  • 1. Data: 2024-06-04 22:18:02
    Temat: 3 osoby z jednej rodziny zginęły na drodze
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://www.rmf24.pl/regiony/news-smiertelnie-potrac
    il-matke-corke-i-wnuczke-22-latek-uslyszal,nId,75539
    31#crp_state=1

    Coś wam to przypomina? Otóż nie - tu ofiary śmiertelne przechodziły w
    miejscu niedozwolonym, policja prawidlowo zgadła że uszkodzony pojazd
    uczestniczył w wypadku a kierowca został zatrzymany ze względu na obawę
    matactwa i zagrożenie wysoką karą.

    Także wszelkie podobieństwa... nie istnieją.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2024-06-04 22:38:30
    Temat: Re: 3 osoby z jednej rodziny zginęły na drodze
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > matactwa i zagrożenie wysoką karą.
    >
    > Także wszelkie podobieństwa... nie istnieją.

    Wszystko w tej nowej Polsce jakoś tak... no, nie tak. Zapierdalać po mieście to
    już nie można? To ograniczenie prawa dysponowania własnością!

  • 3. Data: 2024-06-05 01:07:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-04, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > matactwa i zagrożenie wysoką karą.
    >
    > Także wszelkie podobieństwa... nie istnieją.

    Nb. z ekstradycją Sebcia nie wygląda to za różowo:
    https://www.rp.pl/prawo-karne/art40546551-ekstradycj
    a-sebastiana-m-nowa-informacja-z-resortu-bodnara

    "Co do zasady, w ZEA, podobnie jak w Wielkiej Brytanii, w przypadku
    spowodowania wypadku śmiertelnego możemy mówić o odpowiedzialności
    majątkowej w oparciu o przepisy prawa - wyjaśniała w kwietniu prok. Anna
    Adamiak. To oznacza, że sprawca jest obciążany grzywną, koniecznością
    wypłaty odszkodowania, zadośćuczynienia. W Polsce zaś karą w takiej
    sytuacji jest ograniczenie wolności.

    Aby doszło do ekstradycji, zarzut przedstawiony przez stronę polską musi
    być traktowany również w ZEA jako przestępstwo. Jeżeli ZEA przyjęłaby
    taką kwalifikację czynu, to musi być spełniony jeszcze jeden warunek:
    zarzucany danej osobie czyn musi być - na zasadzie dwustronności -
    zagrożony minimalną karą roku więzienia. Tymczasem w przypadku
    spowodowania wypadku śmiertelnego w Polsce tą minimalną karą jest sześć
    miesięcy pozbawienia wolności."

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2024-06-05 06:44:53
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Tuskowe kulsony uciskają zwykłych kierowców? ;-)

  • 5. Data: 2024-06-05 10:34:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.06.2024 o 22:18, Shrek pisze:
> [...]
    > matactwa i zagrożenie wysoką karą.
    >
    > Także wszelkie podobieństwa... nie istnieją.

    Układy, układziki. Prawo jest tylko narzędziem.

  • 6. Data: 2024-06-05 10:58:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.06.2024 o 22:38, n...@o...pl pisze:

    il-matke-corke-i-wnuczke-22-latek-uslyszal,nId,75539
    31#crp_state=1

    > Wszystko w tej nowej Polsce jakoś tak... no, nie tak. Zapierdalać po mieście to
    > już nie można?

    Po mieście i poza miastem.

    > To ograniczenie prawa dysponowania własnością!

    Raczej ograniczanie swobód obywatelskich.

