eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 376
  • Data wpłynięcia: 2012-04-24
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-10-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448

376-cz-II

ZAŁĄCZNIK Nr 2

DOKUMENT INFORMACYJNY DO CELU HOMOLOGACJI TYPU TROLEJBUSU

(Rysunki powinny być wykonane w odpowiedniej skali i stopniu szczegółowości na formacie A4 lub
złożone do tego formatu. Fotografie powinny przedstawiać odpowiednie szczegóły. Jeżeli
wyposażenie i części mają sterowanie elektroniczne, należy to opisać.) W przypadku występowania
innych istotnych elementów wyposażenia, które nie zostały wymienione w opisie, należy te elementy
opisać wg uznania instytucji przeprowadzającej badania homologacyjne.

0. DANE OGÓLNE
0.1. Marka: ................................................
0.2. Typ oraz oznaczenie handlowe: ............................
0.3. Nazwa i adres producenta: ................................................
Nazwa i adres importera (o ile występuje): ................................................
0.4. Rodzaj nadwozia: ....................................
0.5. Miejsca mocowań tabliczek/oznaczeń dotyczących wyposażenia elektrycznego:
0.5.1. nadwozie: ................................................
0.5.2. podwozie: ................................................
0.5.3. silniki: ................................................
0.6. Położenie numeru identyfikacyjnego: ................................................
0.7. Fotografie i/lub rysunki przedstawiciela typu: ................................................
0.8. Rysunek z podstawowymi wymiarami: ................................................

1. WYMIARY I MASY1)
1.1. Masa własna: .................................. kg
1.2. Masa całkowita dopuszczalna: ........................... kg
1.3. Dopuszczalna ładowność: ............................... kg
1.4. Liczba miejsc do siedzenia dla pasażerów: .............................................
1.5. Nominalna liczba miejsc: ...........................................
1.6. Naciski poszczególnych osi przy dopuszczalnej ładowności: ........................ kN
1.7. Długość trolejbusu przy złożonych odbierakach prądu: ................................... mm
1.8. Wysokość trolejbusu do najwyższego punktu na dachu przy złożonych odbierakach prądu:
....................... mm

2. UKŁAD NAP DOWY
2.1. Liczba osi napędnych/liczba wszystkich osi: ...........
2.2. Liczba silników trakcyjnych:.................................
2.3. Przełożenie całkowite przekładni: ........................
2.4. rednica koła: .......................................
2.5. Rodzaj napędu trakcyjnego: silnik prądu stałego z regulacją oporową/silnik prądu stałego
z regulacją impulsową/ silnik prądu przemiennego z regulacją impulsową2)
2.6. Napięcie nominalne sieciowe zasilania: ...................... V
2.7. Napięcie robocze sieciowe: ........................... V
2.8. Liczba przekształtników napędowych i hamowania: .........
2.9. Układ zwrotu energii do sieci trakcyjnej: tak/nie 2)
2.10. Układ jazdy autonomicznej: tak/nie 2

3. SILNIK TRAKCYJNY
3.1. Producent: .......................................
3.2. Typ: ...............................................
3.3. Rodzaj: szeregowy/szeregowo-bocznikowy/asynchroniczny/synchroniczny 2)
3.4. Miejsce zainstalowania silników (silnika): ..............
3.5. Moc znamionowa: ..................... kW

17
3.6. Napięcie znamionowe: ......................... V
3.7. Prąd znamionowy: .................................... A
3.8. Prędkość obrotowa znamionowa: ............... obr/min
3.9. Sposób chłodzenia: ..........................................
3.10. Wytrzymałość izolacji (uzwojenia-korpus silnika): ............. kV (50 Hz,60 s).
3.11. Wytrzymałość izolacji pomiędzy korpusem silnika i masą trolejbusu (II-stopień):
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
3.12. Masa: ....................... kg

