  • 11. Data: 2024-06-06 01:37:33
    Temat: Re: 3 osoby z jednej rodziny zginęły na drodze
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-05, alojzy nieborak <g...@g...com> wrote:

    > cyt. z lekko koślawego translatora:
    >
    > Natomiast jeżeli wypadek drogowy doprowadzi do śmierci ofiary, kara
    > będzie wynosić pozbawienie wolności na okres nie krótszy niż siedem lat
    > i grzywnę w wysokości nie mniejszej niż 20 000 dirhamów
    >
    > Z drugiej strony, jeśli zostanie udowodnione, że wypadek drogowy, który
    > doprowadził do śmierci ofiary, był zamierzony przez kierowcę samochodu,
    > kara osiągnie dożywocie lub karę śmierci, jeśli kierowca umyślnie
    > potrącił ofiarę z zamiarem jej zabicia
    >
    > https://mohamie-uae.ae/blog/%D8%B9%D9%82%D9%88%D8%A8
    %D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AA%D8%B3%D8%A8%D8%A8-%D
    9%81%D9%8A-%D8%AD%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D9%85%D8%B1%D9%
    88%D8%B1%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%A5%D9%85%D8%A7%D8%B1%
    D8%A7%D8%AA/

    Trochę to dziwne, bo tu:
    https://uaelegislation.gov.ae/en/legislations/2125

    nic takiego nie ma, mimo ze jest tam cała sekcja o karach. Jak się
    poczta tę sekcje, to więzienie zasadniczo grozi za rózne fałszerstwa,
    oszustwa, wprowadznie w błąd odnośnie uprawnień, licencji etc. Nie ma
    tam nic o więzieniu za przewinienia przeciwko porządkowi i zasadom ruchu
    drogowego, w sensie zachowania na drodze.

    Dodatkowo, dalej wspomniany na tym blogu art. 49 też nie ma pokrycia z ww.

    Może coś jest w KK:
    https://cdn.expatwoman.com/s3fs-public/UAE%20Penal%2
    0Code.pdf

    Ale nie chce mi się w to aż wgłębiać.

    Jedna możliwość jest taka, że ten blog mówi o prawie w konkretnym
    Emiracie (stanie), a to co będzie obowiązywało przy ekstradycji to
    prawo federalne.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2024-06-06 01:39:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    il-matke-corke-i-wnuczke-22-latek-uslyszal,nId,75539
    31#crp_state=1

    a-sebastiana-m-nowa-informacja-z-resortu-bodnara

    > Ja tam myślę, ze i w GB i ZEA grozi więzienie.

    Może grozi, ale nie wygląda żeby w ZEA groziło na poziomie prawa
    federalnego.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2024-06-06 11:47:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > Adamiak. To oznacza, że sprawca jest obciążany grzywną, koniecznością
    > wypłaty odszkodowania, zadośćuczynienia. W Polsce zaś karą w takiej

    Ale, że niby jak?

    > Aby doszło do ekstradycji, zarzut przedstawiony przez stronę polską musi
    > być traktowany również w ZEA jako przestępstwo. Jeżeli ZEA przyjęłaby
    > taką kwalifikację czynu, to musi być spełniony jeszcze jeden warunek:
    > zarzucany danej osobie czyn musi być - na zasadzie dwustronności -
    > zagrożony minimalną karą roku więzienia. Tymczasem w przypadku
    > spowodowania wypadku śmiertelnego w Polsce tą minimalną karą jest sześć
    > miesięcy pozbawienia wolności."

    No i właśnie o to chodzi, że niezależnie do tego, że wina w żadnym z
    tych przypadków nie jest przesądzona to działania diametralnie różne.

  • 14. Data: 2024-06-06 13:27:42
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Trochę to dziwne, bo tu:
    > https://uaelegislation.gov.ae/en/legislations/2125

    > nic takiego nie ma, mimo ze jest tam cała sekcja o karach.

    O karach za jakie pierdółki.

    Trza się rozejrzeć za nieumyślnym spowodowaniem śmierci.

  • 15. Data: 2024-06-06 14:36:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 05 Jun 2024 23:39:12 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    a-sebastiana-m-nowa-informacja-z-resortu-bodnara

    > Może grozi, ale nie wygląda żeby w ZEA groziło na poziomie prawa

    W ZEA być może jakoś tak jak w USA - podlega to pod prawo
    stanowe/emirackie.

    No ale GB, a dokładniej w UK, to chyba mniej tych praw - angielskie i
    szkockie, czy jeszcze walijskie i połnocno-irlandzkie?

    Wątpię jednak, aby to stanowiło przeszkodę w ekstradycji z GB,
    choc co do ZEA to juz nie jestem taki pewien.

    J.

  • 16. Data: 2024-06-07 02:06:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-06, alojzy nieborak <g...@g...com> wrote:

    > O karach za jakie pierdółki.
    >
    > Trza się rozejrzeć za nieumyślnym spowodowaniem śmierci.

    No to się rozejrzyj. Nawet linka do Penal Code wkleiłem. Za jakich bym
    Ciebie i siebie tuzów prawa nie uważał, to wstepne grzebanie potwierdza
    słowa prokurator. Rzepa, wierzę, takiej bzdury by tez nie opublikowała,
    bo robi de facto za gazetę prawną.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2024-06-07 02:10:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > No ale GB, a dokładniej w UK, to chyba mniej tych praw - angielskie i
    > szkockie, czy jeszcze walijskie i połnocno-irlandzkie?

    Chyba coś jednak jest na rzeczy:
    https://www.brake.org.uk/how-we-help/get-help-if-a-c
    rash-victim/information-and-advice-after-road-death-
    or-serious-injury/criminal-offences#:~:text=to%20the
    %20vehicle.-,Penalties,and%2For%20an%20unlimited%20f
    ine.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2024-06-07 09:30:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 07 Jun 2024 00:10:50 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    or-serious-injury/criminal-offences#:~:text=to%20the
    %20vehicle.-,Penalties,and%2For%20an%20unlimited%20f

    Taa, trzy legislacje :-)

    Troche dziwna konstrukcja, ze okreslenie przestępstwa jest ustawie o
    ruchu drogowym, a maksymalna kara ... nie podają gdzie, gdzie indziej?

    No ale kto mówi, ze w GB jest normalnie :-)

    J.

  • 19. Data: 2024-06-07 15:01:37
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > No to się rozejrzyj. Nawet linka do Penal Code wkleiłem. Za jakich bym
    > Ciebie i siebie tuzów prawa nie uważał, to wstepne grzebanie potwierdza
    > słowa prokurator.

    Wkleiłeś prawo o ruchu drogowym:)

    https://uaelegislation.gov.ae/en/legislations/1529 + "manslaughter"

    > Rzepa, wierzę, takiej bzdury by tez nie opublikowała,
    > bo robi de facto za gazetę prawną.

    No i? To oni pisali że Dudeł mógł ułaskawić przed zakończeniem procesu,
    (skro można więcej, tym bardziej można mniej) a się okazało że nie mógł:)

    Ufajmy, ufff ufff.

  • 20. Data: 2024-06-07 15:04:44
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-07 o 09:30, J.F pisze:
    > Troche dziwna konstrukcja, ze okreslenie przestępstwa jest ustawie o
    > ruchu drogowym, a maksymalna kara ... nie podają gdzie, gdzie indziej?

    Za umyślne spowodowanie śmierci jest czapa:)
    Ale tu mowa o nieumyślnym i inaczej traktują jedną ofiarę, inaczej trzy.

    Szariaty mają ciekawe, prawo krwi gdzie za śmierć trza rodzinie wypłacić
    licząc na PL ponad 200 tysi.