  • 21. Data: 2024-06-07 15:37:20
    Temat: Re: 3 osoby z jednej rodziny zginęły na drodze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jun 2024 15:04:44 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Za umyślne spowodowanie śmierci jest czapa:)
    > Ale tu mowa o nieumyślnym i inaczej traktują jedną ofiarę, inaczej trzy.

    No ale o wysokość kary mi chodzi - gdzie to zapisali?

    > Szariaty mają ciekawe, prawo krwi gdzie za śmierć trza rodzinie wypłacić
    > licząc na PL ponad 200 tysi.

    A nie w wielbłądach podali ? :-)

    Jesli na tym się konczy, to kierowca może być zadowolony.

    U nas zresztą odszkodowania podobne, chyba juz nawet większe,
    ale zasadniczo płaci OC.

    J.

  • 22. Data: 2024-06-07 15:49:44
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-07 o 15:37, J.F pisze:

    > No ale o wysokość kary mi chodzi - gdzie to zapisali?

    Nie wiem. Obleciałem tylko z grubsza kilka stron z poradami, w kodeks
    karny nie zagłebiałem się.

    > A nie w wielbłądach podali ? :-)

    Ale paczaj w PL kary sumują, a u nich jesteś sądzony tylko za czyn za
    który grozi ci najwięcej.

    W PL ludek powiązany z Lepperem dostał 38 lat bo mu zsumowali.

    > Jesli na tym się konczy, to kierowca może być zadowolony.

    No nie, to masz z automatu. Do tego dochodzi więzienie.

  • 23. Data: 2024-06-07 16:13:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jun 2024 15:49:44 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Nie wiem. Obleciałem tylko z grubsza kilka stron z poradami, w kodeks
    > karny nie zagłebiałem się.

    Road traffic Act jest np tutaj
    https://www.legislation.gov.uk/ukpga/1988/52/part/I

    To co podałeś widzę, a kary nie widzę. Dziwaczne.

    > Ale paczaj w PL kary sumują, a u nich jesteś sądzony tylko za czyn za
    > który grozi ci najwięcej.
    >
    > W PL ludek powiązany z Lepperem dostał 38 lat bo mu zsumowali.

    Sumuje się w USA. U nas się zasadniczo nie sumuje, ale jak widac -
    jednemu zsumowali, i jakoś nikt nic z tym nie robi ...

    > No nie, to masz z automatu. Do tego dochodzi więzienie.

    Szariat cos mówi o więzieniu ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2024-06-08 02:13:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-07, alojzy nieborak <g...@g...com> wrote:

    > Wkleiłeś prawo o ruchu drogowym:)

    Również.

    > https://uaelegislation.gov.ae/en/legislations/1529 + "manslaughter"

    To nie wystarczy. Nalezy jeszcze znaleźć, że ma to zasosowanie w
    przypadku prawa o ruchu.

    > No i? To oni pisali że Dudeł mógł ułaskawić przed zakończeniem procesu,
    > (skro można więcej, tym bardziej można mniej) a się okazało że nie mógł:)
    >
    > Ufajmy, ufff ufff.

    To nie ma nic wspólnego z zaufaniem, ma za to dużo z oceną sytuacji i
    związanym z tym prawdpodbieństwem wystąpienia jakiegoś zdarzenia.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2024-06-09 11:47:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 04.06.2024 o 22:18, Shrek pisze:
    > https://www.rmf24.pl/regiony/news-smiertelnie-potrac
    il-matke-corke-i-wnuczke-22-latek-uslyszal,nId,75539
    31#crp_state=1

    > Coś wam to przypomina? Otóż nie - tu ofiary śmiertelne przechodziły w
    > miejscu niedozwolonym, policja prawidlowo zgadła że uszkodzony pojazd
    > uczestniczył w wypadku a kierowca został zatrzymany ze względu na obawę
    > matactwa i zagrożenie wysoką karą.

    Widziałem zdjęcia miejsca wypadku - nie widzę żadnego powodu, żeby
    uznać, że przejście jest tam niedozwolone.

    MJ

  • 26. Data: 2024-06-10 18:34:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > matactwa i zagrożenie wysoką karą.
    >
    > Także wszelkie podobieństwa... nie istnieją.

    Wyciekło nagranie - nie ma na nim nic co by usprawiedliwiało nawet
    zatrzymanie - o wniosku o areszt nie mowiąc. No ale to był areczek. Jak
    jechał pan biznesmen ponad 3 paczki to nawet się nie zorientowali że to
    ten sam wypadek:(

    Nie wiem jak to teraz określić ale po imienieniu to będzie chyba jakieś
    skurwysynstwo czy jakoś tak.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2024-06-11 19:24:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jun 2024 18:50:38 +0200, Shrek wrote:

    > A może to wcle nie było takie trudne do rozkminki;)

    A moze nie trzeba było rozkminiac, bo stal, i czekal, po wezwaniu
    pogotowia.

    > Może - ja się pytam cemu tego zamknęli a u majtczaka naet nie skojarzyli
    > e bral udział w wypadku:P

    Majtczak stał 500m dalej. Poza tym coś tam chyba skojarzyli, skoro mu
    zatrzymali samochód do badań.
    Majtczak uciekł, to teraz wszystkich zatrzymują :-)

    > OD "razu". I chyba sąd oddalił.

    Czyli chcieli aresztowac, i przesadzili w tym chciejstwie, zdaniem
    sądu.
    Następnym razem Ciebie zamkną :-)

    > Pewnie tyle, ze żeby skutecznie zabić trzy osoby to raczej nie jechał 70.

    Teoretycznie to i 60 wystarczy.

    Ale stąd było pytanie o teren - może mógł legalnie jechac 90.

    J.

  • 28. Data: 2024-06-11 19:36:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2024 o 19:24, J.F pisze:

    > Majtczak stał 500m dalej. Poza tym coś tam chyba skojarzyli, skoro mu
    > zatrzymali samochód do badań.

    Oczywiście że podejrzewali a nawet byli prawie pewni:P Przecież tam było
    kilkunastu funkcjonariuszy, każdy z maturą. Ja wiem, że to niekoniecznie
    są ajsztainy, ale bez przesady - szansa że kilkunastu debili zdała
    maturę, wszyscy poszli do policji i przypadkiem spotkali się w jednym
    czasie akurat na A2 jest... powiedzmy że mniejsza jak że wyjdziemy z
    grypy po przegranym meczu o wszystko:P

    > Majtczak uciekł, to teraz wszystkich zatrzymują :-)

    I za każdym razem jak "usytuowanego" nie zatrzymają, to potem będą
    zatrzymywać i wypuszczać "nieusytuowanych" i tak w koło macieju. Pszypadeg?

    > Czyli chcieli aresztowac, i przesadzili w tym chciejstwie, zdaniem
    > sądu.
    > Następnym razem Ciebie zamkną :-)

    Mnie być może tak, ciebie też ale już kolejnego majtczaka nie:P

    > Teoretycznie to i 60 wystarczy.
    >
    > Ale stąd było pytanie o teren - może mógł legalnie jechac 90.

    NIe mógł - kilka metrów przed koncem zabudowanego ich trafił - 90 mógł
    jechać za kilka metrów... i to też przez kilka, bo potem 70:P

    Wniosek jest taki, że jak nie jestś "majtczakiem" to cię zatrzymają a
    jak jesteś to nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2024-06-11 21:10:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jun 2024 19:36:57 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > I za każdym razem jak "usytuowanego" nie zatrzymają, to potem będą
    > zatrzymywać i wypuszczać "nieusytuowanych" i tak w koło macieju. Pszypadeg?

    że sie tak wyraże - zwyczaj prawny się musi wytworzyc.

    > Mnie być może tak, ciebie też ale już kolejnego majtczaka nie:P

    Moze nie, moze tak ...

> [...]
    > jechać za kilka metrów... i to też przez kilka, bo potem 70:P
    >
    > Wniosek jest taki, że jak nie jestś "majtczakiem" to cię zatrzymają a

    Do niedawna, to trzeźwych bardzo rzadko od razu zatrzymywali.

    No ale Sokratesa, Majtczak - swiat się zmienia ...

    J.

  • 30. Data: 2024-06-11 21:47:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2024 o 21:10, J.F pisze:

    > że sie tak wyraże - zwyczaj prawny się musi wytworzyc.

    Przepisy się ostatnio zmieniły? ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!