4. PRZEKSZTAŁTNIK NAP DOWY I HAMOWANIA (dotyczy napędu z regulacją
energoelektroniczną)
4.1. Producent: .............
4.2. Typ: .................................
4.3. Rodzaj: impulsowy prądu stałego/impulsowy falownikowy 2)
4.4. Napięcie robocze wejściowe przekształtnika: ............ V.
4.5. Zakres regulacji napięcia wyjściowego przekształtnika (dot. falownika): ..................... V
4.6. Rodzaj zastosowanych elementów półprzewodnikowych sterowanych: .................
4.7. Częstotliwość impulsowania elementów półprzewodnikowych sterowanych: .................. Hz
4.8. Moc znamionowa ciągła: ............. kVA
4.9. Moc ciągła krótkotrwała: ............. kVA w czasie: ........... s
4.10. Sposób chłodzenia przekształtnika: .........................
4.11. Miejsce zamontowania przekształtnika: ...........................
4.12. Wytrzymałość izolacji pomiędzy obwodami sieciowymi a obudową (ramą montażową)
przekształtnika (I-stopień): .......................... kV (50 Hz, 60 s)
4.13. Wytrzymałość izolacji pomiędzy obudową (ramą montażową) przekształtnika i masą trolejbusu
(II-stopień): .......................... kV (50 Hz, 60 s).
4.14. Rezystor hamowania:
4.14.1. typ: ............................
4.14.2. moc znamionowa ciągła: ......................... kW
4.14.3. moc maksymalna: ..................... kW w czasie: ................ s
4.14.4. miejsce zamontowania: .......................
4.14.5. sposób chłodzenia: ................................
4.14.6. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym a ramą montażową rezystora (I-stopień):
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
4.14.7. wytrzymałość izolacji pomiędzy ramą montażową rezystora i masą trolejbusu (II-stopień):
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
4.15. Dławik filtru sieciowego:
4.15.1. prąd znamionowy: ................................... A
4.15.2. miejsce zamontowania: ......................................
4.15.3. sposób chłodzenia: ................................................
4.15.4. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym dławika a ramą montażową:
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
4.15.5. wytrzymałość izolacji pomiędzy ramą montażową dławika i masą trolejbusu (II-stopień):
.......................... kV (50 Hz, 60 s).


5. STEROWANIE NAP DEM Z REGULACJĄ OPOROWĄ (jeśli dotyczy)
5.1. Rodzaj nastawnika rozruchu: elektromechaniczny/elektroniczny 2)
5.2. Liczba stopni rozruchowych i stopni osłabiania pola silnika trakcyjnego: ...............................
5.3. Liczba stopni hamowania: ...............................................
5.4. Miejsce zamontowania rezystorów rozruchu i hamowania: .................................................
5.5. Sposób wentylacji rezystorów rozruchu i hamowania: .........................................................
5.6. Styczniki do zwierania sekcji oporowych i bocznikowania:
5.6.1. producent: .................................................

18
5.6.2. typ: ..............................................................
5.6.3. rodzaj: ................................................
5.6.4. napięcie znamionowe: .......................... V
5.6.5. znamionowy prąd łączeniowy: .................... A
5.6.6. napięcie sterujące: .............. V
5.6.7. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym styczników i zaciskami sterującymi:
.......................... kV (50 Hz, 60 s)
5.6.8. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym stycznika i podstawą lub obudową:
.......................... kV (50 Hz, 60 s)
5.7. Stycznik (styczniki) rozruchu:
5.7.1. producent: .................................................
5.7.2. typ: ..............................................................
5.7.3. rodzaj: ................................................
5.7.4. napięcie znamionowe: .......................... V
5.7.5. znamionowy prąd łączeniowy: ............................. A
5.7.6. napięcie sterujące: ..................... V
5.7.7. zakres nastawy wyzwalacza (jeśli dotyczy): ................ A
5.7.8. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym stycznika i zaciskami sterującymi:
.......................... kV (50 Hz, 60 s)
5.7.9. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym stycznika i podstawą lub obudową:
.......................... kV (50 Hz, 60 s)
5.8. Przekaźnik samoczynnego rozruchu:
5.8.1. producent: ......................
5.8.2. typ: .......................
5.8.3. rodzaj: elektromagnetyczny/elektroniczny 2)
5.8.4. funkcja: zabezpieczenie od przeciążeń podczas rozruchu/zabezpieczenie od przeciążeń
i regulacja prądu rozruchu 2)
5.8.5. prąd działania zabezpieczenia: ....................... A
5.8.6. zakres regulacji prądu (jeśli dotyczy): ........................ A
5.8.7. napięcie znamionowe toru prądowego: .................. V
5.8.8. prąd znamionowy: ...................... A
5.8.9. napięcie sterujące: ...................... V
5.8.10. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym przekaźnika i instalacją sterującą (jeśli
dotyczy): ..................... kV (50 Hz, 60 s)
5.8.11. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym przekaźnika i podstawą lub obudową:
.......................... kV (50 Hz, 60 s)

6. ODBIERAKI PRĄDU
6.1. Producent: ......................
6.2. Typ: ...............................
6.3. Materiał z którego wykonany jest drążek (pałąk): ...........................
6.4. Głowica odbieraka prądu:
6.4.1. Producent: ........................
6.4.2. Typ: ...........................
6.4.3. Sposób zamocowania do drążka: .................................
6.5. Sterowanie: ręczne/półautomatyczne z samoczynnym opuszczaniem/półautomatyczne
z samoczynnym opuszczaniem i podnoszeniem w przystosowanych do tej operacji punktach sieci
/ automatyczne2)
6.6. Napięcie nominalne: ................. V
6.7. Prąd nominalny: ......................... A
6.8. Prąd maksymalny: ......................... A
6.9. Mechanizm ściągający w przypadku wykolejenia: mechaniczny bębnowy z napędem
sprężynowym / mechaniczny bębnowy z napędem elektrycznym / siłownik pneumatyczny/
serwomotor elektryczny2)

19
6.10. Mechanizm napędu podnoszenia odbieraka (jeśli dotyczy): siłownik pneumatyczny / serwomotor
elektryczny2)
6.11. Zakres roboczy pracy w płaszczyźnie pionowej: ....................... m 1)
6.12. Zakres roboczy pracy w płaszczyźnie poziomej (mierzony od osi podłużnej symetrii trolejbusu):
..................... m
6.13. Nacisk statyczny w zakresie roboczym: .............. N
6.14. Wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym odbieraka i podstawą mocującą drążka:
.......................... kV (50 Hz, 60 s).

7. INSTALACJA ELEKTRYCZNA ZASILANA NAPI CIEM SIECIOWYM I POMOCNICZA
TRÓJFAZOWA

7.1. Nawrotnik sieciowy – układ zabezpieczający właściwą polaryzację napięcia zasilającego obwody
trakcyjne (jeśli dotyczy):
7.1.1. Rodzaj: stycznikowy/energoelektroniczny 2)
7.1.2. Zakres pracy: umożliwia tylko pobór energii przy dowolnej biegunowości sieci/ umożliwia
pobór energii przy dowolnej biegunowości sieci i zwrot energii hamowania przy jednej
zdefiniowanej biegunowości sieci / umożliwia pobór i zwrot energii przy dowolnej
biegunowości sieci 2)
7.1.3. Miejsce zamontowania: ................................................................
7.2. Typy wyłączników rozłączających instalację elektryczną trolejbusu od obwodu odbieraków prądu:
7.2.1. biegun (+): .........................................................
7.2.2. biegun (-): ............................................................
7.3. Zabezpieczenia nadmiarowe:
7.3.1. funkcje zabezpieczenia nadmiarowego w obwodzie trakcyjnym pełni(ą): ..........................
7.4. Wyłącznik nadmiarowy (jeśli dotyczy):
7.4.1. producent: .................................................
7.4.2. typ: ..................................
7.4.3. rodzaj: ...............................
7.4.4. miejsce zainstalowania wyłącznika: ..........................
7.4.5. napięcie nominalne: ............. V
7.4.6. prąd nominalny: .............. A
7.4.7. zwarciowa znamionowa zdolność wyłączania: ................... A
7.4.8. wyzwalanie: jednokierunkowe(dla ustalonego kierunku prądu)/dwukierunkowe 2)
7.4.9. napięcie sterujące: ......................... V
7.4.10. rodzaj sterowania: elektromagnetyczny/serwomotor elektryczny2)
7.4.11. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i instalacją sterującą:
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.4.12. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i podstawą lub obudową:
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.5. Wyłącznik (wyłączniki) rozłączający instalację elektryczną trolejbusu od obwodu odbieraków
prądu:
7.5.1. producent: .............
7.5.2. typ: ..................................
7.5.3. rodzaj: ...............................
7.5.4. miejsce zainstalowania wyłącznika (-ów): ..........................
7.5.5. napięcie nominalne: ............ V
7.5.6. prąd nominalny: ................... A
7.5.7. napięcie sterujące: ......................... V
7.5.8. rodzaj sterowania:............................................
7.5.9. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i instalacją sterującą:
.......................... kV (50 Hz, 60 s)
7.5.10. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i podstawą lub obudową:
.......................... kV (50 Hz, 60 s)
7.6. Bezpiecznik (bezpieczniki) nadmiarowy główny (jeśli dotyczy):

