  • 21. Data: 2007-10-22 19:38:16
    Temat: Re: ABW legalizacja podsłuchow
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    - poważne ograniczenie lub nawet zniesienie (wiele państw się bez niego
    obywa) immunitetu sędziowskiego w zakresie odpowiedzialności karnej;

    ostatnie 2 lata niczego cie nie nauczyly ?

  • 22. Data: 2007-10-22 19:41:52
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710220900120.2716@a64wrk...

    > Używanie podsłuchy czy podglądu w celu złapania sprawcy kradzieży
    > jabłek, to oczywiście przegięcie. Ale jeśli używamy go do wykrycia
    > poważnego przestępstwa, a przy okazji się załapie i drobny złodziej, to
    > nie uważam za działanie nieproporcjonalne.

    a jak pod pretekstem powaznego przestepstwa szpiegujemy X wrogow , a noz
    ktorys popelni jakiekolwiek przestepstwo. Odpowiada ci taka polska?

  • 23. Data: 2007-10-22 20:28:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Rzecznik Prokurwatury Krajowej napisał:
    > Otóż to. Każdy sędzia karnista, a tym bardziej prokurator, w ramach
    > aplikacji powinien być podsłuchiwany, jego mieszkanie powinno być
    > przeszukane a następnie powinien być zatrzymany. Może wreszcie
    > ukróciłoby to bezmyślnych zamordystów działających w ramach źle pojętej
    > solidarności.

    Jak również powinien trafić do aresztu i spędzić w nim NIEUSTALONĄ z
    góry ilość miesięcy.

    Już dawno to postulowałem.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 24. Data: 2007-10-22 20:32:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    [..]
    > Jeśli w którymś momencie ABW naruszyła prawo, to należy ścigać i z całą
    > stanowczością karać winnych tego, a nie odbierać wszystkim narzędzia pracy.

    Narzędzia pracy?

    Podsłuchy powinny być SUROWO zakazane, absolutnie niedopuszczalne a ich
    zastosowanie przez kogokolwiek z namaszczenia rządu BEZWZGLĘDNIE karane.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 25. Data: 2007-10-22 20:38:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:ffithb$9k4$1@inews.gazeta.pl...

    Pogubiłem się w tych wątkach. ja pisałem o hipotetycznym przestępstwie
    ujawnionym przypadkowo podczas podsłuchu. A Ty?

  • 26. Data: 2007-10-22 20:50:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:ffitu1$c4e$1@inews.gazeta.pl...

    > http://www.gazetawyborcza.pl/1,84767,4462954.html
    >
    > "Jednak Sąd Najwyższy nie tak dawno, bo w kwietniu tego roku, orzekł,
    > że - po pierwsze - dowodem nie mogą być informacje z podsłuchu, jeśli
    > sprawa dotyczy przestępstwa w przypadku którego stosowanie podsłuchu nie
    > jest dopuszczone ustawą.

    Osobiście uważam ten pogląd za nietrafny.

    > Po drugie - "uzyskane w czasie kontroli operacyjnej [m.in. z podsłuchu]
    > dowody popełnienia przestępstwa przez osobę inną niż objęta
    > postanowieniem (...) albo popełnionych wprawdzie przez osobę nim objętą,
    > ale dotyczące przestępstw innych niż wskazane w tym postanowieniu, mogą
    > być wykorzystane w postępowaniu przed sądem (...) pod warunkiem, że w tym
    > zakresie zostanie wyrażona następcza zgoda sądu na przeprowadzenie
    > kontroli operacyjnej".

    To również uważam za nietrafny pogląd.

    > Oznacza to, że jeśli sąd wydał zgodę na podsłuchiwanie Kaczmarka (także
    > Konrada Kornatowskiego i Jaromira Netzla) w sprawie o przeciek, to
    > uzyskane z podsłuchu informacje nie mogą być dowodem w sprawie o fałszywe
    > zeznania. "Następczej" zgody na to sąd nie mógł wydać, bo zarzucane
    > Kaczmarkowi (także Kornatowskiemu, Netzlowi) przestępstwo składania
    > fałszywych zeznań bądź nakłaniania do nich (art. 233 kodeksu karnego) nie
    > jest zawarte w katalogu tych przestępstw, w których podsłuch jest
    > dopuszczalny."

    W tej konkretnej sprawie to oznacza to, dokładnie to co napisałeś.

    > zalegalizowanie wiec tego podsluchu przekazujac sprawe ABW powolujac sie
    > na abstrakcyjne zagrozenie bezpieczenstwa Panstwa w moim mniemaniu jest
    > przekroczeniem uprawnien, o to pytam w tym watku.

    No to nie do końca się zrozumieliśmy. Natomiast taki czyn w mojej ocenie
    przekroczeniem uprawnień nie będzie. Nie będzie, bowiem przyjmowanie takich
    a nie innych założeń znajduje się w kompetencji ABW, a co najwyżej sąd
    uzna, że ich pogląd jest nietrafny i tyle.

