  • 21. Data: 2009-07-07 18:50:17
    Temat: Re: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia z zachowaniem wynagrodzenia
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Jotte pisze:
    > Czy pracodawca dopuszcza cię do świadczenia pracy?

    Mnie akurat corka chorowala wiec sie nie zalapalem na wypowiedzenie z
    marszu.

    > Jw. - świadczysz pracę, czy nie?

    On swiadczy. Odbiera telefony, uzgadnia itp. Zapytal nawet swojego
    przelozenego czy mu zwroca za wyjazd sluzbowy, Zero odzewu.

    --
    The Gnome

  • 22. Data: 2009-07-07 19:04:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h305pd$jei$1@nemesis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

    > Tak, i bylo to mile zdziwienie kolegi, ze dostal cos wiecej.
    Jeszcze nie...

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2009-07-07 19:07:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h305hc$en6$1@atlantis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

    > On swiadczy. Odbiera telefony, uzgadnia itp.
    I to mu grozi wypadkiem przy pracy? ;)

    > Zapytal nawet swojego przelozenego czy mu zwroca za wyjazd sluzbowy, Zero
    > odzewu.
    Czym jest świadczenie pracy jasno określa KP.
    Sądzę, że mamy do czynienia z jakąś dziwną formą wolontariatu. ;)
    Postępowanie bez sensu.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2009-07-08 07:00:38
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Jotte pisze:

    > Jeszcze nie...

    No tak, dostal obietnice. A wiecej o tyle, ze 3 miesiace wypowiedzenia w
    miejsce 1.

    --
    The Gnome

  • 25. Data: 2009-07-08 07:09:21
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Jotte pisze:

    > I to mu grozi wypadkiem przy pracy? ;)

    Jestem ciekaw hipotetycznie. Mnie sie rok temu zlamala noga od fotela
    obrotowego w trakcie rozmowy telefonicznej i fajnie sobie "furnalem' na
    podloge. Nic sie mi nie stalo ale zdarzenie jakby nie patrzec pod
    wypadek podpada gdybym tak zarobil glowa o biurko albo skrecil reke
    upadajac. :)

    > Czym jest świadczenie pracy jasno określa KP.
    > Sądzę, że mamy do czynienia z jakąś dziwną formą wolontariatu. ;)
    > Postępowanie bez sensu.

    Tez tak uwazam, ale ma kolege, ktorego, jak twierdzi, nie chce zostawic
    ze swoimi niedokonczonymi sprawami. A konkretnie z likiwdacjami sprzetu
    w magazynach.

    --
    The Gnome

  • 26. Data: 2009-07-08 15:55:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h31h9f$bpu$1@nemesis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

    > Tez tak uwazam, ale ma kolege, ktorego, jak twierdzi, nie chce zostawic ze
    > swoimi niedokonczonymi sprawami. A konkretnie z likiwdacjami sprzetu w
    > magazynach.
    Jego decyzja, jego ryzyko.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2009-07-08 15:57:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h31gap$ef0$1@atlantis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

    > No tak, dostal obietnice. A wiecej o tyle, ze 3 miesiace wypowiedzenia w
    > miejsce 1.
    Fakt.
    3 razy więcej czasu na zmontowanie dyscyplinarki... ;)

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2009-07-09 05:34:17
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Jotte pisze:
    > Fakt.
    > 3 razy więcej czasu na zmontowanie dyscyplinarki... ;)

    Cos mi sie przypomnnialo jeszcze. Nie ma listy obecnosci jako takiej i
    swiadczenia pracy. Na wypowiedzeniu bylo, ze pracownik zobowiazany jest
    wykorzystac przyslugujacy mu urlop. Niby jak skoro nie pracuje?

    --
    The Gnome

  • 29. Data: 2009-07-09 06:32:13
    Od: gazebo <g...@c...net>

    gazebo pisze:

    > Cos mi sie przypomnnialo jeszcze. Nie ma listy obecnosci jako takiej i
    > swiadczenia pracy. Na wypowiedzeniu bylo, ze pracownik zobowiazany jest
    > wykorzystac przyslugujacy mu urlop. Niby jak skoro nie pracuje?

    Znalazlem cos takiego:

    ---
    Sąd Najwyższy w wyroku z 21 czerwca 2005 r., sygn. akt III APa 48/05,
    stwierdził, że okres zwolnienia pracownika z obowiązku świadczenia pracy
    nie jest równoznaczny (jakościowo i pojęciowo) z okresem wykorzystywania
    urlopu wypoczynkowego. Jeżeli pracodawca podjął decyzję o zwolnieniu
    pracownika z obowiązku świadczenia pracy, to nie może bez zgody
    pracownika nakazać, by w tym samym okresie wykorzystał on urlop
    wypoczynkowy. Tak więc w przedstawionej sytuacji pracownik nie
    wykorzystał urlopu wypoczynkowego i z tego tytułu przysługuje mu prawo
    do ekwiwalentu pieniężnego.
    ---

    Wnikaloby z tego, ze w wypowiedzeniu jest lipa, tzn. pracodawca nie moze
    zadac wykorzystania urlopu. Jednak kolega podpisal kwit. I co teraz?
    Moze domagac sie ekwiwalentu?

    --
    The Gnome

  • 30. Data: 2009-07-09 20:17:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h34036$ovl$1@nemesis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

    > Cos mi sie przypomnnialo jeszcze. Nie ma listy obecnosci jako takiej i
    > swiadczenia pracy.
    Z pierwszego twojego postu wynika, że jednak jest.
    Ale nie musi być. Mamy art. 149 §1 KP.
    Jakaś forma ewidencji czasu pracy musi być i pracownik ma prawo wglądu do
    niej.

    --
    Jotte