eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[ALLEGRO] › [ALLEGRO]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kermtou" <k...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [ALLEGRO]
    Date: Wed, 27 Feb 2008 12:55:49 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 56
    Message-ID: <fq3mkl$bpm$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1204116949 12086 172.20.26.240 (27 Feb 2008 12:55:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Feb 2008 12:55:49 +0000 (UTC)
    X-User: kermitou
    X-Forwarded-For: 83.7.218.71
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:519565
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam.
    Chiciałem poprosić o poradę w sprawie Allegro. Zakupiłem Telefon poprzez
    opcję "kup teraz". Po skontaktowaniu się ze sprzedającym ten obwieścił, że
    przedmiotu już nie posiada. Poniżej przedstawiam moją korespondencję z
    serwisem Allegro, która jednak niewiele mi wyjaśnia. Dlatego chciałem prosić
    kogoś z forum o poradę w/s dalszych działań zmierzających na celu
    sfinalizowania transakcji na zawartych zasadach ( chodzi głównie o cenę). W
    federacji konsumentów doradzano mi abym "nastraszył" użytkownika jakimś
    pismem, że sprawa zostanie skierowana na drogę sądową. Czy ewentualnie ktoś
    mógłby mi pomóc coś takiego napisać.
    Jeśli to faktycznie nie pomoże to będę raczej zakładał sprawę w sądzie. Jak
    kształtują się mniej-więcej koszty w przegranej sprawie i jaki jest koszt
    wynajęcia adwokata do takiej sprawy.
    Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.




    "Witam.
    Po wygraniu aukcji nr xxxxxxx na telefon Nokia xxx próbowałem się
    skontaktować telefonicznie ze sprzedającym w celu ustalenia warunków
    finalizacji transakcji. Niestety udało mi się to dopiero po trzech dniach od
    momentu zakończenia aukcji. Okazało się, że użytkownik już nie posiada
    przedmiotu z aukcji gdyż podobno nie mógł czekać i sprzedał go poza Allegro,
    dodatkowo zamierza wystąpić o zwrot prowizji. O ile zdążyłem się już
    zorientować w sieci to " zalicytowanie w danej aukcji oznacza zawarcie
    prawnie wiążącej umowy", a więc również sprzedający ma obowiązek się z niej
    wywiązać. W tej sytuacji chciałem się dowiedzieć czy Wasz serwis wspomaga
    użytkowników w rozwiązywaniu takich spraw ?"

    ODPOWIEDZ OD ALLEGRO
    Dziękuję za wiadomość.

    W odpowiedzi na list chciałabym poinformować, że z chwilą zakończenia
    aukcji umowa kupna-sprzedaży została zawarta i obie strony są zobowiązane
    do sfinalizowania transakcji. Allegro nie jest stroną pośredniczącą w
    dopełnieniu warunków umowy.

    Bardzo mi przykro z powodu zaistniałej sytuacji, ale w obecnej chwili mogę
    Panu polecić jedynie ponowny kontakt ze Sprzedającym, który jest
    zobowiązany do wydania towaru po wylicytowanej przez Pana cenie.

    Zaznaczam, iż zawarta umowa ma skutek cywilno-prawny i ma Pan prawo
    dochodzić swoich praw na drodze sądowej.

    W przypadku, gdy transakcja nie dojdzie do skutku, Sprzedający może
    wystąpić z wnioskiem o zwrot prowizji. Zostanie Pan o tym powiadomiony i
    będzie miał Pan możliwość złożenia wyjaśnień.

    Wszystkie informacje na ten temat znajdzie Pan w naszej Pomocy: Poradnik
    Kupującego > Finalizacja transakcji - dokonanie zakupu > "Nie
    sfinalizowałem transakcji. Czy poniosę konsekwencje z tego powodu?" lub
    bezpośrednio na stronie:

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1