    From: "iste" <i...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Alimenty - jak egzekwować
    Date: 10 Jul 2004 12:12:40 +0200

    Od pewnego czasu borykam się z problem dotyczącym niepłacenia almentów przez
    ojca. Mam zasądzone alimenty ugodą sądową na kwotę 320zł. Jednak odkąd ojciec
    stracił prawo do zasiłku dla bezrobotnych, przestał płacić zobowiązania.
    Obecnie jego dług wynosi około 1500zł. Został złożony u komornika wniosek o
    egzekucje, jednak jest ona bezskuteczna. W jaki sposób można wyegzekwować
    zaległości od ojca?

    Czy jest możliwość np. pozwania dziadka, aby płacił alimenty (ma emeryture w
    wysokości około 1000zł na ręke).

    Nadmienie też iż przez 10 lat na sprawach o podwyżke alimentów ojciec kłamał
    przed sądem iż nie ma pracy - pracuje dorywczo. Ostatnio jednak przypadkowo się
    dowiedziałem, iż pracował przez tewn cały czas na umowe o pracę (widziałem
    świadectwo pracy). Czy coś dało by złożenie wniosku do prokuratury z art. 233KK
    (składanie fałszywych zeznań) ?

    pozdrawiam
    iste