  • 31. Data: 2011-01-24 13:15:12
    Temat: Re: "żenująco niskie odszkodowanie" - podstawa prawna
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mvoicem pisze:

    > Ale to odszkodowanie jest nie zadośćuczynienie. Odszkodowanie jest za
    > szkody. Zaś szkody są różne.

    To akurat jest zadośćuczynienie (tzn. to chce dać żont).
    Ale krzywda ludzka też jest stopniowalna.

    --
    @2011 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 32. Data: 2011-01-24 13:26:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 24-01-2011 14:09, mvoicem pisze:

    > Ale to odszkodowanie jest nie zadośćuczynienie. Odszkodowanie jest za
    > szkody. Zaś szkody są różne.

    A zadośćuczynienie to niby za co jest?

    Za Słownikiem Języka Polskiego PWN:

    Zadośćuczynienie - moralne lub materialne odszkodowanie

    Zadośćuczynić - wynagrodzić krzywdę lub naprawić szkodę

    polska języka, trudna języka....

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 33. Data: 2011-01-24 13:38:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-24 14:26, Maddy pisze:

    > polska języka, trudna języka....

    Czerpiesz wiedzę prawniczą ze słownika języka polskiego?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2011-01-24 14:24:13
    Temat: Re: "żenujaco niskie odszkodowanie"
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Maddy wrote:

    > A zadośćuczynienie to niby za co jest?

    Za krzywdę moralną, cierpienie etc - takie "trudno wycenialne" straty.
    Odszkodowanie jest za szkodę, czyli za wycenialną stratę majątkową.

    Dlatego też często możesz przeczytać w wyroku "zasądza się
    odszkodowanie w wysokości x pln (np. za koszty leczenia oraz utratę
    zarobków), oraz zadośćuczynienie w wysokości y pln (za cierpienia)".

    > polska języka, trudna języka....

    Tiaa.
    Jak się nie odróżnia odszkodowania od zadośćuczynienia, to
    naprawdę - na grupie .prawo nie wypada się wyrywać do udzielania
    porad.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 35. Data: 2011-01-24 20:31:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-24 06:51, spp pisze:

    > Tyle, że to nie było 'cywilizowane' lotnictwo a wojskowe i porównywanie
    > z cywilnymi przypadkami jest trochę na wyrost.
    > Co nie oznacza, że budżet nie powinien zapłacić skoro właściciel
    > samolotu nie był tak przewidujący i nie ubezpieczył takiego lotu (choć
    > nie jestem przekonany czy 'wojskowość' nie wyklucza czasem możliwości
    > sensownego ubezpieczenia).

    Prawdę mówiąc, w przypadku takich jednostek budżetowych, ubezpieczenie
    wydaje się być bez sensu.
    Budżet państwa jest tak płynny że takiej katastrofy nawet nie zauważy.
    A do ubezpieczenia w dłuższej perspektywie czasowego zawsze trzeba dopłacać.

    To jest tak jak z flotą samochodów - od jakiejś tam ilości samochodów
    nie opłaca się ich ubezpieczać (np. w przypadku samochodów policyjnych),
    bo stosunek składki/szkody jest płynny przy takiej ilości samochodów.

  • 36. Data: 2011-01-24 22:45:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-24 11:09, SzalonyKapelusznik pisze:

    > Od kiedy niby? 113 ofiar z Concorda z 2000 roku dostali 10 milionow
    > euro do podzialu. nijak nie wychodzi mln $ na lebka.

    Póki co Air France wypłaciła za ten wypadek 100mln euro w ramach
    odszkodowań, a Air France była zobligowana do wypłaty jedynie 30%
    odszkodowań.

    Czyli wypłacono ponad 1mln$ na każdą ofiarę.

    Do tego dochodzą pewnie wszelakie ugody zawarte ponad to, których
    wysokości pewnie się nie upublicznia.

  • 37. Data: 2011-01-25 09:09:30
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > Głupoty gadasz i tyle.

    Że strata bliskiego nie jest taka sama ?

  • 38. Data: 2011-01-25 09:17:21
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Ale to odszkodowanie jest nie zadośćuczynienie. Odszkodowanie jest za
    > szkody. Zaś szkody są różne.

    Jeśli to istotnie odszkodowanie to ... gdzie te straty w wysokości aż 250tys
    ?

  • 39. Data: 2011-01-25 09:20:35
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > To akurat jest zadośćuczynienie (tzn. to chce dać żont).

    No właśnie, tak mi się wydaje, że to zadośćuczynienie raczej niż
    odszkodowanie.

    > Ale krzywda ludzka też jest stopniowalna.

    Z jednego wypadku w którym wszyscy zginęli ???

  • 40. Data: 2011-01-25 09:39:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 10:09:30 +0100, niusy.pl napisał(a):

    > Że strata bliskiego nie jest taka sama ?

    Oczywiście. Czymś innym jest strata wujka, czymś innym ukochanej kobiety,
    czymś innym małego dziecka dla kochającej matki, etc.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl