  • 1. Data: 2006-12-21 08:42:46
    Temat: Zdjęcie z fotoraduaru Straży Gminnej
    Od: "JacK" <j...@g...pl>

    Witam,
    poszukuję argumentów za niezasadnością nałożenia mandatu za przekroczenie
    prędkości wydanego przez Straż Gminną na podstawia wykonanego przez straz
    gminna zdjecia z fotoradaru.
    Proszę pilnie o informacje

    Pozdrawiam
    Jack

  • 2. Data: 2006-12-21 09:57:18
    Temat: Re: Zdjęcie z fotoraduaru Straży Gminnej
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > poszukuję argumentów za niezasadno?ci? nałożenia mandatu za przekroczenie
    > prędko?ci wydanego przez Straż Gminn? na podstawia wykonanego przez straz
    > gminna zdjecia z fotoradaru.
    > Proszę pilnie o informacje

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Straz-miejska-bezpra
    wnie-lapie-kierowcow-
    na-fotoradary-1524712.html

    Sklej sobie tego linka ... mnie sie nie chce.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 3. Data: 2006-12-21 12:22:15
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Proszę pilnie o informacje

    Niszczarka... kosz na śmieci... kibel...
    Pachołki to 80-cio letnie baby z jajami mogą co najwyżej gonić po targu.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2006-12-22 08:23:50
    Od: wombi <w...@n...pl>

    JacK napisał(a):
> [...]
    > prędkości wydanego przez Straż Gminną na podstawia wykonanego przez straz

    Zredaguj i masz kilka argumentów:
    "Zgodnie z treścią art. 17§ 3 kpw. uprawnienia oskarżyciela publicznego
    przysługują strażnikom miejskim (gminnym), tylko wówczas, gdy w zakresie
    swego działania ujawniły wykroczenie i wystąpiły z wnioskiem o ukaranie.
    Do zadań Straży Miejskiej należy w szczególności czuwanie nad porządkiem i
    kontrola ruchu drogowego, jednak wyłącznie w zakresie, jaki został
    określony w przepisach o ruchu drogowym (art.11 pkt 2 ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997 roku o strażach gminnych). Przepisy ustawy z dnia 20 czerwca
    1997 roku Prawo o ruchu drogowym przyznają zaś strażom miejskim kompetencje
    do podjęcia decyzji o przemieszczaniu lub usunięciu pojazdu z drogi w
    przypadku pozostawienia go w miejscu gdzie jest to zabronione i utrudnia
    ruch, lub w inny sposób zagraża w bezpieczeństwu, a także do
    unieruchomienia pojazdu przez zastosowanie urządzenia do blokowania kół, w
    przypadku pozostawienia go w miejscu, gdzie jest to zabronione, lecz
    nieutrudniającego ruchu lub niezagrażjącego bezpieczeństwu (art. 130a ust.
    8 i 9 Prawo o ruchu drogowym). Przepisy ustawy o ruchu drogowym nie
    przyznają zaś strażom miejskim upoważnienia do używania urządzeń
    samoczynnie rejestrujących przekroczenie dozwolonych prędkości. Uznać
    zatem należy, że wydany na podstawie art. 131 ust. 1 Prawa o ruchu
    drogowym akt wykonawczy, w postaci rozporządzenia Ministra Spraw
    Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 grudnia 2002 roku, w sprawie
    kontroli ruchu drogowego poszerzający w § 17 katalog kompetencji
    strażników miejskich o inne niż przewidziane w
    ustawie czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego, został wydany z
    przekroczeniem granic upoważnienia ustawowego. Analiza treści upoważnienia
    ustawowego zawartego w art. 131 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym prowadzi
    bowiem do wniosku, iż nie zawiera ono umocowania do uregulowania w
    rozporządzeniu dalszych, nie przewidzianych w ustawie, kompetencji do
    wykonywania przez strażników miejskich czynności z zakresu ruchu
    drogowego.
    Zważyć należy przy tym, iż zgodnie z przyjętą linią orzeczenia
    Sądu Najwyższego, art.178 ust. 1 Konstytucji, który stanowi, że
    sędziowie w sprawowaniu swojego urzędu są niezawiśli i podlegają
    tylko Konstytucji oraz ustawom przyznaje sądom uprawnienia do
    samodzielnej oceny i ustalenia zgodności podstawowych aktów normatywnych z
    ustawami, przy rozpoznawaniu także spraw karnych, a w przypadku
    stwierdzenia niezgodności tych aktów z ustawami do odmowy ich zastosowania
    w konkretnej sprawie (OSNKW 2005/9/83).

    Mając na uwadze powyższe, w przypadku kiedy Straż Miejska
    zdecyduje złożyć w tej sprawie wniosek o ukaranie, wykroczy poza zakres
    swego działania określonego w ustawie.
    W przedmiotowej sprawie Straży Miejskiej nie przysługuje więc status
    oskarżyciela publicznego.

    Dlatego też wnoszę o nie kierowanie sprawy do sądu. Decyzja
    odmienna spowoduje nie tylko wydanie decyzji o odmowie wszczęcia
    postępowania w tej sprawie przez Sąd, ale również narazi oskarżyciela
    Straż Miejską) na koszty związane z rekompensowaniem kosztów związanych z
    ustanowieniem przeze mnie obrońcy z wyboru (orzeczenie Trybunału
    Konstytucyjnego)."

  • 5. Data: 2006-12-22 09:43:24
    Od: "JacK" <j...@g...pl>

    A moze jakies akty prawne?

  • 6. Data: 2006-12-22 10:13:41
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <emdhe8$34o$1@inews.gazeta.pl> JacK napisał(a):

    > poszukuję argumentów za niezasadnością nałożenia mandatu za przekroczenie
    > prędkości wydanego przez Straż Gminną na podstawia wykonanego przez straz
    Nie szukaj. Mandat przyjąłeś, stał sie prawomocnym, teraz pozostaje go
    zapłacić. Nałożono go za czyn, który JEST wykroczeniem, więc brak
    podstaw do uwzględnienia odwołanie przez SG.

    --
    Artur Golański

  • 7. Data: 2006-12-22 10:49:12
    Od: wombi <w...@n...pl>

    JacK napisał(a):
> [...]
    > prędkości wydanego przez Straż Gminną na podstawia wykonanego przez straz

    Sprecyzuj.
    Straż ukarała Cie mandatem czy chce wnieść do Sadu Grodzkiego wniosek o
    ukaranie na podstawie zdjęcia z fotoradaru?

  • 8. Data: 2006-12-22 13:22:49
    Od: "JacK" <j...@g...pl>

    Dostałem na razie prośbę o ustalenie kto prowadzil samochód, bo to słuzbwy.