunkowej od powodów - pracodawców (tzw. Pm), jak twój
    przykład. Ale prawie wszystko da się uzasadnić.