  • 11. Data: 2006-12-22 09:23:43
    Temat: Re: Art. 130[2] par. 3 KPC
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Ale wiesz, że to jest coraz częstszy przypadek?

    Nie. Skąd miałbym wiedzieć.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyk się nie boi"

  • 12. Data: 2006-12-22 09:41:14
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > To tylko twoja ocena. Ja uważam że regulacje są precyzyjne i
    > jednoznaczne (zwłaszcza w tej części).
    > A rygor jest rozsądny a nie absurdalny. Można wymagać dobrej pracy od
    > osób, które się na tym znają (albo powinny się znać).
    > Jest zagwarantowane prawo do II instancji. Trzeba tylko przestrzegać
    > przepisów.

    Przypuszczam, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Zapewne masz
    "swój okręg" i "swoją apelację" pod których wykładnię się zdajesz. Gorzej,
    gdy się działa trochę szerzej i nagle opłata honorowana w jednym sądzie
    skutkuje odrzuceniem apelacji/zażalenia.

    > To tez twoja ocena że przeszkadza. Według mnie pomaga. Szybciej
    > uzyskujesz rozstrzygniecie :)

    Ale i brak rozstrzygnięcia w II instancji (jakby nie patrzeć, strona ma do
    niego pełne prawo).
    Przyznaj, że boli Cię strasznie, że wnioski o uzasadnienie w KPC są bez
    opłat i bez rygoru o jakim mowa ;)

    Marcin.

  • 13. Data: 2006-12-22 10:55:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):

> [...]
    > gdy się działa trochę szerzej i nagle opłata honorowana w jednym sądzie
    > skutkuje odrzuceniem apelacji/zażalenia.

    Ale jest tylko jedna prawidłowa wykładnia przepisów :), więc wszędzie
    musi być taka sama.
    Problemy były na początku, ale teraz jest już raczej wszystko
    wyjaśnione. Są jeszcze problemy, ale one też sie wykrystalizują.

    A to że ustawa jest taka jaka jest to jest wina panów i pań osłów.

    > Ale i brak rozstrzygnięcia w II instancji (jakby nie patrzeć, strona ma do
    > niego pełne prawo).

    Ale to że brak II instancji to wina strony, a nie sądu.

    > Przyznaj, że boli Cię strasznie, że wnioski o uzasadnienie w KPC są bez
    > opłat i bez rygoru o jakim mowa ;)

    Kiedyś były z opłatami a rygor był o kant d..py potłuc, więc dla
    sporządzających uzasadnienie nic sie nie zmieniło.

  • 14. Data: 2006-12-22 11:02:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Są jeszcze problemy, ale one też sie wykrystalizują.

    A pro po kazus:

    Proces z zakresu prawa pracy. Pracownik X procesuje sie ze spółką Y o
    60000 zł.
    Sąd zasądza mu 20000 zł. Pan niezadowolony składa apelację, której
    wartość przedmiotu zaskarżenia wynosi 40000 złotych.
    Opłata od apelacji wynosi:
    a) 30 zł;
    b) 2000 zł;
    c) 3000 zł.

    No i dlaczego c?

  • 15. Data: 2006-12-22 11:15:26
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Ale jest tylko jedna prawidłowa wykładnia przepisów :),

    Śmiem twierdzić, że ta reguła sprawdza się tylko w obrębie okręgu danego
    sądu odwoławczego. Na szczęście są jeszcze zażalenia do SN przy "sprawie
    kasacyjnej", czym udało mi się już jedną apelację uratować.

    > Problemy były na początku, ale teraz jest już raczej wszystko wyjaśnione.

    Kosztem stron.

    > Są jeszcze problemy, ale one też sie wykrystalizują.

    > A to że ustawa jest taka jaka jest to jest wina panów i pań osłów.

    Zgadza się, dlatego w moim odczuciu taki poziom ustawy w połaczeniu z
    najostrzejszym rygorem jest na bakier z art. 2 Konstytucji.

    > Ale to że brak II instancji to wina strony, a nie sądu.

    Niekoniecznie od razu szukałbym winnych. Winny jest rygor, który nie pozwala
    bezkonfliktowo rozwiązac neijasności ustawy.

    Marcin.

  • 16. Data: 2006-12-22 11:18:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Kosztem stron.

    Mylisz się. Zazwyczaj jedna ze stron jest zadowolona :), zwłaszcza ta
    przeciwko której miał być złożona apelacja.

  • 17. Data: 2006-12-22 11:22:32
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > Sąd zasądza mu 20000 zł. Pan niezadowolony składa apelację, której wartość
    > przedmiotu zaskarżenia wynosi 40000 złotych.

    Pewnie apelujący zaskarżył wyrok w całości a pow. 50 tys. jest opłata
    stosunkowa?

    Marcin.

  • 18. Data: 2006-12-22 11:24:24
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Mylisz się. Zazwyczaj jedna ze stron jest zadowolona :), zwłaszcza ta
    > przeciwko której miał być złożona apelacja.

    I tym bardziej jeśli widzi, że apelacja jest zasadna.

    Marcin.

  • 19. Data: 2006-12-22 11:32:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Pewnie apelujący zaskarżył wyrok w całości a pow. 50 tys. jest opłata
    > stosunkowa?

    Podałem wartość przedmiotu zaskarżenia. = 40000 zł

  • 20. Data: 2006-12-22 11:33:58
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Pewnie apelujący zaskarżył wyrok w całości a pow. 50 tys. jest opłata
    > stosunkowa?

    A nie, już widzę - literalna wykładnia art. 35 ust. 2 zd. 2.

    Marcin.