eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o odpadach

Rządowy projekt ustawy o odpadach

projekt dotyczy określenia zasad postępowania z odpadami, które mają zapewnić ochronę życia i zdrowia ludzi oraz ochronę środowiska, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Chodzi zwłaszcza o zapobieganie powstawaniu odpadów, ograniczanie ilości wytwarzanych odpadów, zmniejszanie ich negatywnego oddziaływania na środowisko, a także przygotowanie do ponownego użycia i wykorzystania.

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 456
  • Data wpłynięcia: 2012-05-29
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o odpadach
  • data uchwalenia: 2012-12-14
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2013 r. poz. 21

456-c2

– adres punktu zbierania pojazdów,
– informację o decyzjach związanych z gospodarką odpadami,
c)
prowadzącego stację demontażu:

adres stacji demontażu,

informacje o stosowanych procesach przetwarzania,

informację o decyzjach związanych z gospodarką odpadami,

-informację o wdrożonym systemie jakości, systemie
zarządzania środowiskowego albo o ich braku,
d)
prowadzącego strzępiarkę:

adres strzępiarki,

informację o decyzjach związanych z gospodarką odpadami,

-informację o wdrożonym systemie jakości, systemie
zarządzania środowiskowego albo o ich braku;
(...)
2.
W przypadku podmiotów wpisanych do rejestru z urzędu,
rejestr zawiera następujące informacje:
1)
imię i nazwisko lub nazwę podmiotu oraz adres jego
zamieszkania lub siedziby;
2)
numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile posiada;
3)
numer REGON, o ile posiada;
4)
odpowiednio informację o decyzjach związanych z gospodarką
odpadami, a także decyzji zatwierdzającej program gospodarowania
odpadami wydobywczymi, zezwoleniu na prowadzenie obiektu
unieszkodliwiania odpadów wydobywczych, o których mowa w ustawie
z dnia 10 lipca 2008 r. o odpadach wydobywczych, koncesji na
składowanie odpadów w górotworze, w tym w podziemnych
wyrobiskach górniczych, o której mowa w ustawie z dnia 4 lutego 1994
r. – Prawo geologiczne i górnicze lub zezwoleniu na odbieranie
odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w
ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach;
5)
informacje o rocznej mocy przerobowej instalacji lub
urządzenia;
6)
informacje
o
wdrożonym
systemie
jakości,
systemie
zarządzania środowiskowego albo o ich braku.
3.
W przypadku gdy marszałek województwa nie dysponuje
informacjami, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, wzywa podmiot do
przekazania tych informacji.
4.
Podmiot, o którym mowa w ust. 2, który wdrożył system jakości
lub system zarządzania środowiskowego, niezwłocznie informuje o tym
fakcie marszałka województwa.
5.
Przez decyzje związane z gospodarką odpadami w rozumieniu
niniejszego rozdziału rozumie się:

8
1)
zezwolenie na zbieranie odpadów;
2)
zezwolenie na przetwarzanie odpadów;
3)
pozwolenie na wytwarzanie odpadów;
4)
pozwolenie zintegrowane.

Art. 6 ust. Zmiany
do
załącznika
I
N



6
wprowadza
się,
uwzględniając
postęp
naukowo-techniczny.
Środek ten, mający na celu
zmianę elementów innych niż
istotne
niniejszej
dyrektywy,
przyjmuje się zgodnie z procedurą
regulacyjną połączoną z kontrolą,
o której mowa w art. 11 ust. 3.
Art. 7 ust. Na podstawie wniosku Komisji,
N



3
Parlament Europejski oraz Rada
ustanowią
cele
dotyczące
ponownego użycia oraz odzysku i
recyklingu na okres po 2015 r.
Art. 7 ust. W celu przygotowania zmian do
N



4
dyrektywy 70/156/EWG, Komisja
będzie
wspierać
opracowanie
europejskich norm dotyczących
łatwości demontażu, odzyskiwania
i recyklingu pojazdów. Kiedy takie
normy będą uzgodnione, ale w
żadnym przypadku nie później niż
przed końcem 2001 r., Parlament
Europejski i Rada, na podstawie
wniosku
Komisji,
zmienią
dyrektywę 70/156/EWG tak, aby
pojazdy homologowane zgodnie z
tą dyrektywą i wprowadzone do
obrotu trzy lata po zmianie
dyrektywy 70/156/EWG, nadawały
się do ponownego użycia i/lub
recyklingu w co najmniej 85 % w
przeliczeniu na masę pojazdu
oraz nadawały się do ponownego
użycia i/lub odzysku w co najmniej
95 % w przeliczeniu na masę
pojazdu.
Art. 7 ust. Proponując
zmianę
dyrektywy
N




9
5
70/156/EWG, odnoszącej się do
łatwości demontażu, odzysku i
recyklingu
pojazdów,
Komisja
weźmie
pod
uwagę
jako
niezbędny
element
potrzebę
zapewnienia, aby ponowne użycie
części nie stanowiło zagrożenia
dla
bezpieczeństwa
lub
środowiska.

Art. 8 ust. Ustanawia się normy określone w
N



2
ust. 1. Proponując te normy,
Komisja bierze pod uwagę prace
prowadzone w tej dziedzinie na
odpowiednich
forach
międzynarodowych
i
wniesie
odpowiedni wkład do tych prac.
Środek ten, mający na celu
zmianę elementów innych niż
istotne
niniejszej
dyrektywy
poprzez
jej
uzupełnienie,
przyjmuje się zgodnie z procedurą
regulacyjną połączoną z kontrolą,
o której mowa w art. 11 ust. 3.
Art. 9 ust. Państwa
Członkowskie
będą
N



1
przesyłać Komisji co trzy lata
sprawozdanie
z
wykonania
niniejszej
dyrektywy.
Sprawozdania będą sporządzane
na
podstawie
kwestionariusza
bądź
wzoru
przygotowanego
przez
Komisję,
zgodnie
z
procedurą określoną w art. 6
dyrektywy 91/692/EWG(8), w celu
stworzenia baz danych dotyczącej
pojazdów
wycofanych
z
eksploatacji i ich przetwarzania.
Sprawozdanie
takie
będzie
zawierać istotne informacje na
temat
możliwych
zmian
w
strukturze obrotu pojazdami oraz
działalności
podmiotów
zajmujących
się
zbieraniem,

10
demontażem,
strzępieniem,
odzyskiem
i
recyklingiem,
prowadzącej
do
ewentualnych
zakłóceń
konkurencji
w
Państwach
Członkowskich
lub
między nimi. Kwestionariusz lub
wzór
zostanie
przesłany
Państwom
Członkowskim
na
sześć
miesięcy
przed
rozpoczęciem okresu objętego
sprawozdaniem.
Sprawozdanie
dla Komisji zostanie sporządzone
w ciągu dziewięciu miesięcy od
zakończenia trzyletniego okresu
sprawozdawczego,
którego
dotyczy.
Pierwsze sprawozdanie będzie
obejmować
okres
trzyletni,
poczynając od 21 kwietnia 2002 r.
Na
podstawie
powyższych
informacji, Komisja sporządzi i
opublikuje
sprawozdanie
dotyczące wykonania niniejszej
dyrektywy w ciągu dziewięciu
miesięcy
od
otrzymania
sprawozdań
od
Państw
Członkowskich.
Formaty
odnoszące
się
do
systemu baz danych przyjmuje się
zgodnie z procedurą regulacyjną,
o której mowa w art. 11 ust. 2
Art. 10 ust. Państwa
Członkowskie
N



1
wprowadzą w życie przepisy
ustawowe,
wykonawcze
i
administracyjne
niezbędne
do
wykonania niniejszej dyrektywy w
terminie do 21 kwietnia 2002 r.
Niezwłocznie powiadomią o tym
Komisję.
Wspomniane
środki
powinny zawierać odniesienie do
niniejszej
dyrektywy
lub
odniesienie
to
powinno
towarzyszyć
ich
urzędowej

11
publikacji. Metody dokonywania
takiego odniesienia określane są
przez Państwa Członkowskie.
Art. 10 ust. Państwa Członkowskie przekażą
N



2
Komisji
teksty
podstawowych
przepisów
prawa
krajowego,
przyjętych w dziedzinach objętych
niniejszą dyrektywą.
Art. 10 ust. Pod
warunkiem,
że
cele
N



3
ustanowione
w
niniejszej
dyrektywie
będą
osiągnięte,
Państwa
Członkowskie
mogą
transponować przepisy zawarte w
art. 4 ust. 1, art. 5 ust. 1, art. 7 ust.
1, art. 8 ust. 1, art. 8 ust. 3, oraz
art. 9 ust. 2, a także określić
szczegółowe przepisy dotyczące
stosowania art. 5 ust. 4, za
pomocą porozumień zawieranych
między właściwymi władzami i
zainteresowanymi
sektorami
gospodarki. Porozumienia takie
muszą
spełniać
następujące
wymagania:
a)
porozumienia
podlegają
wykonaniu
na
drodze
prawnej;
b)
porozumienia
powinny
określać
cele
i
odpowiadające im terminy
realizacji;
c)
porozumienia

publikowane w krajowych
dziennikach
urzędowych

12
strony : 1 ... 20 ... 30 . [ 31 ] . 32 ... 40 ... 71

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: