Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 376
- Data wpłynięcia: 2012-04-24
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-10-10
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448
376-cz-II
7.11.3. napięcie nominalne: ....................V
7.11.4. wytrzymałość izolacji.......................... kV (50 Hz, w czasie..........).
7.12. Układ ogrzewania przedziału pasażerskiego
7.12.1. producent: ..........................
7.12.2. typ: ...............................
7.12.3. napięcie zasilania: .......................... V
7.12.4. maksymalny pobór mocy: ...................... kW
7.12.5. wytrzymałość izolacji pomiędzy elementem grzejnym a ramą montażową grzejnika (I-stopień):
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.12.6. wytrzymałość izolacji pomiędzy ramą montażową grzejnika i obudową grzejnika (II-stopień,
dot. grzejników zasilanych bezpośrednio z sieci trakcyjnej) : .......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.12.7. miejsce zainstalowania grzejników...............................
7.13. Układ ogrzewania stanowiska kierowcy
7.13.1. producent: ..........................
7.13.2. typ: ...............................
7.13.3. napięcie zasilania: .......................... V
7.13.4. maksymalny pobór mocy: ...................... kW
7.13.5. wytrzymałość izolacji pomiędzy elementem grzejnym a ramą montażową grzejnika (I-stopień):
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.13.6. wytrzymałość izolacji pomiędzy ramą montażową grzejnika i obudową grzejnika (II-stopień,
dot. grzejnika zasilanego bezpośrednio z sieci trakcyjnej): .......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.14. Układ przewietrzania przedziału pasażerskiego – krótki opis (w przypadku zasilania z obwodu
sieciowego należy podać wytrzymałość obu stopni izolacji): ................................
7.14.1. Napięcie zasilania: ........................ V
7.14.2. Maksymalny pobór mocy: ...................... kW
7.15. Elementy stosowane do tłumienia zaburzeń elektromagnetycznych (jeśli dotyczy) – należy podać
producenta, typ filtru, pojemności kondensatorów zastosowanych w filtrze, pojemność
dodatkowych kondensatorów tłumiących, miejsce i sposób podłączenia dodatkowych
kondensatorów tłumiących, wytrzymałość izolacji dielektrycznej kondensatorów.
7.16. Wykaz połączonych elektrycznie mas pośrednich urządzeń zasilanych napięciem sieciowym
(o ile takie połączenia występują):.........
7.17. Zabezpieczenie przed kontynuacją jady przy zbyt niskim poziomie napięcia i napięciowe
zanikowe:
7.17.1. minimalne napięcie sieci przy którym może być realizowany napęd: .............. V
7.17.2. napięcie sieci przy którym następuje rozłączenie obwodu trakcyjnego: ......... V
7.17.3. minimalne napięcie sieci przy którym przy którym funkcjonują obwody pomocnicze........... V
7.17.4. napięcie sieci przy którym następuje rozłączenie obwodów pomocniczych............. V
7.18. Układ zwrotu energii do sieci trakcyjnej (jeśli dotyczy):
7.18.1. napięcie na kondensatorze filtru sieciowego przy którym jest włączany rezystor hamowania
oporowego: ............................... V
7.18.2. minimalne napięcie sieci przy którym może być realizowany odzysk energii: ................. V
7.18.3. sposób realizacji zablokowania zwrotu energii w przypadku wystąpienia obniżenia napięcia
w sieci zasilającej poniżej wartości zdefiniowanej w p.7.18.2: rozłączenie stycznikiem/
rozłączenie wyłącznikiem / blokowanie łącznikiem półprzewodnikowym 2)
7.19. Napięcie znamionowe instalacji pomocniczej trójfazowej................ V
7.20. Przewody instalacji pomocniczej trójfazowej (jeśli dotyczy):
7.20.1. Producent: ..........................
7.20.2. Typ:...............................
7.20.3. Napięcie nominalne: .................... V
7.20.4. Wytrzymałość izolacji: .......................... kV (50 Hz w czasie.......s)
7.21. Styczniki, wyłączniki i bezpieczniki stosowane w instalacji pomocniczej trójfazowej (podać
producenta, typ, rodzaj, napięcie nominalne i wytrzymałość izolacji).
7.22. Wytrzymałość dielektryczna izolacji instalacji pomocniczej trójfazowej, galwanicznie
integralnej, względem instalacji zasilanej napięciem sieciowym: ................. kV (50 Hz, 60 s).
22
7.23. Wytrzymałość dielektryczna izolacji instalacji pomocniczej trójfazowej, galwanicznie
integralnej, względem masy trolejbusu: .......................... kV (50 Hz, 60 s).
8. PRZETWORNICA STATYCZNA
8.1. Producent: ................................................................
8.2. Typ: .........................................................................
8.3. Miejsce zainstalowania: ........................................
8.4. Napięcie robocze wejściowe: .................... V
8.5. Wyjście (wyjścia) zmiennoprądowe:
8.5.1. napięcie: .................. V
8.5.2. moc nominalna: ............ kVA.
8.5.3. służy do zasilania: ......................
8.6. Wyjście (wyjścia) stałoprądowe:
8.6.1. napięcie: ..................... V
8.6.2. prąd nominalny: .................. A
8.6.3. służy do zasilania: ............................................
8.7. Wytrzymałość izolacji pomiędzy zaciskami sieciowymi a obudową (ramą montażową)
przetwornicy – wyjścia stałoprądowe i zmiennoprądowe zwarte do obudowy:
.................................. kV (50 Hz, 60 s)
8.8. Wytrzymałość izolacji pomiędzy zaciskami wyjściowymi zmiennoprądowymi i obudową przy
wszystkich pozostałych zaciskach zwartych do obudowy: .......... kV (50 Hz, 60 s).
8.9. Wytrzymałość izolacji pomiędzy zaciskami wyjściowymi stałoprądowymi separowanymi
i obudową przy wszystkich pozostałych zaciskach zwartych do obudowy (o ile dotyczy):
..................... kV (50 Hz, 60 s)
8.10. Wytrzymałość izolacji pomiędzy obudową (ramą montażową) przetwornicy i masą trolejbusu:
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
8.11. Sposób chłodzenia: ......................................................
9. ZESPÓŁ SPR
ARKI
9.1. Silnik pomocniczy napędu sprężarki.
9.1.1. Producent: .......................................
9.1.2. Typ: ...............................................
9.1.3. Rodzaj: komutatorowy szczotkowy prądu stałego/bezszczotkowy prądu stałego z komutatorem
elektronicznym/asynchroniczny/ 2)
9.1.4. Miejsce zainstalowania silnika: ..............
9.1.5. Moc znamionowa: ..................... kW
9.1.6. Napięcie znamionowe: ......................... V
9.1.7. Prąd znamionowy: .................................... A
9.1.8. Prędkość obrotowa znamionowa: ............... obr/min
9.1.9. Sposób chłodzenia: ..........................................
9.1.10. Wytrzymałość izolacji (uzwojenia-korpus silnika): ............. kV (50 Hz,60 s)
9.1.11. Wytrzymałość izolacji na drodze korpus silnika-masa trolejbusu (dotyczy silników zasilanych
ze źródła nie spełniającego wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14b lub silników o
wytrzymałości izolacji nie spełniającej wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14a):
........................ kV (50 Hz,60 s).
9.2. Sprężarka.
9.2.1. Producent: ............
9.2.2. Typ: .............
9.2.3. Rodzaj: .......................................
9.2.4. Zakres roboczy prędkości obrotowej: .......................... obr/min
10. UKŁAD WSPOMAGANIA MECHANIZMU KIEROWNICZEGO
10.1 Sposób napędu mechanizmu wspomagania układu kierowniczego: silnik elektryczny
pomocniczy/ od wału silnika trakcyjnego i pomocniczy silnik elektryczny 2)
23
10.2. Silnik pomocniczy
10.2.1. Producent: .......................................
10.2.2. Typ: ...............................................
10.2.3. Rodzaj: komutatorowy szczotkowy prądu stałego/bezszczotkowy prądu stałego z komutatorem
elektronicznym/asynchroniczny/ 2)
10.2.4. Miejsce zainstalowania silnika: ..............
10.2.5. Moc znamionowa: ..................... kW
10.2.6. Napięcie znamionowe: ......................... V
10.2.7. Prąd znamionowy; .................................... A
10.2.8. Prędkość obrotowa znamionowa: ............... obr/min
10.2.9. Sposób chłodzenia: ..........................................
10.2.10. Wytrzymałość izolacji (uzwojenia-korpus silnika): ............. kV (50 Hz,60 s)
10.2.11. Wytrzymałość izolacji na drodze korpus silnika - masa trolejbusu (dotyczy silników
zasilanych ze źródła nie spełniającego wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14b lub silników
o wytrzymałości izolacji nie spełniającej wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14a):
..................... kV (50 Hz, 60 s).
10.2.12. Sposób realizacji awaryjnego podtrzymania pracy silnika napędu pompy wspomagania
po wystąpieniu zaniku napięcia w sieci trakcyjnej: ...................
10.3. Pompa wspomagania.
10.3.1. Producent: ...............................
10.3.2. Typ: .....................................
10.3.3. Sposób napędu: od silnika pomocniczego/ od wału silnika trakcyjnego
10.3.4. Zakres roboczy prędkości obrotowej: .......................... obr/min
11. SILNIK NAP DU WENTYLATORA CHŁODZENIA UKŁADU WYPOSA ENIA
ELKTROTRAKCYJNEGO (o ile dotyczy)
11.1. Producent: .......................................
11.2. Typ: ...............................................
11.3. Rodzaj: ...........................................
11.4. Miejsce zainstalowania silnika: ..............
11.5. Moc znamionowa: ..................... kW
11.6. Napięcie znamionowe: ......................... V
11.7. Prąd znamionowy: .................................... A
11.8. Prędkość obrotowa znamionowa: ............... obr/min
11.9. Wytrzymałość izolacji (uzwojenia-korpus silnika): ................ kV (50 Hz, 60 s)
11.10. Wytrzymałość izolacji na drodze korpus silnika - masa trolejbusu (dotyczy silników zasilanych
ze źródła nie spełniającego wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14b lub silników
o wytrzymałości izolacji nie spełniającej wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14a):
................kV (50 Hz, 60 s).
12. INSTALACJA STERUJĄCA URZĄDZE ZASILANYCH NAPI CIEM SIECIOWYM
12.1. Sposób zasilania obwodów sterowania: z przetwornicy (przetwornic) separującej zapewniającej
galwaniczną separację od instalacji sterującej autobusowej nie separowanej od masy trolejbusu /
mieszany z obwodami sterującymi zasilanymi zarówno z przetwornicy separującej, jak
i z instalacji sterującej autobusowej nie separowanej od masy trolejbusu / z instalacji
autobusowej nie separowanej od masy trolejbusu / z instalacji autobusowej separowanej
względem masy trolejbusu (instalacja autobusowa dwuprzewodowa) 2)
12.2. Instalacja elektryczna sterująca separowana (jeśli dotyczy):
12.2.1. zasilanie: z wyjścia separowanego przetwornicy elektrostatycznej opisanej w p.8/
z dodatkowej, odrębnej przetwornicy separującej 2)
12.2.2. dodatkowa przetwornica (przetwornice) separująca wykonana jako odrębna od głównej
przetwornicy statycznej (o ile dotyczy);
12.2.2.1. producent: .....................................
12.2.2.2. typ: ...............................................
24
12.2.2.3. moc znamionowa: .................... kW
12.2.2.4. napięcie wejściowe: ....................... V
12.2.2.5. napięcie wyjściowe: .................... V
12.2.2.6. sposób chłodzenia: .................................................
12.2.2.7. miejsce zamontowania: ...........................................
12.2.2.8. wytrzymałość izolacji pomiędzy zaciskami wejściowymi i wyjściowymi separowanymi
(zaciski wejściowe zwarte do ramy-obudowy przetwornicy): ....................... kV (50 Hz, 60 s).
12.2.3. Separacja sygnałów pomiędzy instalacją elektryczną autobusową nie separowaną i instalacją
sterującą trakcyjną separowaną:
12.2.3.1. typ separatorów: ............................................
12.2.3.2. rodzaj separatorów: .............................................
12.2.3.3. liczba zastosowanych separatorów: ......................................
12.2.3.4. wytrzymałość napięciowa separatorów: ........ kV (50 Hz,60 s)
12.2.4. wytrzymałość izolacji instalacji trakcyjnej sterującej separowanej, galwanicznie integralnej,
względem instalacji zasilanej napięciem sieciowym: .......................... kV (50 Hz, 60 s).
12.2.5. wytrzymałość izolacji instalacji trakcyjnej sterującej separowanej, galwanicznie integralnej,
względem masy trolejbusu: .......................... kV (50 Hz, 60 s).
12.3. Opis urządzeń sterujących wg poniższego schematu (należy opisać wszystkie rodzaje
zastosowanych sterowników m.in. napędu, przetwornicy elektrostatycznej, mechanizmu
sterowania odbieraków, ogrzewania, panel sterujący itd.):
12.3.1. typ: .....................................................
12.3.2. napięcie zasilania: .................... V
12.3.3. sposób zasilania: z instalacji separowanej/z instalacji autobusowej nie separowanej 2)
12.3.4. sposób uzyskania izolacji względem instalacji sieciowej (jeśli dane urządzenie jest zasilane
z instalacji separowanej to należy podać sposób uzyskania i wytrzymałość napięciową
co najmniej pojedynczej izolacji od obwodów sieciowych, natomiast w przypadku zasilania
danego urządzenia z instalacji nie separowanej należy podać sposób uzyskania i wytrzymałość
napięciową co najmniej podwójnej izolacji od obwodów sieciowych): .......................................
12.3.5. miejsce zamontowania: ..................................
12.3.6. sposób chłodzenia: ...........................
12.4. Przewody instalacji sterującej separowanej (jeśli dotyczy):
12.4.1. producent: ..........................
12.4.2. typ:...............................
12.4.3. napięcie nominalne: .................... V
12.4.4. wytrzymałość izolacji: .......................... kV (50 Hz w czasie.......s)
13. INSTALACJA STERUJĄCA AUTOBUSOWA.
13.1. Napięcie sterujące: ................................. V
13.2. Liczba / napięcie / pojemność baterii akumulatorów: ........... V/Ah
13.3. Biegun połączony z masą: ......................
13.4. Miejsce zainstalowania wyłącznika baterii akumulatorów: ................................. V
14. OPIS WYIZOLOWANIA OBSZARU DRZWI WEJ CIOWYCH
(opis powinien zawierać sposób w jaki uzyskano wyizolowanie poręczy znajdujących się w obszarze
drzwi od masy trolejbusu, rodzaj i podstawowe parametry wykładziny dielektrycznej położonej
w obszarze drzwi lub na stopniach wejściowych)
............................................................................................................................................................
15. URZĄDZENIA DO WYKRYWANIA NIEBEZPICZNEGO POTENCJAŁU NA
KAROSERII LUB INNE DODATKOWE URZĄDZENIA DO MONITORINGU STANU
IZOLACJI URZĄDZE PRACUJĄCYCH POD NAPI CIEM SIECIOWYM
15.1. Urządzenie do wykrywania niebezpiecznego potencjału na karoserii.
15.1.1. Producent: .......................................
15.1.2. Typ: ...............................................
25
15.1.3. Rodzaj (ustroju pomiarowego): .....................................................
15.1.4. Napięcie zasilania: ............... V
15.1.5. Poziom napięcia, przy którym działa sygnalizacja ostrzegająca o pojawieniu się potencjału
pomiędzy nadwoziem i powierzchnią drogi: ............................ V
15.1.6. Sposób sygnalizacji wystąpienia niebezpiecznego potencjału pomiędzy nadwoziem
i powierzchnią drogi: ...........................................
15.1.7. Miejsce zainstalowania: .....................................
15.2. Dodatkowe urządzenie do monitoringu stanu izolacji.
15.2.1. Producent:......................
15.2.2. Typ:................................
15.2.3. Rodzaj: miernik stanu izolacji mas pośrednich/ detektor prądu upływu 2)
15.2.4. Napięcie zasilania:................................... V
15.2.5. Sposób podłączenia do obwodów monitorowanych (miejsce podłączenia, w przypadku
urządzenia do badania stanu izolacji mas pośrednich należy podać wszystkie monitorowane masy lub
obwody pośrednie, w przypadku miernika stanu izolacji lub woltomierzy należy podać rezystancję
wewnętrzną przyrządu pomiarowego, wytrzymałość dielektryczną izolacji urządzenia pomiarowego,
rodzaj i poziom zastosowanego napięcia pomiarowego oraz podać czas wykonania poszczególnych
pomiarów) :.................
15.2.6. Próg (progi) sygnalizacji obniżenia poziomu izolacji (prąd upływu do ziemi, nastawy
dopuszczalnych minimalnych wartości izolacji mas pośrednich lub przyjęte dopuszczalne poziomy
napięć mas pośrednich względem nadwozia trolejbusu):..................................
16. DANE EKSPLOATACYJNE (dotyczą zasilania trolejbusu z sieci trakcyjnej)
16.1. rednie deklarowane przyspieszenie bez obciążenia do 30 km/h: ..................... m/s2
16.2. Prędkość maksymalna: .................... km/h
16.3. Maksymalny pobór prądu z sieci trakcyjnej w trakcie rozruchu: ............................... A
16.4. Maksymalny prąd zwrotny płynący do sieci mogący wystąpić w trakcie hamownia odzyskowego
(jeśli dotyczy): ............................... A
16.5. rednie deklarowane opóźnienie hamowania hamulcem elektrodynamicznym bez obciążenia
z prędkości 30 km/h: ......................... m/s2
16.6. Poziom dźwięku A na zewnątrz podczas postoju: .......................... dB
16.7. Charakterystyki trakcyjne hamowania elektrodynamicznego dla nominalnego napięcia zasilania:
16.7.1. Wykres maksymalnej siły hamowania dla hamulca elektrodynamicznego w funkcji prędkości:..
16.7.2. Wykres prądu w funkcji prędkości, jaki może być zwracany przez trolejbus do sieci, przy
maksymalnej sile hamowania elektrodynamicznego (jeśli dotyczy): ............
17. UKŁAD JAZDY AUTONOMICZNEJ LUB DODATKOWY UKŁAD MAGAZYNUJĄCY
ENERGI (jeśli dotyczy).
17.1. ródło zasilania dla jazdy autonomicznej (jeśli dotyczy): bateria akumulatorów/bateria
kondensatorów/bateria akumulatorów i kondensatorów/agregat prądotwórczy napędzany
silnikiem spalinowym 2)
17.1.1. Przeznaczenie układu jazdy autonomicznej: regularna obsługa pasażerska/ obsługa pasażerska
w sytuacjach awaryjnych/ jazda awaryjna lub manewrowa na bardzo krótkim dystansie 2)
17.2. Bateria akumulatorów trakcyjnych (jeśli dotyczy):
17.2.1. rodzaj akumulatorów: ...............................
17.2.2. pojemność: ................................ Ah
17.2.3. napięcie: ................................. V
17.2.4. masa: ....................................... kg
17.2.5. miejsce zamontowania: .......................................
17.2.6. sposób wentylacji: .............................................
17.2.7. zabezpieczenie nadmiarowe: bezpieczniki/ bezpieczniki i wyłącznik 2)
17.2.8. zabezpieczenie przed przegrzaniem (jeśli dotyczy): .......................
17.2.9. zabezpieczenie od zbyt wysokiego poziomu napięcia na ogniwach: ...................
26
7.11.4. wytrzymałość izolacji.......................... kV (50 Hz, w czasie..........).
7.12. Układ ogrzewania przedziału pasażerskiego
7.12.1. producent: ..........................
7.12.2. typ: ...............................
7.12.3. napięcie zasilania: .......................... V
7.12.4. maksymalny pobór mocy: ...................... kW
7.12.5. wytrzymałość izolacji pomiędzy elementem grzejnym a ramą montażową grzejnika (I-stopień):
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.12.6. wytrzymałość izolacji pomiędzy ramą montażową grzejnika i obudową grzejnika (II-stopień,
dot. grzejników zasilanych bezpośrednio z sieci trakcyjnej) : .......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.12.7. miejsce zainstalowania grzejników...............................
7.13. Układ ogrzewania stanowiska kierowcy
7.13.1. producent: ..........................
7.13.2. typ: ...............................
7.13.3. napięcie zasilania: .......................... V
7.13.4. maksymalny pobór mocy: ...................... kW
7.13.5. wytrzymałość izolacji pomiędzy elementem grzejnym a ramą montażową grzejnika (I-stopień):
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.13.6. wytrzymałość izolacji pomiędzy ramą montażową grzejnika i obudową grzejnika (II-stopień,
dot. grzejnika zasilanego bezpośrednio z sieci trakcyjnej): .......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.14. Układ przewietrzania przedziału pasażerskiego – krótki opis (w przypadku zasilania z obwodu
sieciowego należy podać wytrzymałość obu stopni izolacji): ................................
7.14.1. Napięcie zasilania: ........................ V
7.14.2. Maksymalny pobór mocy: ...................... kW
7.15. Elementy stosowane do tłumienia zaburzeń elektromagnetycznych (jeśli dotyczy) – należy podać
producenta, typ filtru, pojemności kondensatorów zastosowanych w filtrze, pojemność
dodatkowych kondensatorów tłumiących, miejsce i sposób podłączenia dodatkowych
kondensatorów tłumiących, wytrzymałość izolacji dielektrycznej kondensatorów.
7.16. Wykaz połączonych elektrycznie mas pośrednich urządzeń zasilanych napięciem sieciowym
(o ile takie połączenia występują):.........
7.17. Zabezpieczenie przed kontynuacją jady przy zbyt niskim poziomie napięcia i napięciowe
zanikowe:
7.17.1. minimalne napięcie sieci przy którym może być realizowany napęd: .............. V
7.17.2. napięcie sieci przy którym następuje rozłączenie obwodu trakcyjnego: ......... V
7.17.3. minimalne napięcie sieci przy którym przy którym funkcjonują obwody pomocnicze........... V
7.17.4. napięcie sieci przy którym następuje rozłączenie obwodów pomocniczych............. V
7.18. Układ zwrotu energii do sieci trakcyjnej (jeśli dotyczy):
7.18.1. napięcie na kondensatorze filtru sieciowego przy którym jest włączany rezystor hamowania
oporowego: ............................... V
7.18.2. minimalne napięcie sieci przy którym może być realizowany odzysk energii: ................. V
7.18.3. sposób realizacji zablokowania zwrotu energii w przypadku wystąpienia obniżenia napięcia
w sieci zasilającej poniżej wartości zdefiniowanej w p.7.18.2: rozłączenie stycznikiem/
rozłączenie wyłącznikiem / blokowanie łącznikiem półprzewodnikowym 2)
7.19. Napięcie znamionowe instalacji pomocniczej trójfazowej................ V
7.20. Przewody instalacji pomocniczej trójfazowej (jeśli dotyczy):
7.20.1. Producent: ..........................
7.20.2. Typ:...............................
7.20.3. Napięcie nominalne: .................... V
7.20.4. Wytrzymałość izolacji: .......................... kV (50 Hz w czasie.......s)
7.21. Styczniki, wyłączniki i bezpieczniki stosowane w instalacji pomocniczej trójfazowej (podać
producenta, typ, rodzaj, napięcie nominalne i wytrzymałość izolacji).
7.22. Wytrzymałość dielektryczna izolacji instalacji pomocniczej trójfazowej, galwanicznie
integralnej, względem instalacji zasilanej napięciem sieciowym: ................. kV (50 Hz, 60 s).
22
7.23. Wytrzymałość dielektryczna izolacji instalacji pomocniczej trójfazowej, galwanicznie
integralnej, względem masy trolejbusu: .......................... kV (50 Hz, 60 s).
8. PRZETWORNICA STATYCZNA
8.1. Producent: ................................................................
8.2. Typ: .........................................................................
8.3. Miejsce zainstalowania: ........................................
8.4. Napięcie robocze wejściowe: .................... V
8.5. Wyjście (wyjścia) zmiennoprądowe:
8.5.1. napięcie: .................. V
8.5.2. moc nominalna: ............ kVA.
8.5.3. służy do zasilania: ......................
8.6. Wyjście (wyjścia) stałoprądowe:
8.6.1. napięcie: ..................... V
8.6.2. prąd nominalny: .................. A
8.6.3. służy do zasilania: ............................................
8.7. Wytrzymałość izolacji pomiędzy zaciskami sieciowymi a obudową (ramą montażową)
przetwornicy – wyjścia stałoprądowe i zmiennoprądowe zwarte do obudowy:
.................................. kV (50 Hz, 60 s)
8.8. Wytrzymałość izolacji pomiędzy zaciskami wyjściowymi zmiennoprądowymi i obudową przy
wszystkich pozostałych zaciskach zwartych do obudowy: .......... kV (50 Hz, 60 s).
8.9. Wytrzymałość izolacji pomiędzy zaciskami wyjściowymi stałoprądowymi separowanymi
i obudową przy wszystkich pozostałych zaciskach zwartych do obudowy (o ile dotyczy):
..................... kV (50 Hz, 60 s)
8.10. Wytrzymałość izolacji pomiędzy obudową (ramą montażową) przetwornicy i masą trolejbusu:
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
8.11. Sposób chłodzenia: ......................................................
9. ZESPÓŁ SPR
ARKI
9.1. Silnik pomocniczy napędu sprężarki.
9.1.1. Producent: .......................................
9.1.2. Typ: ...............................................
9.1.3. Rodzaj: komutatorowy szczotkowy prądu stałego/bezszczotkowy prądu stałego z komutatorem
elektronicznym/asynchroniczny/ 2)
9.1.4. Miejsce zainstalowania silnika: ..............
9.1.5. Moc znamionowa: ..................... kW
9.1.6. Napięcie znamionowe: ......................... V
9.1.7. Prąd znamionowy: .................................... A
9.1.8. Prędkość obrotowa znamionowa: ............... obr/min
9.1.9. Sposób chłodzenia: ..........................................
9.1.10. Wytrzymałość izolacji (uzwojenia-korpus silnika): ............. kV (50 Hz,60 s)
9.1.11. Wytrzymałość izolacji na drodze korpus silnika-masa trolejbusu (dotyczy silników zasilanych
ze źródła nie spełniającego wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14b lub silników o
wytrzymałości izolacji nie spełniającej wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14a):
........................ kV (50 Hz,60 s).
9.2. Sprężarka.
9.2.1. Producent: ............
9.2.2. Typ: .............
9.2.3. Rodzaj: .......................................
9.2.4. Zakres roboczy prędkości obrotowej: .......................... obr/min
10. UKŁAD WSPOMAGANIA MECHANIZMU KIEROWNICZEGO
10.1 Sposób napędu mechanizmu wspomagania układu kierowniczego: silnik elektryczny
pomocniczy/ od wału silnika trakcyjnego i pomocniczy silnik elektryczny 2)
23
10.2. Silnik pomocniczy
10.2.1. Producent: .......................................
10.2.2. Typ: ...............................................
10.2.3. Rodzaj: komutatorowy szczotkowy prądu stałego/bezszczotkowy prądu stałego z komutatorem
elektronicznym/asynchroniczny/ 2)
10.2.4. Miejsce zainstalowania silnika: ..............
10.2.5. Moc znamionowa: ..................... kW
10.2.6. Napięcie znamionowe: ......................... V
10.2.7. Prąd znamionowy; .................................... A
10.2.8. Prędkość obrotowa znamionowa: ............... obr/min
10.2.9. Sposób chłodzenia: ..........................................
10.2.10. Wytrzymałość izolacji (uzwojenia-korpus silnika): ............. kV (50 Hz,60 s)
10.2.11. Wytrzymałość izolacji na drodze korpus silnika - masa trolejbusu (dotyczy silników
zasilanych ze źródła nie spełniającego wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14b lub silników
o wytrzymałości izolacji nie spełniającej wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14a):
..................... kV (50 Hz, 60 s).
10.2.12. Sposób realizacji awaryjnego podtrzymania pracy silnika napędu pompy wspomagania
po wystąpieniu zaniku napięcia w sieci trakcyjnej: ...................
10.3. Pompa wspomagania.
10.3.1. Producent: ...............................
10.3.2. Typ: .....................................
10.3.3. Sposób napędu: od silnika pomocniczego/ od wału silnika trakcyjnego
10.3.4. Zakres roboczy prędkości obrotowej: .......................... obr/min
11. SILNIK NAP DU WENTYLATORA CHŁODZENIA UKŁADU WYPOSA ENIA
ELKTROTRAKCYJNEGO (o ile dotyczy)
11.1. Producent: .......................................
11.2. Typ: ...............................................
11.3. Rodzaj: ...........................................
11.4. Miejsce zainstalowania silnika: ..............
11.5. Moc znamionowa: ..................... kW
11.6. Napięcie znamionowe: ......................... V
11.7. Prąd znamionowy: .................................... A
11.8. Prędkość obrotowa znamionowa: ............... obr/min
11.9. Wytrzymałość izolacji (uzwojenia-korpus silnika): ................ kV (50 Hz, 60 s)
11.10. Wytrzymałość izolacji na drodze korpus silnika - masa trolejbusu (dotyczy silników zasilanych
ze źródła nie spełniającego wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14b lub silników
o wytrzymałości izolacji nie spełniającej wymogów zawartych w § 20 ust. 3 pkt. 14a):
................kV (50 Hz, 60 s).
12. INSTALACJA STERUJĄCA URZĄDZE ZASILANYCH NAPI CIEM SIECIOWYM
12.1. Sposób zasilania obwodów sterowania: z przetwornicy (przetwornic) separującej zapewniającej
galwaniczną separację od instalacji sterującej autobusowej nie separowanej od masy trolejbusu /
mieszany z obwodami sterującymi zasilanymi zarówno z przetwornicy separującej, jak
i z instalacji sterującej autobusowej nie separowanej od masy trolejbusu / z instalacji
autobusowej nie separowanej od masy trolejbusu / z instalacji autobusowej separowanej
względem masy trolejbusu (instalacja autobusowa dwuprzewodowa) 2)
12.2. Instalacja elektryczna sterująca separowana (jeśli dotyczy):
12.2.1. zasilanie: z wyjścia separowanego przetwornicy elektrostatycznej opisanej w p.8/
z dodatkowej, odrębnej przetwornicy separującej 2)
12.2.2. dodatkowa przetwornica (przetwornice) separująca wykonana jako odrębna od głównej
przetwornicy statycznej (o ile dotyczy);
12.2.2.1. producent: .....................................
12.2.2.2. typ: ...............................................
24
12.2.2.3. moc znamionowa: .................... kW
12.2.2.4. napięcie wejściowe: ....................... V
12.2.2.5. napięcie wyjściowe: .................... V
12.2.2.6. sposób chłodzenia: .................................................
12.2.2.7. miejsce zamontowania: ...........................................
12.2.2.8. wytrzymałość izolacji pomiędzy zaciskami wejściowymi i wyjściowymi separowanymi
(zaciski wejściowe zwarte do ramy-obudowy przetwornicy): ....................... kV (50 Hz, 60 s).
12.2.3. Separacja sygnałów pomiędzy instalacją elektryczną autobusową nie separowaną i instalacją
sterującą trakcyjną separowaną:
12.2.3.1. typ separatorów: ............................................
12.2.3.2. rodzaj separatorów: .............................................
12.2.3.3. liczba zastosowanych separatorów: ......................................
12.2.3.4. wytrzymałość napięciowa separatorów: ........ kV (50 Hz,60 s)
12.2.4. wytrzymałość izolacji instalacji trakcyjnej sterującej separowanej, galwanicznie integralnej,
względem instalacji zasilanej napięciem sieciowym: .......................... kV (50 Hz, 60 s).
12.2.5. wytrzymałość izolacji instalacji trakcyjnej sterującej separowanej, galwanicznie integralnej,
względem masy trolejbusu: .......................... kV (50 Hz, 60 s).
12.3. Opis urządzeń sterujących wg poniższego schematu (należy opisać wszystkie rodzaje
zastosowanych sterowników m.in. napędu, przetwornicy elektrostatycznej, mechanizmu
sterowania odbieraków, ogrzewania, panel sterujący itd.):
12.3.1. typ: .....................................................
12.3.2. napięcie zasilania: .................... V
12.3.3. sposób zasilania: z instalacji separowanej/z instalacji autobusowej nie separowanej 2)
12.3.4. sposób uzyskania izolacji względem instalacji sieciowej (jeśli dane urządzenie jest zasilane
z instalacji separowanej to należy podać sposób uzyskania i wytrzymałość napięciową
co najmniej pojedynczej izolacji od obwodów sieciowych, natomiast w przypadku zasilania
danego urządzenia z instalacji nie separowanej należy podać sposób uzyskania i wytrzymałość
napięciową co najmniej podwójnej izolacji od obwodów sieciowych): .......................................
12.3.5. miejsce zamontowania: ..................................
12.3.6. sposób chłodzenia: ...........................
12.4. Przewody instalacji sterującej separowanej (jeśli dotyczy):
12.4.1. producent: ..........................
12.4.2. typ:...............................
12.4.3. napięcie nominalne: .................... V
12.4.4. wytrzymałość izolacji: .......................... kV (50 Hz w czasie.......s)
13. INSTALACJA STERUJĄCA AUTOBUSOWA.
13.1. Napięcie sterujące: ................................. V
13.2. Liczba / napięcie / pojemność baterii akumulatorów: ........... V/Ah
13.3. Biegun połączony z masą: ......................
13.4. Miejsce zainstalowania wyłącznika baterii akumulatorów: ................................. V
14. OPIS WYIZOLOWANIA OBSZARU DRZWI WEJ CIOWYCH
(opis powinien zawierać sposób w jaki uzyskano wyizolowanie poręczy znajdujących się w obszarze
drzwi od masy trolejbusu, rodzaj i podstawowe parametry wykładziny dielektrycznej położonej
w obszarze drzwi lub na stopniach wejściowych)
............................................................................................................................................................
15. URZĄDZENIA DO WYKRYWANIA NIEBEZPICZNEGO POTENCJAŁU NA
KAROSERII LUB INNE DODATKOWE URZĄDZENIA DO MONITORINGU STANU
IZOLACJI URZĄDZE PRACUJĄCYCH POD NAPI CIEM SIECIOWYM
15.1. Urządzenie do wykrywania niebezpiecznego potencjału na karoserii.
15.1.1. Producent: .......................................
15.1.2. Typ: ...............................................
25
15.1.3. Rodzaj (ustroju pomiarowego): .....................................................
15.1.4. Napięcie zasilania: ............... V
15.1.5. Poziom napięcia, przy którym działa sygnalizacja ostrzegająca o pojawieniu się potencjału
pomiędzy nadwoziem i powierzchnią drogi: ............................ V
15.1.6. Sposób sygnalizacji wystąpienia niebezpiecznego potencjału pomiędzy nadwoziem
i powierzchnią drogi: ...........................................
15.1.7. Miejsce zainstalowania: .....................................
15.2. Dodatkowe urządzenie do monitoringu stanu izolacji.
15.2.1. Producent:......................
15.2.2. Typ:................................
15.2.3. Rodzaj: miernik stanu izolacji mas pośrednich/ detektor prądu upływu 2)
15.2.4. Napięcie zasilania:................................... V
15.2.5. Sposób podłączenia do obwodów monitorowanych (miejsce podłączenia, w przypadku
urządzenia do badania stanu izolacji mas pośrednich należy podać wszystkie monitorowane masy lub
obwody pośrednie, w przypadku miernika stanu izolacji lub woltomierzy należy podać rezystancję
wewnętrzną przyrządu pomiarowego, wytrzymałość dielektryczną izolacji urządzenia pomiarowego,
rodzaj i poziom zastosowanego napięcia pomiarowego oraz podać czas wykonania poszczególnych
pomiarów) :.................
15.2.6. Próg (progi) sygnalizacji obniżenia poziomu izolacji (prąd upływu do ziemi, nastawy
dopuszczalnych minimalnych wartości izolacji mas pośrednich lub przyjęte dopuszczalne poziomy
napięć mas pośrednich względem nadwozia trolejbusu):..................................
16. DANE EKSPLOATACYJNE (dotyczą zasilania trolejbusu z sieci trakcyjnej)
16.1. rednie deklarowane przyspieszenie bez obciążenia do 30 km/h: ..................... m/s2
16.2. Prędkość maksymalna: .................... km/h
16.3. Maksymalny pobór prądu z sieci trakcyjnej w trakcie rozruchu: ............................... A
16.4. Maksymalny prąd zwrotny płynący do sieci mogący wystąpić w trakcie hamownia odzyskowego
(jeśli dotyczy): ............................... A
16.5. rednie deklarowane opóźnienie hamowania hamulcem elektrodynamicznym bez obciążenia
z prędkości 30 km/h: ......................... m/s2
16.6. Poziom dźwięku A na zewnątrz podczas postoju: .......................... dB
16.7. Charakterystyki trakcyjne hamowania elektrodynamicznego dla nominalnego napięcia zasilania:
16.7.1. Wykres maksymalnej siły hamowania dla hamulca elektrodynamicznego w funkcji prędkości:..
16.7.2. Wykres prądu w funkcji prędkości, jaki może być zwracany przez trolejbus do sieci, przy
maksymalnej sile hamowania elektrodynamicznego (jeśli dotyczy): ............
17. UKŁAD JAZDY AUTONOMICZNEJ LUB DODATKOWY UKŁAD MAGAZYNUJĄCY
ENERGI (jeśli dotyczy).
17.1. ródło zasilania dla jazdy autonomicznej (jeśli dotyczy): bateria akumulatorów/bateria
kondensatorów/bateria akumulatorów i kondensatorów/agregat prądotwórczy napędzany
silnikiem spalinowym 2)
17.1.1. Przeznaczenie układu jazdy autonomicznej: regularna obsługa pasażerska/ obsługa pasażerska
w sytuacjach awaryjnych/ jazda awaryjna lub manewrowa na bardzo krótkim dystansie 2)
17.2. Bateria akumulatorów trakcyjnych (jeśli dotyczy):
17.2.1. rodzaj akumulatorów: ...............................
17.2.2. pojemność: ................................ Ah
17.2.3. napięcie: ................................. V
17.2.4. masa: ....................................... kg
17.2.5. miejsce zamontowania: .......................................
17.2.6. sposób wentylacji: .............................................
17.2.7. zabezpieczenie nadmiarowe: bezpieczniki/ bezpieczniki i wyłącznik 2)
17.2.8. zabezpieczenie przed przegrzaniem (jeśli dotyczy): .......................
17.2.9. zabezpieczenie od zbyt wysokiego poziomu napięcia na ogniwach: ...................
26
Dokumenty związane z tym projektem:
-
376-cz-II
› Pobierz plik
-
376-cz-I
› Pobierz plik