Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 376
- Data wpłynięcia: 2012-04-24
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-10-10
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448
376-cz-II
17.2.10. wytrzymałość napięciowa izolacji podstawy na której są zamontowane baterie względem
masy trolejbusu: ......... kV (50 Hz, 60 s).
17.3. Bateria kondensatorów trakcyjnych (jeśli dotyczy):
17.3.1. producent:............................
17.3.2. typ:........................................
17.3.3. rodzaj kondensatorów: ...............................
17.3.4. pojemność zasobnika:...................... F
17.3.5. maksymalne napięcie pracy pojedynczego zasobnika..................... V
17.3.6. maksymalny roboczy prąd ładowania/rozładowania zasobnika...................... A
17.3.7. maksymalny dopuszczalny chwilowy prąd ładowania/rozładowania zasobnika.................. A
17.3.8. liczba zastosowanych zasobników:........................
17.3.9. pojemność wypadkowa baterii zasobników: ................................ F
17.3.10. masa: ....................................... kg
17.3.11. funkcja: zasobnik energii wykorzystywany tylko w czasie jazdy autonomicznej/ zasobnik
energii wykorzystywany tylko podczas jazdy sieciowej/ zasobnik energii dla jazdy
autonomicznej oraz zasobnik energii wspomagający podczas jazdy sieciowej2)
17.3.12. miejsce zamontowania: .......................................
17.3.13. sposób wentylacji: .............................................
17.3.14. zabezpieczenie nadmiarowe kondensatorów: bezpieczniki/ bezpieczniki i wyłącznik 2)
17.3.15. zabezpieczenie od zbyt wysokiego poziomu napięcia: ...................
17.3.16. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym kondensatorów i obudową baterii
(I-stopień): .......................... kV (50 Hz, 60 s)
17.3.17. wytrzymałość izolacji pomiędzy obudową baterii i masą trolejbusu (II-stopień)
...................kV (50 Hz, 60 s)
17.4. Przekształtnik separujący (ładujący) baterię akumulatorów:
17.4.1. producent:.......................
17.4.2. typ:.........................
17.4.3. moc nominalna: ......................... kVA
17.4.4. rodzaj zastosowanych elementów półprzewodnikowych sterowanych: ..................
17.4.5. częstotliwość impulsowania elementów półprzewodnikowych sterowanych: ................. Hz.
17.4.6. maksymalny prąd ładowania baterii: ..................... A
17.4.7. zakres napięcia na wejściu (zaciski od strony przekształtnika trakcyjnego) podczas ładowania
baterii: ............ V
17.4.8. zakres napięcia na wyjściu (zaciski po stronie baterii) podczas ładowania baterii: ............ V
17.4.9. miejsce zamontowania: ..........................
17.4.10. sposób chłodzenia: ...........................
17.4.11. wytrzymałość izolacji pomiędzy obwodami sieciowymi a obudową (ramą montażową)
przekształtnika przy zaciskach przeznaczonych do współpracy z baterią trakcyjną zwartych
do obudowy (I-stopień): .......................... kV (50 Hz, 60 s).
17.4.12. wytrzymałość izolacji pomiędzy obudową (ramą montażową) przekształtnika i masą
trolejbusu (II-stopień): .......................... kV (50 Hz, 60 s).
17.5. Przekształtnik współpracujący z baterią kondensatorów trakcyjnych (jeśli dotyczy):
17.5.1. producent:.......................
17.5.2. typ:.........................
17.5.3. moc nominalna: ......................... kVA
17.5.4. funkcja przekształtnika: kontrola prądu i napięcia ładowania, prądu rozładowania,
podwyższanie napięcia przy rozładowaniu 2)
17.5.5. rodzaj zastosowanych elementów półprzewodnikowych sterowanych: ..................
17.5.6. częstotliwość impulsowania elementów półprzewodnikowych sterowanych: ................. Hz.
17.5.7. maksymalny prąd podczas ładowania baterii kondensatorów: ..................... A
17.5.8. maksymalny prąd podczas rozładowania baterii kondensatorów (jeśli dotyczy):................... A
17.5.9. maksymalne napięcie ładowania kondensatorów: ............ V
17.5.10. miejsce zamontowania: ..........................
17.5.11. sposób chłodzenia: ...........................
27
17.5.12. wytrzymałość izolacji pomiędzy obwodami sieciowymi a obudową (ramą montażową)
przekształtnika: ..........................kV (50 Hz, 60 s).
