Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 376
- Data wpłynięcia: 2012-04-24
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-10-10
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448
376-cz-II
35.
Zespół opona / koło ( h ): ............................
Urządzenie sprzęgające
44.
Numer homologacji lub znak homologacji urządzenia sprzęgającego (jeżeli jest zamontowane):
............................
45.
Typy lub klasy urządzeń sprzęgających, które mogą zostać zamontowane: ............................
45.1.
Wartości charakterystyczne ( 1 ): D: …/ V: …/ S: …/ U: …
Różne
52.
Uwagi
(
n ): ............................
187
Odnośniki
( 1 ) Niepotrzebne skreślić
( a ) Wskazać kod identyfikacyjny.
( b ) Wskazać, czy pojazd jest przystosowany do ruchu prawostronnego, lewostronnego czy zarówno do prawostronnego, jak i
lewostronnego.
( c ) Wskazać, czy zamontowany prędkościomierz wskazuje prędkość według metrycznego układu jednostek miar, czy według układu
metrycznego i brytyjskiego.
( d ) Niniejsze oświadczenie nie ogranicza prawa państw członkowskich do żądania przeprowadzenia dostosowań technicznych celem
dopuszczenia do rejestracji pojazdu w państwie członkowskim innym niż państwo, do którego pojazd był przeznaczony, w przypadku gdy
ruch prowadzony jest na przeciwnej stronie drogi.
( e ) Pozycja ta jest wypełniana jedynie w przypadku, gdy pojazd ma dwie osie. W przypadku przyczepy z osią centralną z jedną osią,
wskazać odległość w pionie między osią pionową urządzenia sprzęgającego i centrum osi.
( f ) Masa ta obejmuje masę kierowcy oraz masę członka załogi, o ile w pojeździe przewidziano dla niego miejsce siedzące. W przypadku
pojazdów należących do kategorii M 1 , N 1 , O 1 , O 2 lub M 2 , o masie poniżej 3,5 tony rzeczywista masa może różnić się o 5 % względem
masy zadeklarowanej w tej pozycji. W przypadku wszystkich pozostałych kategorii różnica ta wynosi 3 %.
( g ) W przypadku pojazdów hybrydowych z napędem elektrycznym wskazać moc dla obu napędów.
( h ) Wyposażenie opcjonalne w ramach tej litery można dodać w pozycji »Uwagi«.
( i ) Należy zastosować kody opisane w załączniku II lit. C.
( j ) Wskazać tylko jeden z następujących kolorów podstawowych: biały, żółty, pomarańczowy, czerwony, fioletowy, niebieski, zielony,
szary, brązowy lub czarny.
( k ) Z wyłączeniem siedzeń przeznaczonych do wykorzystania jedynie w czasie postoju pojazdu i liczby miejsc przystosowanych do
przewozu wózków inwalidzkich. W przypadku autokarów należących do kategorii pojazdów M 3 liczba członków załogi jest wliczana do
liczby pasażerów.
( l ) Dodać liczbę poziomu Euro i znak odpowiadający przepisom zastosowanym w odniesieniu do homologacji typu.
( m ) Powtórzyć dla różnych paliw, które mogą być użyte. Pojazdy, które mogą być napędzane zarówno benzyną, jak i paliwem gazowym, ale
w których benzyna używana jest tylko w sytuacjach awaryjnych lub do rozruchu silnika oraz których zbiornik na benzynę ma pojemność nie
większą niż 15 litrów benzyny, będą uznawane za pojazdy, które są zasilane wyłącznie paliwem gazowym.
( n ) Jeżeli pojazd jest wyposażony w urządzenie radarowe bliskiego zasięgu w paśmie 24 GHz zgodnie z decyzją Komisji 2005/50/WE,
producent zaznacza w tym miejscu: »Pojazd wyposażony w urządzenie radarowe bliskiego zasięgu w paśmie 24 GHz«.
( o ) Producent może wypełnić te pozycje w odniesieniu do ruchu międzynarodowego lub ruchu krajowego bądź w odniesieniu do obu tych
kategorii. W przypadku ruchu krajowego należy wskazać kod państwa, gdzie pojazd ma być zarejestrowany. Kod ma być zgodny z normą
ISO 3166-1: 2006. W przypadku ruchu międzynarodowego należy podać numer dyrektywy (na przykład »96/53/WE« w przypadku
dyrektywy Rady 96/53/WE).”
188
ZAŁĄCZNIK Nr 14
ZASADY NUMEROWANIA WIADECTW HOMOLOGACJI TYPU (1)
A. ZASADY NADAWANIA NUMERÓW WIADECTW HOMOLOGACJI TYPU WE
1.
Numer homologacji typu składa się z:
-
czterech pól w przypadku homologacji typu pojazdu i
- pięciu pól w przypadku homologacji typu przedmiotów wyposażenia i części, jak
wyszczególniono poniżej. We wszystkich przypadkach poszczególne pola numeru
rozdziela się znakiem „*”.
Pole 1:
mała litera „e” i następujący po niej numer (lub kod) wyróżniający
Państwa Członkowskiego wydającego homologację typu:
1 - Republika Federalna Niemiec; 2 - Republika Francuska; 3 -
Republika Włoska; 4 – Królestwo Niderlandów; 5 - Królestwo
Szwecji; 6 - Królestwo Belgii; 7
-
Republika Węgierska; 8 -
Republika Czeska; 9 - Królestwo Hiszpanii; 11 - Zjednoczone
Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej 12 - Republika
Austrii; 13 - Wielkie Księstwo Luksemburga 17 - Republika
Finlandii; 18 - Królestwo Danii;
19 – Republika Rumunii; 20 - Rzeczpospolita Polska; 21 - Republika
Portugalska; 23 - Republika Grecka; 24 - Irlandia; 26 - Republika
Słowenii; 27 - Republika Słowacka; 29 - Republika Estońska; 32 -
Republika Łotewska; 34 – Republika Bułgarii; 36 - Republika
Litewska; 49 - Republika Cypru; 50 - Republika Malty;
Pole 2:
numer dyrektywy lub rozporządzenia podstawowego;
Pole
3:
numer ostatniej zmieniającej dyrektywy lub rozporządzenia
zmieniającego, włącznie z aktami wykonawczymi stosowanymi do
danej homologacji typu.
W przypadku homologacji typu pojazdu oznacza to ostatnią dyrekty-
wę zmieniającą dyrektywę podstawową.
W przypadku homologacji typu przedmiotów wyposażenia i części
oznacza to ostatnią zmianę do dyrektywy podstawowej, dotyczącą
danego przedmiotu wyposażenia lub części.
Jednakże jeśli dyrektywa podstawowa nie została zmieniona, to jej
numer jest powtórzony w polu 3.
Jeżeli dyrektywa lub rozporządzenie wraz z ich aktami
wykonawczymi zawierają różne zalecenia techniczne, które mają
obowiązywać od określonych dat, po sekcji 3 następuje znak
alfabetyczny, który jednoznacznie identyfikuje na podstawie jakich
zaleceń technicznych udzielono homologacji.
Jeżeli dotyczy to różnych kategorii pojazdów, znak może również
odnosić się do określonej kategorii pojazdu.
W przypadku gdy homologacja typu przedmiotów wyposażenia lub
(1) Sposób znakowania przedmiotów wyposażenia i części po189
jazdów powinien być zgodny z wymaganiami odpowiednich
przepisów dotyczących homologacji.
części jest możliwa zgodnie z rozdziałami lub sekcjami tej samej
dyrektywy, to po numerze tej dyrektywy następuje numer rozdziału
11, załącznika2 i dodatku3 w celu wskazania zakresu homologacji
typu. We wszystkich przypadkach numery te należy przedzielić
znakiem „/”.
1: Cyframi arabskimi,
2: Cyframi rzymskimi,
3: Cyframi arabskimi i dużymi literami, w stosownych przypadkach;
Pole 4:
Czterocyfrowy numer porządkowy (w razie potrzeby poprzedzony
zerem) w przypadku homologacji typu WE całego pojazdu lub cztero-
lub pięciocyfrowy w przypadku homologacji typu w zastosowaniu
oddzielnej dyrektywy lub rozporządzenia, dla określenia
podstawowego numeru homologacji typu. Dla każdej dyrektywy lub
rozporządzenia podstawowego ciąg rozpoczyna się od 0001.
Pole 5:
dwucyfrowy numer kolejny (w razie konieczności, z zerami na
początku) dla oznaczenia rozszerzenia. Numeracja zaczyna się od 00
dla każdego podstawowego numeru homologacji typu.
2.
W przypadku homologacji typu WE całego pojazdu, pomija się pole 2.
Jednakże w przypadku homologacji krajowej udzielonej pojazdom produkowanym w
małych seriach, pole 3 jest zastępowana drukowanymi literami NKS.
3. Pole 5
3.1. W przypadku gdy:
- były wymagane dalsze kontrole lub badania,
- ulegają zmianie dane albo informacje w świadectwie homologacji typu WE (z
wyjątkiem załączników),
- wchodzą nowe wymagania obowiązujące dla homologowanego typu pojazdu,
wydając zmianę do świadectwa homologacji typu WE oznacza się ją numerem zmiany
zgodnym z liczbą kolejnych już udzielonych zmian.
3.2. W przypadku zmian w załącznikach do świadectwa homologacji typu WE, innych niż
wyszczególnione w punkcie 3.1. nadając numer świadectwa homologacji typu WE numer
zmiany nie ulega zmianie, tylko po tym numerze dodaje się oznaczenia Rev. 1, 2, 3, …. w
zależność od liczby kolejnych już udzielonych zmian.
4.
Na tabliczce znamionowej pojazdu pomija się pole 5.
5. Układy numerów homologacji typu
5.1. Przykład trzeciej homologacji typu (jeszcze bez rozszerzenia) wydanej przez Francję:
a) na podstawie dyrektywy 71/320/EWG:
e2*71/320*2002/78*00003*00
b) na podstawie dyrektywy 2005/55/WE:
e2*2005/55*2006/51* D*00003*00 – w przypadku dyrektywy lub rozporządzenia z
różnymi zaleceniami technicznymi (zob. sekcja 3).
5.2. Przykład drugiego rozszerzenia czwartej homologacji typu pojazdu wydanej przez
Zjednoczone Królestwo: e11*2007/46*0004*02
190
5.3. Przykład homologacji typu całego pojazdu udzielonej pojazdowi wyprodukowanemu w
małej serii, wydanej przez Luksemburg zgodnie z art. 22: e13*KS07/46*0001*00.
5.4. Przykład krajowej homologacji typu pojazdu udzielonej pojazdowi wyprodukowanemu w
małej serii, wydanej przez Niderlandy zgodnie z art. 23: e4*NKS*0001*00.
5.5. Przykład numeru homologacji typu, umieszczonego na tabliczce(-kach) znamionowej(-ych)
pojazdu: e11*2007/46*0004.
6.
Załącznik nr 12 nie ma zastosowania do regulaminów EKG ONZ wymienionych w
załączniku nr 6. W homologacjach typu udzielonych zgodnie z regulaminami EKG ONZ nadal
stosuje się numerację przewidzianą w odpowiednich regulaminach.
B. ZASADY
NADAWANIA
NUMERÓW WIADECTW HOMOLOGACJI TYPU EKG ONZ
System nadawania numerów świadectw homologacji typu oraz znakowania wyrobów określają
poszczególne Regulaminy EKG ONZ.
C. ZASADY NADAWANIA NUMERÓW KRAJOWYCH WIADECTW HOMOLOGACJI
TYPU POJAZDU
System nadawania numerów krajowych świadectw homologacji typu oraz znakowania
wyrobów jest analogiczny, jak w przypadku homologacji WE. W przypadku homologacji typu
pojazdu w polu 1 wpisuje się duże litery „PL” oraz pomija się pole 2 i pole 3.
Przykład:
Drugie rozszerzenie do czwartej homologacji udzielonej dla typu pojazdu: PL*0004*02.
191
Dokumenty związane z tym projektem:
- 376-cz-II › Pobierz plik
- 376-cz-I › Pobierz plik