  • 21. Data: 2006-11-23 12:06:10
    Temat: Re: zwrot w ciągu 10 dni, czym grozić?
    Od: wombi <w...@n...pl>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "superatm" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ale na aukcji - dla mnie to licytacja - dla innych nie - a sprawy sądowej w tym
    > temacie chyba jeszcze nie było

    Nie jest to wprawdzie wyrok sądu ale artykul z "Rz" z 21.11.2006r.
    pt."Kupując na firmę, przestajesz być konsumentem":
    "Sprawdźmy, kto nam sprzedaje

    Jeszcze większe ograniczenia dotyczą zakupów dokonywanych za
    pośrednictwem serwisów aukcyjnych. Tam, aby mieć wszystkie uprawnienia
    konsumenckie, trzeba -po pierwsze -kupować od przedsiębiorcy, a po
    drugie - zakupów dokonywać jedynie jako osoba fizyczna na cele
    niezwiązane z działalnością gospodarczą (faktury brane na konto firmy są
    więc wykluczone). Ponadto trzeba skorzystać z opcji natychmiastowego
    zakupu (np. "kup teraz" na Allegro)".

  • 22. Data: 2006-11-23 12:36:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Nov 2006, wombi wrote:
    [...cytując...]
    > aby mieć wszystkie uprawnienia konsumenckie, trzeba
    > -po pierwsze -kupować od przedsiębiorcy, a po drugie - zakupów dokonywać
    > jedynie jako osoba fizyczna na cele niezwiązane z działalnością gospodarczą

    Moim zdaniem jest to niedopuszczalne zawężenie.
    Przepis jest jasny, a jego egzekucja jak się obawiam..."polska".
    Czyli obawiam się że nawet jak ktoś przyniesie pod nos dowód że osoba
    *nie* prowadząca DG owszem, kupiła, ale są powody sądzić że używa tego
    co kupiła na cele ZAWODOWE to wszyscy będą robili wielkie oczy.
    :>

    > (faktury brane na konto firmy są więc wykluczone).

    Idzie o to, że nie tylko "na firmę".
    Zgodnie z prawem, jak ktoś od czasu do czasu np. odpłatnie kładzie
    boazerię to kupując młotek czy kilka metrów listew nie jest
    konsumentem, jak fotografuje (śluby czy cóś) to kupując aparat
    fotograficzny nie jest konsumentem itepe.
    Na mój gust "konsumenckość" bywa naciągana miejscami aż
    trzeszczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2006-11-23 15:42:51
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    superatm napisał(a):
    > ale tutaj akurat nie potrzebuje opinii, co można a co nie, a pytanie
    > brzmi na jaki urząd się powołać w razie problemów - UOKiK? prokuratura
    > (podchodzi, bo wystąpiły pewne fakty)? sąd konsumencki? co jeszcze?

    miejski/powiatowy rzecznik konsumentów
    ale wymusić coś na firmie może tylko sąd

    KG

  • 24. Data: 2006-11-23 17:32:06
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-11-23 12:16, gasper wrote:
    > Użytkownik "superatm" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ale na aukcji - dla mnie to licytacja - dla innych nie - a sprawy
    > sądowej w tym temacie chyba jeszcze nie było

    To nie jest licytacja. Nie wiem skąd tu można mieć wątpliwości...
    (por. art. 70[1] -- art. 70[5] kc)

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)