17.5.13. wytrzymałość izolacji pomiędzy obudową (ramą montażową) przekształtnika i masą
trolejbusu: ..........................kV (50 Hz, 60 s).
17.6. Agregat prądotwórczy napędzany silnikiem spalinowym (jeśli dotyczy):
17.6.1. producent: .......................................
17.6.2. typ: ........................................
17.6.3. miejsce zainstalowania: ....................................
17.6.4. silnik spalinowy:
17.6.4.1. producent: .........................................
17.6.4.2. typ: .................................
17.6.4.3. rodzaj silnika spalinowego: czterosuwowy benzynowy/czterosuwowy wysokoprężny 2)
17.6.4.4. pojemność skokowa: ..................... cm³
17.6.4.5. liczba i układ cylindrów: .......................
17.6.4.6. moc maksymalna: .............................. kW
17.6.4.7. prędkość obrotowa odpowiadająca mocy maksymalnej: ........................... obr/min
17.6.4.8. maksymalny moment obrotowy: ......................... Nm
17.6.4.9. prędkość obrotowa odpowiadająca maksymalnemu momentowi obrotowemu: ........... obr/min
17.6.4.10. sposób chłodzenia: cieczą/powietrzem 2)
17.6.4.11. norma emisji spalin: ......................................
17.6.5. zbiornik paliwa
17.6.5.1 producent: ...................................
17.6.5.2. typ: ...................................
17.6.5.3 pojemność zbiornika paliwa: ................................
17.6.5.4 miejsce zainstalowania zbiornika paliwa: .......................................
17.6.5.5 numer homologacji: ....................................
17.6.6. Generator:
17.6.6.1. producent: ............................................
17.6.6.2. typ: .....................................................
17.6.6.3. rodzaj: ...........................................................
17.6.6.4. moc nominalna: ................................. kVA
17.6.6.5. napięcie nominalne: .................................. V
17.6.6.6. obroty nominalne: ........................... obr/min
17.6.6.7. obroty maksymalne: ........................ obr/min
17.6.6.8. moc maksymalna: ............................... kVA dostępna w czasie: ................ s
17.6.6.9. sposób regulacji napięcia: ..................................................
17.6.6.10. zakres regulacji napięcia na wyjściu: ............................. V
17.6.6.11. wytrzymałość izolacji (uzwojenia-korpus generatora): .............kV (50 Hz, 60 s)
17.6.6.12. sposób chłodzenia: ..............................................................
17.6.7. poziom dźwięku A podczas postoju przy włączonym agregacie: .............. dB
17.7. Bezpieczniki obwodów zasilania jazdy autonomicznej (jeśli dotyczy):
17.7.1. producent: .....................
17.7.2. typ: ...............................
17.7.3. rodzaj: ....................
17.7.4. napięcie nominalne: ............... V
17.7.5. prąd nominalny: ................... A
17.8. Wyłącznik (wyłączniki) układu zasilania jazdy autonomicznej (jeśli dotyczy):
17.8.1. producent: .................................................
17.8.2. typ: ..................................
17.8.3. rodzaj: ...............................
17.8.4. miejsce zainstalowania wyłącznika (-ów): ..........................
17.8.5. funkcja: odłączanie układu autonomicznego/ odłączanie i ochrona nadmiarowa obwodu
autonomicznego 2)
17.8.6. napięcie nominalne: ............. V
28
17.8.7. prąd nominalny: .............. A
17.8.8. zwarciowa znamionowa zdolność wyłączenia (jeśli dotyczy): ................... A
17.8.9. napięcie sterujące: ......................... V
17.8.10. rodzaj sterowania: ......................................
17.8.11. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i instalacją sterującą:
..........................kV (50 Hz, 60 s)
17.8.12. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i podstawą lub obudową:
..........................kV (50 Hz, 60 s)
17.9. Parametry trakcyjne:
17.9.1. Prędkość maksymalna trolejbusu pustego: ................... km/h.
17.9.2. rednie przyspieszenie trolejbusu pustego do 30 km/h: ..................... m/s2
17.9.3. rednie deklarowane opóźnienie hamowania hamulcem elektrodynamicznym trolejbusu
pustego z prędkości 30 km/h: ...................... m/s2 (w sytuacji gdy trolejbus podczas jazdy
autonomicznej nie osiąga prędkości maksymalnej 30 km/h, pomiar przyspieszenia i opóźnienia
hamowania elektrodynamicznego należy wykonać odpowiednio do i z możliwej do uzyskania
prędkości, bliskiej prędkości maksymalnej).
