  • Data: 2006-06-06 05:17:27
    Temat: Anulowanie umowy, aktu notarialnego
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Na początku chciałbym zazxnaczyć że IANAL, wiec może byc trochę
    chaotycznie, ale się postaram.

    Mój ojciec był żołnierzem zawodowym. Mieszkamy w mieszkaniu przyznanym
    mu kiedyś jako służbowe. Ustawa "o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych
    Rzeczypospolitej Polskiej" (wersja na którą patrzę: z dnia 22 czerwca
    1995, ale mogly byc zmiany, nie mam pewności) pozwala nam je wykupić po
    preferencyjnej cenie.

    Zakupu dokonała moja matka, sporządzono akt notarialny, obecny przy tym
    był ojciec oraz przedstawiciel Wojskowej Agencji Mieszkaniowej (jest to
    zaisane w akcie). (wszystko zgodnie z Rozprządzeniem Ministra Obrony
    Narodowej z dnia 23 Grudnia 2004 "w sprawie sprzedaży lokali
    mieszkalnych przez Wojskową Agencję Mieszkaniową", Dz.U.05.4.21 z dnia
    10 stycznia 2005).

    (przytaczam wszystkie szczegóły bo może coś wniosą do sprawy).

    Z tego co się orientuję, ale nie potrafie tego fachowo wytłumaczyć, mój
    ojciec nie musiał być osobą kupującą, musiał jednak na to wyrazić zgodę,
    czy też być obecny (bo jemu jako byłemu żołnierzowi zawodowemu
    przysługuje prawo do mieszkania).

    Wszystko teoretycznie załatwione, podpisane, pieczątka przystawiona,
    zapłacono.

    Niestety, mój ojciec grozi "anulowaniem umowy" nie powołując się przy
    tym na jakiekolwiek przepisy, twierdząc że ma na to "3 miesiące".

    Czy on naprawde może to zrobić?

    Jednocześnie przepraszam za wyciąganie rodzinnych brudów, ale jest to
    dla mnie bardzo poważna sprawa.

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski