eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia z zachowaniem wynagrodzenia › Re: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia z zachowaniem wynagrodzenia
    From: gazebo <g...@c...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia z
    zachowaniem wynagrodzenia
    Date: Tue, 07 Jul 2009 15:00:23 +0200

    Użytkownik JanS napisał:

    > trochę źle Cię zrozumiałem na początku, czyli jest to zwolnienie
    > grupowe,

    Nie jest, wycofali się z tego. Zwalniają tak aby w to nie wpaść.

    > w waszym przypadku pracodawca chyba idzie wam na rękę, zwalniając z
    > obowiązku świadczenia pracy z zachowaniem wynagrodzenia nie chce wam
    > utrudniać życia, w zasadzie ci którzy mają załatwioną inna pracę
    > mogliby już tam zaczynać..., podejrzewam że firma chce mieć dobrą
    > opinię i być może kiedyś zatrudnić was ponownie,

    Akurat z wtórnym zatrudnieniem to utopia (nie będę wdawał się w
    szczegóły) ale faktem jest, że wygląda to na ładny gest.

    > co do wysokości odprawy radziłbym zajrzeć do regulaminu wewnętrznego
    > firmy ew. jakichś grupowych porozumień z pracownikami jeśli są, tam
    > sie to powinno wyjaśnić, przepisy KP i podobne określają coś w rodzaju
    > wymogów minimalnych, ale firmy, zwłaszcza duże, mogą dawać trochę
    > lepsze warunki (wiem to z własnego doświadczenia)

    Są tylko obietnice ustne i stąd moje pytanie na ile jest to zobowiązujące.

    > generalnie w takiej sytuacji do tej pracy się już nie przychodzi (a
    > zwłaszcza "na siłę" egzekwując swoje prawo do świadczenia pracy, życie
    > pokazuje, że to na ogół tylko pogarsza naszą sytuację)

    Jednak kolega wykonuje swoją pracę, jak wcześniej pisałem, po koleżeńsku
    aby wyprostować parę spraw i kolegom nie zostawić "miny".

    --
    bla