20
7.6.1. producent: .....................
7.6.2. typ: ...............................
7.6.3. rodzaj:....................
7.6.4. napięcie nominalne: ............... V
7.6.5. prąd nominalny: ................... A
7.7. Bezpieczniki nadmiarowe grup napędowych (o ile dotyczy):
7.7.1. producent: .....................
7.7.2. typ: ...............................
7.7.3. rodzaj: ....................
7.7.4. napięcie nominalne: ............... V
7.7.5. prąd nominalny: ................... A
7.8. Wyłączniki lub styczniki grup napędowych (o ile dotyczy):
7.8.1. producent: ............................................
7.8.2. typ: ..................................................
7.8.3. rodzaj: ..................................................
7.8.4. funkcja: odłączanie grupy napędowej/odłączanie i ochrona nadmiarowa grupy napędowej 2)
7.8.5. napięcie nominalne: .............. V
7.8.6. prąd nominalny: ................. A
7.8.7. zwarciowa znamionowa zdolność wyłączania (o ile pełni funkcję ochrony nadmiarowej):
................... kA
7.8.8. wyzwalanie (jeśli dotyczy): jednokierunkowe(dla ustalonego kierunku prądu)/dwukierunkowe2)
7.8.9. napięcie sterujące: ......................... V
7.8.10. rodzaj sterowania: elektromagnetyczny/serwomotor elektryczny 2)
7.8.11. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i instalacją sterującą:
................... kV (50 Hz, 60 s).
7.8.12. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i podstawą lub obudową:
.......................... kV (50 Hz, 60 s).
7.9. Styczniki obwodów pomocniczych:
7.9.1. producent: .............
7.9.2. typ: ..................................
7.9.3. rodzaj: ...............................
7.9.4. napięcie nominalne: ............ V
7.9.5. prąd nominalny: ................... A
7.9.6. napięcie sterujące: ......................... V
7.9.7. rodzaj sterowania: elektromagnetyczny/serwomotor elektryczny 2)
7.9.8. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i instalacją sterującą:
.......................... kV (50 Hz, 60 s)
7.9.9. wytrzymałość izolacji pomiędzy torem prądowym wyłącznika i podstawą lub obudową:
.......................... kV (50 Hz, 60 s)
7.10. Odgromnik:
7.10.1. producent: ......................
7.10.2. typ: ................................
7.10.3. rodzaj: ..........................
7.10.4. napięcie pracy trwałej: .................V
7.10.5. napięciowy poziom ochrony: .....................V
7.10.6. miejsce i sposób zamontowania: ............................
7.10.7. sposób uzyskania podwójnej izolacji podstawy odgromnika od masy trolejbusu: .......................
7.10.8. wytrzymałość napięciowa izolacji odgromnika względem ramy (podstawy) montażowej:
........... kV (50 Hz, 60 s).
7.10.9. wytrzymałość napięciowa ramy montażowej odgromnika względem masy trolejbusu:
................ kV (50 Hz, 60 s).
7.11. Przewody instalacji zasilanej napięciem sieciowym:
7.11.1. producent: ..........................
7.11.2. typ: ...............................

21
strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20 ... 60 ... 94

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: