  • 1. Data: 2024-06-03 14:29:11
    Temat: Re: Sikorski o zwolnieniu polaka skazanego na dożywocie w Kongu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 May 2024 08:14:36 +0200, A. Filip wrote:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-polak-skazany-
    w-dr-konga-na-dozywocie-zostal-uwolniony,nId,7538735

> [...]
    > słów nie przetłumaczy? IMHO To czy ma rację czy nie jest _dyplomatycznie_
    > drugorzędne IMHO. Zwolnili to przeważnie+ _oficjalnie_ (a początkowo
    > także pół-oficjalnie) należy im się _co najmniej_ kurtuazja - podteksty,
    > niuanse i dwuznaczniki zamiast otwartego tekstu.
    >
    > Jest to od biedy na grupę prawo bo to dyplomatyczne rozwiązanie
    > dożywotniej zagranicznej kwestii prawnej obywatela RP3. Takie
    > sytuacje będą się obywatelom RP3 zdarzać i powtarzać, lepiej nie
    > spierdalać szans ich rozwiązywania w przyszłości.
    > <cynizm> Prawnik jest od tego żeby jego klient wygrał, niekoniecznie

    Moze tak, a może jednak trzeba z grubej rury.
    Nie wiem kto go tam zwalniał, ale w demokratycznym społeczeństwie
    musiał by się tłumaczyc czemu tak poważnego przestępcę zwolnił :-)
    To może lepiej stwierdzic, ze to jakies nieporozumienie wyjaśnione na
    drodze dyplomatycznej :-)

    Sam Majewski ponoć mówi, ze to wina ... prezydenta.

    Duda 6-8 lutego był we Rwandzie, ogłosił współpracę i pomoc, a DRK ma
    z Rwandą na pieńku.
    https://www.prezydent.pl/aktualnosci/wizyty-zagranic
    zne/kigali-rozmowy-prezydentow-polski-i-rwandy,80922

    https://tvn24.pl/swiat/andrzej-duda-w-afryce-demokra
    tyczna-republika-konga-oskarza-polske-o-dwulicowosc-
    demonstracje-w-kinszasie-st7772422

    https://trojka.polskieradio.pl/artykul/3384611,mariu
    sz-majewski-dramatyczne-szczegoly-pobytu-w-kongijski
    m-wiezieniu
    https://www.newsweek.pl/opinie/duda-najpierw-wywolal
    -dyplomatyczny-pozar-a-pozniej-wyciagnal-ofiare-z-pl
    omieni/ml32b8x

    Ale widać też, ze i w Kongo potrafi coś załatwić :-)

    Wyjaśnił kolejne nieporozumienie, ze tą Rwandą to tak tylko na niby?
    :-)

    J.