    > Czy zlozenie falszywych zenznan tylko dlatego ze ktos jest ministrem
    > godzi w bezpieczenstwo Panstwa? Jezlei tak to prosze o odpowiedz na to
    > pytanie w przypadku sciagania zdjec porno z maloletnimi przez te sama
    > osobe.

    Nie. Zdecydowanie nie można tylko i wyłącznie z faktu, że ktoś jako
    minister składa fałszywe zeznania wywodzić wprost, ze czyn ten stanowił
    zagrożenie dla państwa.

    > ale naruszysz prywatnosc chroniona przez konstytucje.

    Pewnie tak, tym nie mniej zupełnie nie rozumiem w czym rzecz. Przecież tę
    prywatność i tak naruszam. No to skoro zdecydowaliśmy się ją naruszać, to
    niech chociaż z tego jakiś pożytek będzie. :-)

  • 27. Data: 2007-10-22 20:52:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:ffiu2e$c4e$2@inews.gazeta.pl...

    > zasmierdzialo to pisowskim
    > "czlowiek uczciwy nie musi sie niczego obawiać" co nie? :)

    Z natury jestem apolityczny. Tym nie mniej poprzestańmy na argumentach
    merytorycznych. Z PiS-em moim zdaniem problem był podobny jak z komunizmem.
    Zasady i cele były szczytne, tylko na etapie ich wykonania im "trochę" nie
    wyszło.

  • 28. Data: 2007-10-22 20:53:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:ffiudh$c4e$4@inews.gazeta.pl...

    > a jak pod pretekstem poważnego przestępstwa szpiegujemy X wrogów , a noz
    > ktorys popelni jakiekolwiek przestepstwo. Odpowiada ci taka polska?

    Polska niekoniecznie, no ale w takim razie należy pozamykać tych
    pozorantów, nie zaś wylewać dziecko z kąpielą i pozbywać się narzędzi.

  • 29. Data: 2007-10-22 20:55:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Narzędzia pracy?
    > Podsłuchy powinny być SUROWO zakazane, absolutnie niedopuszczalne a ich
    > zastosowanie przez kogokolwiek z namaszczenia rządu BEZWZGLĘDNIE karane.

    nie zgadzam się z Tobą, bowiem istnieje cały szereg przestępstw, których
    nie sposób ścigać bez podsłuchu.

  • 30. Data: 2007-10-22 21:09:59
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Sowiecki Agent pisze:
    > - poważne ograniczenie lub nawet zniesienie (wiele państw się bez niego
    > obywa) immunitetu sędziowskiego w zakresie odpowiedzialności karnej;
    > ostatnie 2 lata niczego cie nie nauczyly ?

    Nauczyły, że zarówno organy ścigania jak i sądy działają wg. metod
    stalinowskich. Ino represje są słabsze. I nie ostatnie dwa lata a jakieś
    ostatnich kilkadziesiąt lat. I nawet nie próbuj zaprzeczać, że sędziowie
    nie mają instrumentów by ukrócić działania policji i innych organów:

    - ktoś Mirosława G. aresztował, bynajmniej nie był to minister Ziobro
    wespół z szefem CBA Kamińskim;
    - ktoś wydaje wyroki skazujące w przypadkach, gdy ewidentnie nie ma
    dowodów; ktoś pozwala na oskarżanie i toczenie się procesów, które od
    początku nie trzymają się kupy.
    - ktoś wydaje tak bzdurne wyroki, jak ten dopuszczający do pracy w
    prokuraturze prokuratora, który został skazany za nieumyślne
    spowodowanie śmierci a przy tym wiele wskazuje na to, że mataczył; gdy
    za podobny wyrok (nieumyślne spowodowanie śmierci) wielu z bankowości
    pożegnałoby się nie tylko z karierą ale i pracą.
    - ktoś wydaje bzdurne wyroki, gdy za "oczywiście niesłuszne
    aresztowanie" były aresztant otrzymuje jałmużnę zwaną zadośćuczynieniem
    w wysokości kilku złotych za godzinę, czyli mniej lub porównywalnie do
    najniżej opłacanej pracy najemnej.

    Nie widzę żadnego, ale to żadnego powodu, by utrzymywać immunitet, który
    nie gwarantuje niezawisłości i rzetelności wymiaru sprawiedliwości
    oraz kontroli nad organami ścigania. A za to de facto gwarantuje
    bezkarne psucie systemu prawnego przez często świadome i celowe wadliwe
    orzeczenia.

    Proszę jak sędzia wespół z prokuratorkiem doprowadzili do przejęcia
    majątku a aresztant dostał jeszcze w kolejnym wyroku rachunek za
    wypoczynek w areszcie, prawdziwa perełka:
    http://v1.itvp.pl/sprawadlareportera/odcinek/i.tvp/c
    at/136/lp/2361

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.