  • 7. Data: 2024-06-05 15:26:47
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > "Co do zasady, w ZEA, podobnie jak w Wielkiej Brytanii, w przypadku
    > spowodowania wypadku śmiertelnego możemy mówić o odpowiedzialności
    > majątkowej w oparciu o przepisy prawa

    cyt. z lekko koślawego translatora:

    Natomiast jeżeli wypadek drogowy doprowadzi do śmierci ofiary, kara
    będzie wynosić pozbawienie wolności na okres nie krótszy niż siedem lat
    i grzywnę w wysokości nie mniejszej niż 20 000 dirhamów

    Z drugiej strony, jeśli zostanie udowodnione, że wypadek drogowy, który
    doprowadził do śmierci ofiary, był zamierzony przez kierowcę samochodu,
    kara osiągnie dożywocie lub karę śmierci, jeśli kierowca umyślnie
    potrącił ofiarę z zamiarem jej zabicia

    https://mohamie-uae.ae/blog/%D8%B9%D9%82%D9%88%D8%A8
    %D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AA%D8%B3%D8%A8%D8%A8-%D
    9%81%D9%8A-%D8%AD%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D9%85%D8%B1%D9%
    88%D8%B1%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%A5%D9%85%D8%A7%D8%B1%
    D8%A7%D8%AA/

  • 8. Data: 2024-06-05 16:36:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jun 2024 22:18:02 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    >
    > Coś wam to przypomina? Otóż nie - tu ofiary śmiertelne przechodziły w
    > miejscu niedozwolonym, policja prawidlowo zgadła że uszkodzony pojazd

    A może nie zgadła, tylko sam wezwał pogotowie.

    > a kierowca został zatrzymany ze względu na obawę
    > matactwa i zagrożenie wysoką karą.
    >
    > Także wszelkie podobieństwa... nie istnieją.

    A jutro ciebie zamkną, bo ci jakis pijany pieszy wyskoczy na jezdnie.

    -kiedy nastąpiło zdarzenie? bo już jest sekcja zwłok (pismaki?)

    -zatrzymano jak rozumiem na miejscu, a o areszt wystąpił wkrótce
    potem, czy np po dwóch tygodniach, jak przeanalizowano cały materiał?

    -są jakies dowody na winę kierowcy? Cos tam niby już oglądali

    -gdzie to było - teren zabudowany, niezabudowany? "w miejscowosci", to
    niby powienien być zabudowany.

    -"przechodziły w miejscu niedozwolonym" ... czy tylko
    nieprzeznaczonym?

    -a jak teraz np płyta z nagraniami zaginie lub pęknie, to kogo
    posadzić podejrzanego o mataczenie ?

    -rzetelnie zebrano dowody? Bo jakby na wolnosci był, to mogłby sam
    poszukać nagrań. Czy to już "mataczenie" ?

    -niby adwokat może, tylko czy mu się bedzie chciało. Detektywa może
    wynająć (adwokat).

    J.

  • 9. Data: 2024-06-05 16:39:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 04 Jun 2024 23:07:21 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > Adamiak. To oznacza, że sprawca jest obciążany grzywną, koniecznością
    > wypłaty odszkodowania, zadośćuczynienia. W Polsce zaś karą w takiej

    Ja tam myślę, ze i w GB i ZEA grozi więzienie.

> [...]
    > zagrożony minimalną karą roku więzienia. Tymczasem w przypadku
    > spowodowania wypadku śmiertelnego w Polsce tą minimalną karą jest sześć

    W dodatku w możliwym zawieszeniu?

    Będą się starac przypisać zabójstwo, ale czy szejk uwierzy ?

    J.

  • 10. Data: 2024-06-05 18:50:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.06.2024 o 16:36, J.F pisze:

    > A może nie zgadła, tylko sam wezwał pogotowie.

    A może to wcle nie było takie trudne do rozkminki;)

    > A jutro ciebie zamkną, bo ci jakis pijany pieszy wyskoczy na jezdnie.

    Może - ja się pytam cemu tego zamknęli a u majtczaka naet nie skojarzyli
    e bral udział w wypadku:P

    > -zatrzymano jak rozumiem na miejscu, a o areszt wystąpił wkrótce
    > potem, czy np po dwóch tygodniach, jak przeanalizowano cały materiał?

    OD "razu". I chyba sąd oddalił.

    > -są jakies dowody na winę kierowcy? Cos tam niby już oglądali

    Pewnie tyle, ze żeby skutecznie zabić trzy osoby to raczej nie jechał 70.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!