17.9.4. Zasięg orientacyjny w ruchu miejskim: ................... km
______
1) wszystkie wymiary odnoszą się do powierzchni jezdni.
2) niepotrzebne skreślić
29
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR
WIADECTWO POCHODZENIA TRAMWAJU
Oświadczenie producenta tramwaju podstawowego/niekompletnego1)
Numer oświadczenia ........................................
Ja, niżej podpisany(na), ............................................................................................................................
(imię i nazwisko)
niniejszym zaświadczam, że opisany poniżej tramwaj został wyprodukowany w naszym zakładzie
i jest pojazdem nowym.
0.1. Marka: ................................................
0.2. Typ oraz oznaczenie handlowe: ................................................
0.3. Nazwa i adres producenta: ................................................
0.7. Numer rozpoznawczy tramwaju: ................................................
...................... .................. .....................
(miejscowość) (podpis) (data)
1) niepotrzebne skreślić
30
ZAŁĄCZNIK Nr 4
WZÓR
WIADECTWO POCHODZENIA TROLEJBUSU
Oświadczenie producenta trolejbusu podstawowego/niekompletnego1)
Numer oświadczenia .............................
Ja, niżej podpisany(na), ..........................................................................................................................
(imię i nazwisko)
niniejszym zaświadczam, że opisany poniżej trolejbus został wyprodukowany w naszym zakładzie
i jest pojazdem nowym.
0.1. Marka: .........................................
0.2. Typ oraz oznaczenie handlowe: ..................................................
0.3. Nazwa i adres producenta: ................................................
0.6. Numer identyfikacyjny pojazdu: ........................
Ponadto niżej podpisany oświadcza, że trolejbus w chwili dostawy spełniał następujące wymagania
w przepisach dotyczących homologacji:
Wymaganie określone w przepisach
Państwo udzielające
Zagadnienie
dotyczących homologacji
Nr homologacji homologacji(1)
1. Poziom dźwięku
na zewnątrz
2. Emisja
3. ....
itd.
(1) Należy wypełnić w razie braku tej informacji w numerze homologacji.
............................. ............................. .................................
(miejscowość) (podpis) (data)
1) niepotrzebne skreślić
31
masy trolejbusu: ......... kV (50 Hz, 60 s).
17.3. Bateria kondensatorów trakcyjnych (jeśli dotyczy):
17.3.1. producent:............................
17.3.2. typ:........................................
17.3.3. rodzaj kondensatorów: ...............................
17.3.4. pojemność zasobnika:...................... F
17.3.5. maksymalne napięcie pracy pojedynczego zasobnika..................... V
17.3.6. maksymalny roboczy prąd ładowania/rozładowania zasobnika...................... A
17.3.7. maksymalny dopuszczalny chwilowy prąd ładowania/rozładowania zasobnika.................. A
17.3.8. liczba zastosowanych zasobników:........................
17.3.9. pojemność wypadkowa baterii zasobników: ................................ F
17.3.10. masa: ....................................... kg
17.3.11. funkcja: zasobnik energii wykorzystywany tylko w czasie jazdy autonomicznej/ zasobnik
energii wykorzystywany tylko podczas jazdy sieciowej/ zasobnik energii dla jazdy
autonomicznej oraz zasobnik energii wspomagający podczas jazdy sieciowej2)
17.3.12. miejsce zamontowania: .......................................
17.3.13. sposób wentylacji: .............................................
17.3.14. zabezpieczenie nadmiarowe kondensatorów: bezpieczniki/ bezpieczniki i wyłącznik 2)
17.3.15. zabezpieczenie od zbyt wysokiego poziomu napięcia: ...................
17.3.16. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym kondensatorów i obudową baterii
(I-stopień): .......................... kV (50 Hz, 60 s)
17.3.17. wytrzymałość izolacji pomiędzy obudową baterii i masą trolejbusu (II-stopień)
...................kV (50 Hz, 60 s)
17.4. Przekształtnik separujący (ładujący) baterię akumulatorów:
17.4.1. producent:.......................
17.4.2. typ:.........................
17.4.3. moc nominalna: ......................... kVA
17.4.4. rodzaj zastosowanych elementów półprzewodnikowych sterowanych: ..................
17.4.5. częstotliwość impulsowania elementów półprzewodnikowych sterowanych: ................. Hz.
17.4.6. maksymalny prąd ładowania baterii: ..................... A
17.4.7. zakres napięcia na wejściu (zaciski od strony przekształtnika trakcyjnego) podczas ładowania
baterii: ............ V
17.4.8. zakres napięcia na wyjściu (zaciski po stronie baterii) podczas ładowania baterii: ............ V
17.4.9. miejsce zamontowania: ..........................
17.4.10. sposób chłodzenia: ...........................
17.4.11. wytrzymałość izolacji pomiędzy obwodami sieciowymi a obudową (ramą montażową)
przekształtnika przy zaciskach przeznaczonych do współpracy z baterią trakcyjną zwartych
do obudowy (I-stopień): .......................... kV (50 Hz, 60 s).
17.4.12. wytrzymałość izolacji pomiędzy obudową (ramą montażową) przekształtnika i masą
trolejbusu (II-stopień): .......................... kV (50 Hz, 60 s).
17.5. Przekształtnik współpracujący z baterią kondensatorów trakcyjnych (jeśli dotyczy):
17.5.1. producent:.......................
17.5.2. typ:.........................
17.5.3. moc nominalna: ......................... kVA
17.5.4. funkcja przekształtnika: kontrola prądu i napięcia ładowania, prądu rozładowania,
podwyższanie napięcia przy rozładowaniu 2)
17.5.5. rodzaj zastosowanych elementów półprzewodnikowych sterowanych: ..................
17.5.6. częstotliwość impulsowania elementów półprzewodnikowych sterowanych: ................. Hz.
17.5.7. maksymalny prąd podczas ładowania baterii kondensatorów: ..................... A
17.5.8. maksymalny prąd podczas rozładowania baterii kondensatorów (jeśli dotyczy):................... A
17.5.9. maksymalne napięcie ładowania kondensatorów: ............ V
17.5.10. miejsce zamontowania: ..........................
17.5.11. sposób chłodzenia: ...........................
27
17.5.12. wytrzymałość izolacji pomiędzy obwodami sieciowymi a obudową (ramą montażową)
przekształtnika: ..........................kV (50 Hz, 60 s).
17.5.13. wytrzymałość izolacji pomiędzy obudową (ramą montażową) przekształtnika i masą
trolejbusu: ..........................kV (50 Hz, 60 s).
17.6. Agregat prądotwórczy napędzany silnikiem spalinowym (jeśli dotyczy):
17.6.1. producent: .......................................
17.6.2. typ: ........................................
17.6.3. miejsce zainstalowania: ....................................
17.6.4. silnik spalinowy:
17.6.4.1. producent: .........................................
17.6.4.2. typ: .................................
17.6.4.3. rodzaj silnika spalinowego: czterosuwowy benzynowy/czterosuwowy wysokoprężny 2)
17.6.4.4. pojemność skokowa: ..................... cm³
17.6.4.5. liczba i układ cylindrów: .......................
17.6.4.6. moc maksymalna: .............................. kW
17.6.4.7. prędkość obrotowa odpowiadająca mocy maksymalnej: ........................... obr/min
17.6.4.8. maksymalny moment obrotowy: ......................... Nm
17.6.4.9. prędkość obrotowa odpowiadająca maksymalnemu momentowi obrotowemu: ........... obr/min
17.6.4.10. sposób chłodzenia: cieczą/powietrzem 2)
17.6.4.11. norma emisji spalin: ......................................
17.6.5. zbiornik paliwa
17.6.5.1 producent: ...................................
17.6.5.2. typ: ...................................
17.6.5.3 pojemność zbiornika paliwa: ................................
17.6.5.4 miejsce zainstalowania zbiornika paliwa: .......................................
17.6.5.5 numer homologacji: ....................................
17.6.6. Generator:
17.6.6.1. producent: ............................................
17.6.6.2. typ: .....................................................
17.6.6.3. rodzaj: ...........................................................
17.6.6.4. moc nominalna: ................................. kVA
17.6.6.5. napięcie nominalne: .................................. V
17.6.6.6. obroty nominalne: ........................... obr/min
17.6.6.7. obroty maksymalne: ........................ obr/min
17.6.6.8. moc maksymalna: ............................... kVA dostępna w czasie: ................ s
17.6.6.9. sposób regulacji napięcia: ..................................................
17.6.6.10. zakres regulacji napięcia na wyjściu: ............................. V
17.6.6.11. wytrzymałość izolacji (uzwojenia-korpus generatora): .............kV (50 Hz, 60 s)
17.6.6.12. sposób chłodzenia: ..............................................................
17.6.7. poziom dźwięku A podczas postoju przy włączonym agregacie: .............. dB
17.7. Bezpieczniki obwodów zasilania jazdy autonomicznej (jeśli dotyczy):
17.7.1. producent: .....................
17.7.2. typ: ...............................
17.7.3. rodzaj: ....................
17.7.4. napięcie nominalne: ............... V
17.7.5. prąd nominalny: ................... A
17.8. Wyłącznik (wyłączniki) układu zasilania jazdy autonomicznej (jeśli dotyczy):
17.8.1. producent: .................................................
17.8.2. typ: ..................................
17.8.3. rodzaj: ...............................
17.8.4. miejsce zainstalowania wyłącznika (-ów): ..........................
17.8.5. funkcja: odłączanie układu autonomicznego/ odłączanie i ochrona nadmiarowa obwodu
autonomicznego 2)
17.8.6. napięcie nominalne: ............. V
28
17.8.7. prąd nominalny: .............. A
17.8.8. zwarciowa znamionowa zdolność wyłączenia (jeśli dotyczy): ................... A
17.8.9. napięcie sterujące: ......................... V
17.8.10. rodzaj sterowania: ......................................
17.8.11. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i instalacją sterującą:
..........................kV (50 Hz, 60 s)
17.8.12. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i podstawą lub obudową:
..........................kV (50 Hz, 60 s)
17.9. Parametry trakcyjne:
17.9.1. Prędkość maksymalna trolejbusu pustego: ................... km/h.
17.9.2. rednie przyspieszenie trolejbusu pustego do 30 km/h: ..................... m/s2
17.9.3. rednie deklarowane opóźnienie hamowania hamulcem elektrodynamicznym trolejbusu
pustego z prędkości 30 km/h: ...................... m/s2 (w sytuacji gdy trolejbus podczas jazdy
autonomicznej nie osiąga prędkości maksymalnej 30 km/h, pomiar przyspieszenia i opóźnienia
hamowania elektrodynamicznego należy wykonać odpowiednio do i z możliwej do uzyskania
prędkości, bliskiej prędkości maksymalnej).
17.9.4. Zasięg orientacyjny w ruchu miejskim: ................... km
______
1) wszystkie wymiary odnoszą się do powierzchni jezdni.
2) niepotrzebne skreślić
29
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR
WIADECTWO POCHODZENIA TRAMWAJU
Oświadczenie producenta tramwaju podstawowego/niekompletnego1)
Numer oświadczenia ........................................
Ja, niżej podpisany(na), ............................................................................................................................
(imię i nazwisko)
niniejszym zaświadczam, że opisany poniżej tramwaj został wyprodukowany w naszym zakładzie
i jest pojazdem nowym.
0.1. Marka: ................................................
0.2. Typ oraz oznaczenie handlowe: ................................................
0.3. Nazwa i adres producenta: ................................................
0.7. Numer rozpoznawczy tramwaju: ................................................
...................... .................. .....................
(miejscowość) (podpis) (data)
1) niepotrzebne skreślić
30
ZAŁĄCZNIK Nr 4
WZÓR
WIADECTWO POCHODZENIA TROLEJBUSU
Oświadczenie producenta trolejbusu podstawowego/niekompletnego1)
Numer oświadczenia .............................
Ja, niżej podpisany(na), ..........................................................................................................................
(imię i nazwisko)
niniejszym zaświadczam, że opisany poniżej trolejbus został wyprodukowany w naszym zakładzie
i jest pojazdem nowym.
0.1. Marka: .........................................
0.2. Typ oraz oznaczenie handlowe: ..................................................
0.3. Nazwa i adres producenta: ................................................
0.6. Numer identyfikacyjny pojazdu: ........................
Ponadto niżej podpisany oświadcza, że trolejbus w chwili dostawy spełniał następujące wymagania
w przepisach dotyczących homologacji:
Wymaganie określone w przepisach
Państwo udzielające
Zagadnienie
dotyczących homologacji
Nr homologacji homologacji(1)
1. Poziom dźwięku
na zewnątrz
2. Emisja
3. ....
itd.
(1) Należy wypełnić w razie braku tej informacji w numerze homologacji.
............................. ............................. .................................
(miejscowość) (podpis) (data)
1) niepotrzebne skreślić
31
Dokumenty związane z tym projektem:
- 376-cz-II › Pobierz plik
- 376-cz-I › Pobierz plik