  • 131. Data: 2023-10-15 21:33:54
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Naparwdę Prezydent Warszawy z zastępcami go kupili? Czy tylko nie
    > ogarniasz, że mienie samorządowe nie należy do władz.

    Dobrze niech ci będzie - do gminy/dzielnicy łotewer reprezentowanej przez...

    > Ale jakiemu społeczeństwu? Ilu jest przeciwników pomnika? Warszawa ma
    > kilka milionów ludzi.

    Tylu, że wybrali sobie władze lokalne które były przeciw. Piłeczka po
    twojej stronie.

    > Możesz napisać to po polsku? Nie chce mi się domyślać, co Ty masz na myśli.

    Spójrz na plan warszawy aleja Lecha Kaczyńskiego (obecnie z powrotem
    Armii ludowej) > rondo jazdy polskiej > pomnik lotnika > wawelska
    (jakbyś nie załapał to nazwy ulic i placów na przedłużeniu byłej już
    aleji leszka, którą to nazwę przyniósł w teczce wbrew mieszkańcom pisi
    wojewoda).

    > Odnoszę wrażenie, że niewłaściwie oceniasz skutki i przyczyny.

    Hmmm.

    > Natomiast
    > z niecierpliwością czekam, jak ktoś pociągnie do odpowiedzialności
    > karnej osoby stojąc za tym przejęciem, bo to osobna sprawa. Natomiast
    > nadal nie uważam za właściwe prowadzenia wojny na szarfy.

    Ty nie, ja mam mieszane uczucia inni nie. Wolno im. Trzeba było nie
    lecieć w chuja na początku...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 132. Data: 2023-10-15 23:28:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2023 o 21:33, Shrek pisze:

    > Tylu, że wybrali sobie władze lokalne które były przeciw. Piłeczka po
    > twojej stronie.

    Naprawdę sądzisz, że wybierając Prezydenta Warszawy kierowali się zgodą,
    bądź nie na budowę tego pomnika?

> [...]
    > (jakbyś nie załapał to nazwy ulic i placów na przedłużeniu byłej już
    > aleji leszka, którą to nazwę przyniósł w teczce wbrew mieszkańcom pisi

    I kto w tym kontekście miałby być "pierwszym awiatorem"?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 133. Data: 2023-10-16 01:34:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale czyją własność stanowią? Do uszkodzenia mienia konieczny jest
    > wniosek o ściganie od pokrzywdzonego.

    No tego kto je kupił np.

    > Oczywiście, że masz rację. I co do zasady należałoby się zastanowić, czy
    > jak już ów składając wniosek o ściganie za zniszczenie złoży, to po
    > umorzeniu nie znalazł by się przepis karny na niego. W końcu pomawia
    > Prezydenta RP o przestępstwo. Fakt, że zmarłego, ale urząd jako taki
    > przecież istnieje. I by ukrócić dyskusję - nie chce mi się szukać.

    Pewnie coś by się znalazło, choć nie jest to moim zdaniem czarno-białe.

    > Jeśli rodzice kupili mi rower i mi go dali, a ja nim jeżdżę, to kto jest
    > właścicielem? (Zakładam, że obdarowany jest pełnoletni).

    Ty. Ale Ty zyjesz, a podarunek roweru związany jest głownie z jego
    funkcjonalnością, którą docenisz i wykorzystasz. W przypadku "podarunku"
    czegokolwiek osobie zmarłej, ta funkcjonalnośc jest głownie związana z
    osobą dającą. Ona tego nie robi przecież aby zmarły poczuł się lepiej, a
    żeby sam darczyńca poczuł się lepiej.

    --
    Marcin

  • 134. Data: 2023-10-16 01:36:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Transparentów nie wręczasz nikomu.

    Ale ich przyniesienie na wiec pełni bardzo zbliżóną funkcje jak złożenie
    kwatów pod pomnikiem. One są pewną manifestacją, nie podarunkiem dla
    osoby. Ewentualnie mogą być ozdobą, ale wtedy też związane są z miejscem
    bądź zdarzeniem, podobnie jak wieniec pod pomnikiem.

    --
    Marcin

  • 135. Data: 2023-10-16 01:38:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Trochę chyba źle zrozumiałeś moje intencje. nie domagam się, by z grobu
    > wstała którakolwiek z ofiar katastrofy i broniła podarowanych jej
    > kwiatów. Natomiast uważam, że nie należą one do darczyńcy. Skłaniam się,

    MZ należą do darczyńcy.

    > że z chwilą złożenia stają się własnością administratora terenu.

    To chyba za dużo w ocenie prawnej nie zmienia?

    --
    Marcin

  • 136. Data: 2023-10-16 01:39:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Trochę chyba źle zrozumiałeś moje intencje. nie domagam się, by z grobu
    > wstała którakolwiek z ofiar katastrofy i broniła podarowanych jej
    > kwiatów. Natomiast uważam, że nie należą one do darczyńcy. Skłaniam się,

    MZ zdecydowanie do darczyńcy.

    > że z chwilą złożenia stają się własnością administratora terenu.

    To za dużo chyba w ocenie prawnej zniszczenia wieńca nie zmienia.

    --
    Marcin

  • 137. Data: 2023-10-16 01:46:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Ale jakiemu społeczeństwu? Ilu jest przeciwników pomnika? Warszawa ma
    > kilka milionów ludzi.

    Przeciwników pomnika nie byłoby zapewne wielu (choć po paru latach
    nachalnego upychania LK i JPII, że strach konserwę otworzyć, może być z
    tym róznie). Natomiast przeciwników takiej lokalizacji może być sporo.

    --
    Marcin

  • 138. Data: 2023-10-16 01:46:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To chyba za dużo w ocenie prawnej nie zmienia?
    Sądzisz, że Sztab Generalny złoży wniosek o ściganie?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 139. Data: 2023-10-16 01:49:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Sądzisz, że Sztab Generalny złoży wniosek o ściganie?

    Nie, bo najwyraźniej konsensus jest bardziej zblizony do mojej opinii -
    właścicielem jest darczyńca. ZCW złożono zawiadomienie do prokuraturu.
    Natomiast kwalifikacja prawna czynu jest ta sama.

    --
    Marcin

  • 140. Data: 2023-10-16 02:16:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie, bo najwyraźniej konsensus jest bardziej zblizony do mojej opinii -
    > właścicielem jest darczyńca. ZCW złożono zawiadomienie do prokuraturu.
    > Natomiast kwalifikacja prawna czynu jest ta sama.
    Złożenie zawiadomienia do prokuratury świadczy o składającym
    zawiadomienie. To wykroczenie.
    --
    (~) Robert Tomasik