  • 11. Data: 2009-07-06 22:26:16
    Temat: Re: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia z zachowaniem wynagrodzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2srbs$iq3$1@atlantis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

    > Co to tak naprawdę znaczy? Stawiać się do pracy, podpisywać listę
    > obecności i nic nie robić?
    Świadczenie pracy to inaczej jej wykonywanie wg zasad KP i zgodnie z zawartą
    umową.
    Nie ma zatem IMO mowy o jakimś dziwactwie typu przychodzę do pracy podpisuję
    listę i nic nie robię, a potem znów podpisuję listę i wychodzę.
    To nie jest świadczenie pracy.

    > Czy nie przychodzić a co wstawiać w listę
    W jakiej formie zostało przedstawione zwolnienie z obowiązku świadczenia
    pracy?

    > skoro pracodawcy może się ponoć odmienić i mnie zawezwać do pracy?
    Może się mu odmienić i 15 razy.
    Ale tobie nie musi i jego odmienienie jest bez znaczenia.
    Bylebyś miał na wszelki wypadek dowód zwolnienia z obowiązku świadczenia
    pracy
    (dlatego pytam o formę).

    A w ogóle to sytuacja takiego zwolnienia jest nie do końca jasna prawnie i
    pełno o tym w sieci:
    http://42.pl/u/1Hnu

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2009-07-07 06:17:50
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Jotte pisze:

    > W jakiej formie zostało przedstawione zwolnienie z obowiązku świadczenia
    > pracy?

    kolega podpisal kwit wypowiedzenia, w ktorym stalo jak w tytule,
    wypowiedzenie zostalo rozciagniete do 3 miesiecy w miejsce
    obowiazujacego jednego miesiaca

    a co ciekawe, jako uczciwy i nie lubiacy sie nudzic jeszcze dorywczo
    zajmuje sie pewnymi sprawami, moze bardziej po kolezensku ale jednak, co
    by bylo jak by mu sie tak pracy cos teraz stalo?

    --
    The Gnome

  • 13. Data: 2009-07-07 09:22:41
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik JanS napisał:

    > tes sprawy nie są do końca uregulowane przez KP, polecam lekturę:
    > http://www.prawo.egospodarka.pl/40036,Zwolnienie-pra
    cownika-z-obowiazku-swiadczenia-pracy,1,34,3.html

    Googlałem trochę, jest w tym kapkę niuansów dlatego zapytałem na grupie.

    --
    bla

  • 14. Data: 2009-07-07 12:16:24
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik gazebo napisał:

> [...]
    > zajmuje sie pewnymi sprawami, moze bardziej po kolezensku ale jednak, co
    > by bylo jak by mu sie tak pracy cos teraz stalo?

    PS Doszła jeszcze jedna sprawa. Wprawdzie na wypowiedzeniu jest
    odwołanie do USTAWA z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach
    rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących
    pracowników a konkretnie Art. 8. ale niestety bez szczegółów odnośnie
    wysokości odprawy. Jednak przełożony wręczając wypowiedzenie
    poinformował, że wysokość odprawy to dziewięciomiesięczne wynagrodzenie.
    Jakie są możliwości/szanse wywalczenia tej odprawy w przypadku gdyby
    pracodawcy się odmieniło i nie wypłacił?

    --
    bla

  • 15. Data: 2009-07-07 12:48:13
    Od: JanS <y...@e...pl>

    On 7 Lip, 14:16, gazebo <g...@c...net> wrote:
> [...]
    > wysokości odprawy. Jednak przełożony wręczając wypowiedzenie
    > poinformował, że wysokość odprawy to dziewięciomiesięczne wynagrodzenie.

    trochę źle Cię zrozumiałem na początku, czyli jest to zwolnienie
    grupowe,
    w waszym przypadku pracodawca chyba idzie wam na rękę, zwalniając z
    obowiązku świadczenia pracy z zachowaniem wynagrodzenia nie chce wam
    utrudniać życia, w zasadzie ci którzy mają załatwioną inna pracę
    mogliby już tam zaczynać..., podejrzewam że firma chce mieć dobrą
    opinię i być może kiedyś zatrudnić was ponownie,
    co do wysokości odprawy radziłbym zajrzeć do regulaminu wewnętrznego
    firmy ew. jakichś grupowych porozumień z pracownikami jeśli są, tam
    sie to powinno wyjaśnić, przepisy KP i podobne określają coś w rodzaju
    wymogów minimalnych, ale firmy, zwłaszcza duże, mogą dawać trochę
    lepsze warunki (wiem to z własnego doświadczenia)

    generalnie w takiej sytuacji do tej pracy się już nie przychodzi (a
    zwłaszcza "na siłę" egzekwując swoje prawo do świadczenia pracy, życie
    pokazuje, że to na ogół tylko pogarsza naszą sytuację)

  • 16. Data: 2009-07-07 12:52:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 07 Jul 2009 05:48:13 -0700, JanS napisał(a):

    > trochę źle Cię zrozumiałem na początku, czyli jest to zwolnienie
    > grupowe,

    Niekoniecznie grupowe, ustawa ma też zastosowanie do zwolnień
    indywidualnych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 17. Data: 2009-07-07 13:00:23
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik JanS napisał:

    > trochę źle Cię zrozumiałem na początku, czyli jest to zwolnienie
    > grupowe,

    Nie jest, wycofali się z tego. Zwalniają tak aby w to nie wpaść.

> [...]
    > mogliby już tam zaczynać..., podejrzewam że firma chce mieć dobrą
    > opinię i być może kiedyś zatrudnić was ponownie,

    Akurat z wtórnym zatrudnieniem to utopia (nie będę wdawał się w
    szczegóły) ale faktem jest, że wygląda to na ładny gest.

> [...]
    > wymogów minimalnych, ale firmy, zwłaszcza duże, mogą dawać trochę
    > lepsze warunki (wiem to z własnego doświadczenia)

    Są tylko obietnice ustne i stąd moje pytanie na ile jest to zobowiązujące.

    > generalnie w takiej sytuacji do tej pracy się już nie przychodzi (a
    > zwłaszcza "na siłę" egzekwując swoje prawo do świadczenia pracy, życie
    > pokazuje, że to na ogół tylko pogarsza naszą sytuację)

    Jednak kolega wykonuje swoją pracę, jak wcześniej pisałem, po koleżeńsku
    aby wyprostować parę spraw i kolegom nie zostawić "miny".

    --
    bla

  • 18. Data: 2009-07-07 16:25:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2upeg$288$1@atlantis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

    > kolega podpisal kwit wypowiedzenia, w ktorym stalo jak w tytule,
    > wypowiedzenie zostalo rozciagniete do 3 miesiecy w miejsce obowiazujacego
    > jednego miesiaca
    Skoro masz to na piśmie to wszystko OK.

    > a co ciekawe, jako uczciwy i nie lubiacy sie nudzic jeszcze dorywczo
    > zajmuje sie pewnymi sprawami, moze bardziej po kolezensku ale jednak,
    Czy pracodawca dopuszcza cię do świadczenia pracy?

    > co by bylo jak by mu sie tak pracy cos teraz stalo?
    Jw. - świadczysz pracę, czy nie?

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2009-07-07 16:29:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2veen$l1g$1@atlantis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

> [...]
    > pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników a
    > konkretnie Art. 8. ale niestety bez szczegółów odnośnie wysokości odprawy.
    Szczegóły są w tym artykule.

> [...]
    > wywalczenia tej odprawy w przypadku gdyby pracodawcy się odmieniło i nie
    IMO kiepsko, trzeba by do sądu, świadków tych obietnic mieć (i to takich, co
    nie nawalą), inne mocne dowody.
    A i tak może być, że "sąd nie dał wiary i uznał roszczenie za
    bezzasadne...".

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-07-07 18:46:56
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Jotte pisze:

    > Szczegóły są w tym artykule.

    Tak, i bylo to mile zdziwienie kolegi, ze dostal cos wiecej.

    --
    The Gnome