Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 376
- Data wpłynięcia: 2012-04-24
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-10-10
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448
376-cz-II
(Zabezpieczenie
dyrektywy 74/61/EWG, oraz — urządzenie unieruchamiające spełniające wymagania techniczne określone
przed kradzieżą i
w sekcji 3 załącznika V do dyrektywy 74/61/EWG tejże dyrektywy oraz wymagania podstawowe określone
urządzenie
w sekcji 4, a w szczególności w pkt 4.1.1.
unieruchamiające)
b) Jeżeli (w zastosowaniu lit. a) pojazd jest dodatkowo wyposażony w urządzenie unieruchamiające, to
urządzenie to powinno spełniać wymagania techniczne wg dyrektywy 74/61/EWG lub Regulaminu EKG
ONZ nr 97 lub nr 116.
7 Dyrektywa Jeśli zmiany dotyczą siedzenia, punktów mocowania siedzeń i systemów regulacji
Nie dotyczy
74/408/EWG
(Wytrzymałość
Wnioskodawca przedkłada poświadczenie wydane przez producenta, że dany pojazd [którego numer VIN
siedzeń – zagłówki)
musi być określony] spełnia wymagania określone co najmniej w jednym z poniższych uregulowań:
dyrektywie 74/408/EWG,
normie FMVSS nr 207 (»Siedzenia«)
Regulamin EKG ONZ nr 80 (M2, M3)
Regulamin EKG ONZ nr 17 (N2, N3)
Zagłówki
a) Jeżeli poświadczenie, o którym mowa powyżej, oparte jest na normie FMVSS nr 207, to zagłówki muszą
dodatkowo spełniać wymagania podstawowe określone w sekcji 3 załącznika II do dyrektywy 74/408/EWG
oraz wymagania sekcji 5 dodatku I do tego samego załącznika.
b) Wykonuje się tylko badania opisane w pkt 3.10 i sekcjach 5, 6 i 7 załącznika II do wspomnianej
dyrektywy.
c) W przeciwnym przypadku wnioskodawca przedkłada poświadczenie wydane przez producenta, że dany
pojazd [którego numer VIN musi być określony] spełnia warunki określone co najmniej w jednym z
poniższych uregulowań:
FMVSS nr 202a (»Zagłówki«)
Dyrektywa 78/932 EWG
Regulamin EKG ONZ nr 25
d) Jeżeli pojazd wyposażony jest w przegrodę zabezpieczającą pasażerów przed przemieszczającym się
bagażem powinno wykazać się zgodność z wymaganiami Regulaminu EKG ONZ nr 126
8 Dyrektywa
76/115
Jeśli wprowadzono zmiany w zakresie kotwiczenia pasów bezpieczeństwa lub montażu w pojeździe wózka
Nie dotyczy
EWG
inwalidzkiego
(Kotwiczenie pasów
bezpieczeństwa)
Wnioskodawca składa poświadczenie wydane przez producenta, że dany pojazd [którego numer VIN musi
być określony] spełnia wymagania określone co najmniej w jednym z poniższych uregulowań:
dyrektywie 76/115/EWG,
29
Regulamin EKG ONZ nr 14,
normie FMVSS nr 210 (»Punkty kotwiczenia zespołów pasów bezpieczeństwa«),
art. 22-3 JSRRV.
Wymagania, w przypadku wyposażenia pojazdu w wózek inwalidzki.
Każde miejsce na wózek inwalidzki powinno być wyposażone w zintegrowane urządzenie przytrzymujące,
złożone z urządzenia przytrzymującego dla wózka i z urządzenia przytrzymującego dla jego użytkownika.
Punkty mocowania urządzeń przytrzymujących wytrzymują siły określone w dyrektywie 76/115/EWG i w
normie ISO 10542–1: 2001. Pasy i konstrukcja służąca do zabezpieczenia wózka (mechanizmy mocowania)
spełniają wymogi dyrektywy 77/541/EWG i właściwej części normy ISO 10542.
Stosuje się kryteria określone w tych dyrektywach. Badania wykonuje się na wózku zastępczym określonym
w normie ISO 10542. Jeżeli ze względu na przeróbkę punkty mocowania pasów bezpieczeństwa muszą
zostać przesunięte poza granice tolerancji określone w punkcie 2.7.8.1 załącznika I do dyrektywy
77/541/EWG, sprawdza się, czy przeróbka stanowi najmniej korzystny przypadek, czy też nie. Jeżeli
zachodzi taki przypadek, wówczas wykonuje się badanie określone w załączniku VII do dyrektywy
77/541/EWG. Dla celów obliczeń przyjmuje się, że masa wózka wraz z użytkownikiem wynosi 100 kg.
Masa jest skoncentrowana w punkcie H maszyny trójwymiarowej. Należy również rozważyć możliwość
zastosowania wózka elektrycznego (wózków elektrycznych), którego masę wraz z użytkownikiem przyjmuje
się na 250 kg. Ewentualne ograniczenia zdolności przewozowych wynikające z zastosowania wózka
elektrycznego (wózków elektrycznych) powinny być odnotowane a odpowiednie ostrzeżenie umieszcza się
w certyfikacie dopuszczenia jednostkowego. Nowe badania zmodyfikowanego pojazdu nie są wymagane,
pod warunkiem że przeróbka nie ma wpływu na przednią część nadwozia usytuowaną przed punktem R
kierowcy oraz że nie została usunięta lub dezaktywowana żadna część uzupełniającego systemu
bezpieczeństwa (poduszka powietrzna/poduszki powietrzne). Badania zmodyfikowanego pojazdu nie są
wymagane, pod warunkiem że nie zostały naruszone wzmocnienia boczne oraz że nie została usunięta lub
dezaktywowana żadna część uzupełniającego bezpieczeństwa (boczna poduszka powietrzna/boczne poduszki
powietrzne).
9 Rozporządzenie
Jeśli ma to zastosowanie, pojazd po zmianach powinien spełniać wymagania wg załącznika II do
Nie dotyczy
Komisji (UE) Nr
Rozporządzenia Komisji Nr 1005/2010
1005/2010
77/389/EWG
(Haki holownicze)
10 Dyrektywa
77/541
Jeśli zmiana dotyczy warunków technicznych pojazdu w zakresie zastosowania pasów bezpieczeństwa i/lub
Nie dotyczy
EWG.
urządzeń przytrzymujących wówczas:
(pasy
a) Pasy bezpieczeństwa powinny posiadać homologację typu zgodnie z dyrektywą 77/541/EWG
bezpieczeństwa i
b) Pasy bezpieczeństwa musza mieć etykietę identyfikacyjną.
urządzenia
c) Wskazania na etykiecie powinny być zgodne z udzieloną homologacją dotyczącą punktów kotwiczenia
przytrzymujące)
pasów bezpieczeństwa (zob. pozycja 19).
Wymagania dotyczące montażu
a) Pojazd powinien być wyposażony w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wymaganiami określonymi w
30
załączniku XV do dyrektywy 77/541/EWG.
b) Jeżeli pojazd musi być doposażony w dodatkowe pasy bezpieczeństwa, to muszą one należeć do
homologowanego typu zgodnie z dyrektywą 77/541/EWG lub regulaminem EKG ONZ nr 16.
11 Dyrektywa
Jeśli zmiana warunków technicznych dotyczy zastosowania urządzeń sprzęgających, pojazd powinien nadal spełniać wymagania załącznika VII
94/20/WE
Dyrektywy lub punktu 5 Regulaminu
lub
Regulamin
Nr 55.01 EKG ONZ
31
Tabela nr 3
Lp.
Akt prawny
Wymagania techniczne wg kategorii podlegające sprawdzeniu przez jednostkę uprawnioną
T1;T2;T3;T4.2;T4.3
T4.1
T5
R
1 Dyrektywa
2009/64/WE
(w
sprawie tłumienia zakłóceń
radioelektrycznych
Jeśli ze względu na wprowadzone zmiany ma to zastosowanie, ciągniki powinny nadal spełniać wymagania wg załącznika I (dodatek:
wywoływanych przez ciągniki
1, 2, 3 i 4), zaś metody pomiarów wg załączników VI i VII dyrektywy 2009/64/WE.
rolnicze lub leśne
(kompatybilność
elektromagnetyczna)
2 Dyrektywa
Jeśli ze względu
71/ 320/EWG lub Regulamin
na wprowadzone
EKG ONZ
zmiany ma to
nr 13
zastosowanie,
(Układy hamulcowe)
ciągniki powinny
nadal spełniać
wymagania wg
Regulaminu
Nie dotyczy
Nie dotyczy
EKG ONZ Nr 13
lub Dyrektywy
71/320/EWG
odpowiednio do
kategorii pojazdu
oraz kompletacji
układu
hamulcowego
3 Dyrektywa:76/432/EWG
Pojazd powinien nadal spełniać wymagania Dyrektywy nr 76/432/EWG,
(Układy hamulcowe)
odpowiednio do kategorii pojazdu oraz kompletacji układu
Nie dotyczy
hamulcowego
4 Dyrektywa:76/432/EWG
w
Pojazd powinien
Pojazd powinien
zmienionej postaci
nadal spełniać
nadal spełniać
(Układy hamulcowe)
wymagania
wymagania
Dyrektywy nr
Dyrektywy nr
76/432/EWG,
76/432/EWG,
Nie dotyczy
odpowiednio do
odpowiednio do
kategorii pojazdu
kategorii pojazdu
oraz kompletacji
oraz kompletacji
układu
układu
hamulcowego
hamulcowego
5 Dyrektywa
2009/144/WE Pojazd powinien nadal spełniać wymagania techniczne wg załącznika IV do dyrektywy 2009/144/WE
Wcześniej 89/173/EWG
32
Tabela nr 4
Lp.
Akt prawny
Wymagania techniczne wg kategorii podlegające sprawdzeniu przez jednostkę uprawnioną
Kategoria L
1 Dyrektywa
97/24/EWG
(C10)
Pojazd powinien nadal spełniać wymagania wg rozdziału 10 dyrektywy nr 97/24/EWG (C10)
Urządzenia sprzęgające
2 Dyrektywa
93/14/EWG lub Regulamin nr 78
Pojazd powinien nadal spełniać wymagania Regulaminu, które obowiązywały w dniu uzyskania świadectwa homologacji; zakres
EKG ONZ
badań wyznacza jednostka upoważniona do badań homologacyjnych
(Układy hamulcowe)
3 Dyrektywa
93/30/EWG
(w Jeśli wprowadzona zmiana wymaga oceny w tym zakresie wówczas:
sprawie dźwiękowych urządzeń
Urządzenia ostrzegawcze pojazd podlegają sprawdzeniu w zakresie poziomu dźwięku. Podczas pomiaru w warunkach określonych w
ostrzegawczych dla dwu- lub
sekcjach 2.2–2.7 dyrektywy 93/30/EWG, maksymalna wartość poziomu dźwięku (sekcja 2.7) dźwiękowego urządzenia
trzykołowych pojazdów
ostrzegawczego musi w czasie testu wynosić co najmniej:
silnikowych)
a) 75 dB(A) i co najwyżej 112 dB(A) dla mopedów;
b) 80 dB(A) i co najwyżej 112 dB(A) dla motocykli i rowerów trzykołowych rozwijających moc nie większą
niż 7 kW;
c) 93 dB(A) i co najwyżej 112 dB(A) dla motocykli i rowerów trzykołowych rozwijających moc większą niż
7 kW.
4 Dyrektywa
97/24/EWG
(C8)
Jeśli wprowadzona zmiana wymaga oceny w zakresie zapewnienia kompatybilności elektromagnetycznej, wówczas obowiązują
(KOMPATYBILNO Ć
następujące wymagania.
ELEKTROMAGNETYCZNA
DWUKOŁOWYCH LUB
5.2. Wymagania dotyczące szerokopasmowego promieniowania elektromagnetycznego
TRÓJKOŁOWYCH POJAZDÓW pochodzącego z pojazdów
SILNIKOWYCH ORAZ
5.2.1. Metoda pomiaru
ELEKTRYCZNYCH LUB
Promieniowanie elektromagnetyczne wytwarzane przez badany pojazd
ELEKTRONICZNYCH
mierzone jest metodą opisaną w załączniku II.
SAMODZIELNYCH
5.3. Wymagania dotyczące wąskopasmowego promieniowania elektromagnetycznego
ZESPOLÓW TECHNICZNYCH)
pochodzącego z pojazdów
5.3.1. Metoda pomiaru
Promieniowanie elektromagnetyczne wytwarzane przez określony typ
pojazdu poddawanego badaniu mierzone jest metodą opisaną
w załączniku III.
5.4. Wymagania dotyczące wąskopasmowego promieniowania elektromagnetycznego
pochodzącego z pojazdów
5.4.1. Metoda pomiaru
Badania w celu ustalenia odporności na promieniowanie elektromagnetyczne
określonego typu pojazdu muszą być przeprowadzane zgodnie
z metodą opisaną w załączniku IV.
5 Dyrektywa
93/33/EWG
(w Jeśli nastąpiła zmiana w tym zakresie, pojazd podlega sprawdzeniu wg załącznika I dyrektywy 93/33/EWG.
sprawie urządzeń
zabezpieczających dwu- lub
33
dyrektywy 74/61/EWG, oraz — urządzenie unieruchamiające spełniające wymagania techniczne określone
przed kradzieżą i
w sekcji 3 załącznika V do dyrektywy 74/61/EWG tejże dyrektywy oraz wymagania podstawowe określone
urządzenie
w sekcji 4, a w szczególności w pkt 4.1.1.
unieruchamiające)
b) Jeżeli (w zastosowaniu lit. a) pojazd jest dodatkowo wyposażony w urządzenie unieruchamiające, to
urządzenie to powinno spełniać wymagania techniczne wg dyrektywy 74/61/EWG lub Regulaminu EKG
ONZ nr 97 lub nr 116.
7 Dyrektywa Jeśli zmiany dotyczą siedzenia, punktów mocowania siedzeń i systemów regulacji
Nie dotyczy
74/408/EWG
(Wytrzymałość
Wnioskodawca przedkłada poświadczenie wydane przez producenta, że dany pojazd [którego numer VIN
siedzeń – zagłówki)
musi być określony] spełnia wymagania określone co najmniej w jednym z poniższych uregulowań:
dyrektywie 74/408/EWG,
normie FMVSS nr 207 (»Siedzenia«)
Regulamin EKG ONZ nr 80 (M2, M3)
Regulamin EKG ONZ nr 17 (N2, N3)
Zagłówki
a) Jeżeli poświadczenie, o którym mowa powyżej, oparte jest na normie FMVSS nr 207, to zagłówki muszą
dodatkowo spełniać wymagania podstawowe określone w sekcji 3 załącznika II do dyrektywy 74/408/EWG
oraz wymagania sekcji 5 dodatku I do tego samego załącznika.
b) Wykonuje się tylko badania opisane w pkt 3.10 i sekcjach 5, 6 i 7 załącznika II do wspomnianej
dyrektywy.
c) W przeciwnym przypadku wnioskodawca przedkłada poświadczenie wydane przez producenta, że dany
pojazd [którego numer VIN musi być określony] spełnia warunki określone co najmniej w jednym z
poniższych uregulowań:
FMVSS nr 202a (»Zagłówki«)
Dyrektywa 78/932 EWG
Regulamin EKG ONZ nr 25
d) Jeżeli pojazd wyposażony jest w przegrodę zabezpieczającą pasażerów przed przemieszczającym się
bagażem powinno wykazać się zgodność z wymaganiami Regulaminu EKG ONZ nr 126
8 Dyrektywa
76/115
Jeśli wprowadzono zmiany w zakresie kotwiczenia pasów bezpieczeństwa lub montażu w pojeździe wózka
Nie dotyczy
EWG
inwalidzkiego
(Kotwiczenie pasów
bezpieczeństwa)
Wnioskodawca składa poświadczenie wydane przez producenta, że dany pojazd [którego numer VIN musi
być określony] spełnia wymagania określone co najmniej w jednym z poniższych uregulowań:
dyrektywie 76/115/EWG,
29
Regulamin EKG ONZ nr 14,
normie FMVSS nr 210 (»Punkty kotwiczenia zespołów pasów bezpieczeństwa«),
art. 22-3 JSRRV.
Wymagania, w przypadku wyposażenia pojazdu w wózek inwalidzki.
Każde miejsce na wózek inwalidzki powinno być wyposażone w zintegrowane urządzenie przytrzymujące,
złożone z urządzenia przytrzymującego dla wózka i z urządzenia przytrzymującego dla jego użytkownika.
Punkty mocowania urządzeń przytrzymujących wytrzymują siły określone w dyrektywie 76/115/EWG i w
normie ISO 10542–1: 2001. Pasy i konstrukcja służąca do zabezpieczenia wózka (mechanizmy mocowania)
spełniają wymogi dyrektywy 77/541/EWG i właściwej części normy ISO 10542.
Stosuje się kryteria określone w tych dyrektywach. Badania wykonuje się na wózku zastępczym określonym
w normie ISO 10542. Jeżeli ze względu na przeróbkę punkty mocowania pasów bezpieczeństwa muszą
zostać przesunięte poza granice tolerancji określone w punkcie 2.7.8.1 załącznika I do dyrektywy
77/541/EWG, sprawdza się, czy przeróbka stanowi najmniej korzystny przypadek, czy też nie. Jeżeli
zachodzi taki przypadek, wówczas wykonuje się badanie określone w załączniku VII do dyrektywy
77/541/EWG. Dla celów obliczeń przyjmuje się, że masa wózka wraz z użytkownikiem wynosi 100 kg.
Masa jest skoncentrowana w punkcie H maszyny trójwymiarowej. Należy również rozważyć możliwość
zastosowania wózka elektrycznego (wózków elektrycznych), którego masę wraz z użytkownikiem przyjmuje
się na 250 kg. Ewentualne ograniczenia zdolności przewozowych wynikające z zastosowania wózka
elektrycznego (wózków elektrycznych) powinny być odnotowane a odpowiednie ostrzeżenie umieszcza się
w certyfikacie dopuszczenia jednostkowego. Nowe badania zmodyfikowanego pojazdu nie są wymagane,
pod warunkiem że przeróbka nie ma wpływu na przednią część nadwozia usytuowaną przed punktem R
kierowcy oraz że nie została usunięta lub dezaktywowana żadna część uzupełniającego systemu
bezpieczeństwa (poduszka powietrzna/poduszki powietrzne). Badania zmodyfikowanego pojazdu nie są
wymagane, pod warunkiem że nie zostały naruszone wzmocnienia boczne oraz że nie została usunięta lub
dezaktywowana żadna część uzupełniającego bezpieczeństwa (boczna poduszka powietrzna/boczne poduszki
powietrzne).
9 Rozporządzenie
Jeśli ma to zastosowanie, pojazd po zmianach powinien spełniać wymagania wg załącznika II do
Nie dotyczy
Komisji (UE) Nr
Rozporządzenia Komisji Nr 1005/2010
1005/2010
77/389/EWG
(Haki holownicze)
10 Dyrektywa
77/541
Jeśli zmiana dotyczy warunków technicznych pojazdu w zakresie zastosowania pasów bezpieczeństwa i/lub
Nie dotyczy
EWG.
urządzeń przytrzymujących wówczas:
(pasy
a) Pasy bezpieczeństwa powinny posiadać homologację typu zgodnie z dyrektywą 77/541/EWG
bezpieczeństwa i
b) Pasy bezpieczeństwa musza mieć etykietę identyfikacyjną.
urządzenia
c) Wskazania na etykiecie powinny być zgodne z udzieloną homologacją dotyczącą punktów kotwiczenia
przytrzymujące)
pasów bezpieczeństwa (zob. pozycja 19).
Wymagania dotyczące montażu
a) Pojazd powinien być wyposażony w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wymaganiami określonymi w
30
załączniku XV do dyrektywy 77/541/EWG.
b) Jeżeli pojazd musi być doposażony w dodatkowe pasy bezpieczeństwa, to muszą one należeć do
homologowanego typu zgodnie z dyrektywą 77/541/EWG lub regulaminem EKG ONZ nr 16.
11 Dyrektywa
Jeśli zmiana warunków technicznych dotyczy zastosowania urządzeń sprzęgających, pojazd powinien nadal spełniać wymagania załącznika VII
94/20/WE
Dyrektywy lub punktu 5 Regulaminu
lub
Regulamin
Nr 55.01 EKG ONZ
31
Tabela nr 3
Lp.
Akt prawny
Wymagania techniczne wg kategorii podlegające sprawdzeniu przez jednostkę uprawnioną
T1;T2;T3;T4.2;T4.3
T4.1
T5
R
1 Dyrektywa
2009/64/WE
(w
sprawie tłumienia zakłóceń
radioelektrycznych
Jeśli ze względu na wprowadzone zmiany ma to zastosowanie, ciągniki powinny nadal spełniać wymagania wg załącznika I (dodatek:
wywoływanych przez ciągniki
1, 2, 3 i 4), zaś metody pomiarów wg załączników VI i VII dyrektywy 2009/64/WE.
rolnicze lub leśne
(kompatybilność
elektromagnetyczna)
2 Dyrektywa
Jeśli ze względu
71/ 320/EWG lub Regulamin
na wprowadzone
EKG ONZ
zmiany ma to
nr 13
zastosowanie,
(Układy hamulcowe)
ciągniki powinny
nadal spełniać
wymagania wg
Regulaminu
Nie dotyczy
Nie dotyczy
EKG ONZ Nr 13
lub Dyrektywy
71/320/EWG
odpowiednio do
kategorii pojazdu
oraz kompletacji
układu
hamulcowego
3 Dyrektywa:76/432/EWG
Pojazd powinien nadal spełniać wymagania Dyrektywy nr 76/432/EWG,
(Układy hamulcowe)
odpowiednio do kategorii pojazdu oraz kompletacji układu
Nie dotyczy
hamulcowego
4 Dyrektywa:76/432/EWG
w
Pojazd powinien
Pojazd powinien
zmienionej postaci
nadal spełniać
nadal spełniać
(Układy hamulcowe)
wymagania
wymagania
Dyrektywy nr
Dyrektywy nr
76/432/EWG,
76/432/EWG,
Nie dotyczy
odpowiednio do
odpowiednio do
kategorii pojazdu
kategorii pojazdu
oraz kompletacji
oraz kompletacji
układu
układu
hamulcowego
hamulcowego
5 Dyrektywa
2009/144/WE Pojazd powinien nadal spełniać wymagania techniczne wg załącznika IV do dyrektywy 2009/144/WE
Wcześniej 89/173/EWG
32
Tabela nr 4
Lp.
Akt prawny
Wymagania techniczne wg kategorii podlegające sprawdzeniu przez jednostkę uprawnioną
Kategoria L
1 Dyrektywa
97/24/EWG
(C10)
Pojazd powinien nadal spełniać wymagania wg rozdziału 10 dyrektywy nr 97/24/EWG (C10)
Urządzenia sprzęgające
2 Dyrektywa
93/14/EWG lub Regulamin nr 78
Pojazd powinien nadal spełniać wymagania Regulaminu, które obowiązywały w dniu uzyskania świadectwa homologacji; zakres
EKG ONZ
badań wyznacza jednostka upoważniona do badań homologacyjnych
(Układy hamulcowe)
3 Dyrektywa
93/30/EWG
(w Jeśli wprowadzona zmiana wymaga oceny w tym zakresie wówczas:
sprawie dźwiękowych urządzeń
Urządzenia ostrzegawcze pojazd podlegają sprawdzeniu w zakresie poziomu dźwięku. Podczas pomiaru w warunkach określonych w
ostrzegawczych dla dwu- lub
sekcjach 2.2–2.7 dyrektywy 93/30/EWG, maksymalna wartość poziomu dźwięku (sekcja 2.7) dźwiękowego urządzenia
trzykołowych pojazdów
ostrzegawczego musi w czasie testu wynosić co najmniej:
silnikowych)
a) 75 dB(A) i co najwyżej 112 dB(A) dla mopedów;
b) 80 dB(A) i co najwyżej 112 dB(A) dla motocykli i rowerów trzykołowych rozwijających moc nie większą
niż 7 kW;
c) 93 dB(A) i co najwyżej 112 dB(A) dla motocykli i rowerów trzykołowych rozwijających moc większą niż
7 kW.
4 Dyrektywa
97/24/EWG
(C8)
Jeśli wprowadzona zmiana wymaga oceny w zakresie zapewnienia kompatybilności elektromagnetycznej, wówczas obowiązują
(KOMPATYBILNO Ć
następujące wymagania.
ELEKTROMAGNETYCZNA
DWUKOŁOWYCH LUB
5.2. Wymagania dotyczące szerokopasmowego promieniowania elektromagnetycznego
TRÓJKOŁOWYCH POJAZDÓW pochodzącego z pojazdów
SILNIKOWYCH ORAZ
5.2.1. Metoda pomiaru
ELEKTRYCZNYCH LUB
Promieniowanie elektromagnetyczne wytwarzane przez badany pojazd
ELEKTRONICZNYCH
mierzone jest metodą opisaną w załączniku II.
SAMODZIELNYCH
5.3. Wymagania dotyczące wąskopasmowego promieniowania elektromagnetycznego
ZESPOLÓW TECHNICZNYCH)
pochodzącego z pojazdów
5.3.1. Metoda pomiaru
Promieniowanie elektromagnetyczne wytwarzane przez określony typ
pojazdu poddawanego badaniu mierzone jest metodą opisaną
w załączniku III.
5.4. Wymagania dotyczące wąskopasmowego promieniowania elektromagnetycznego
pochodzącego z pojazdów
5.4.1. Metoda pomiaru
Badania w celu ustalenia odporności na promieniowanie elektromagnetyczne
określonego typu pojazdu muszą być przeprowadzane zgodnie
z metodą opisaną w załączniku IV.
5 Dyrektywa
93/33/EWG
(w Jeśli nastąpiła zmiana w tym zakresie, pojazd podlega sprawdzeniu wg załącznika I dyrektywy 93/33/EWG.
sprawie urządzeń
zabezpieczających dwu- lub
33
Dokumenty związane z tym projektem:
- 376-cz-II › Pobierz plik
- 376-cz-I › Pobierz plik