  • 1. Data: 2003-07-27 10:21:45
    Temat: zalegle oplaty - czy bedzie windykacja?
    Od: p...@o...pl

    Mam pytanie:

    Zalegam w pewnej firmie 13,00 zl tytulem zaleglych oplat za cos tam. Przyslali
    mi pismo, ze jesli nie zaplace dobrowolnie, rozpoczna procedure windykacji i
    wystapia na droge sadowa.

    Czy przy tak niskiej kwocie jest to mozliwe?
    Jak to wyglada w praktyce?
    Jakie sa tego konsekwencje?

    Bede wdziecnzy za odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-07-27 13:18:16
    Temat: Re: zalegle oplaty - czy bedzie windykacja?
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystapia na droge sadowa.
    >
    > Czy przy tak niskiej kwocie jest to mozliwe?

    Tak, jest.
    W Polsce można żądać spłaty każdej słusznej należności.
    Niewątpliwie do tych 13 zł dojdą Ci koszta ich ściągnięcia - sporo więcej.
    Jeśli zalegasz - musisz zapłacić.

    Kuba

  • 3. Data: 2003-07-27 17:53:00
    Temat: Odp: zalegle oplaty - czy bedzie windykacja?
    Od: "ofirka" <o...@o...pl>

    > Tak, jest.
    > W Polsce można żądać spłaty każdej słusznej należności.
    > Niewątpliwie do tych 13 zł dojdą Ci koszta ich ściągnięcia - sporo więcej.
    > Jeśli zalegasz - musisz zapłacić.

    Jest tylko jedno ale. WATPIE by jakiejkolwiek firmie chcialo sie wszczynac
    postepowanie, za ktore niestety musi zalozyc pieniadze dopoki Ty nie
    dostaniesz wyroku i nie zaplacisz, jesli Twoje zaleglosci to 13zl. Prawnie
    jest to mozliwe, w rzeczywistosci zas firma, ktorej nie stac na zalozenie
    kilkuset zlotych na czas nieokreslony zeby odzyskac 13 - da sobie spokoj.
    Daja sobie spokoj i przy stukrotnie wiekszych dlugach niestety.
    Nawet jesli wystapia do sadu, sad wyda nakaz zaplaty, Ty musisz zaplacic, a
    jak dalej nie zaplacisz to idzie to do komornika, ktory ma z Ciebie
    sciagnac, przy czym najpierw sciagnie koszty postepowania ( kolejny czas dla
    twojego wierzyciela) a potem dopiero sciagnie to co wisisz firmie, chyba ze
    uda mu sie rownoczesnie:)
    Jednym slowem - takie zaleglosci dluznikow mozna wpisac w straty po uplywie
    pewnego czasu i duzo wygodniejsze to niz latanie po sadach. Niemniej jednak
    pare listow z upomnieniem dostaniesz, to pewne, bo kasa jest kasa.

    Swoja droga nie rob jaj... 13 zl Ci szkoda??

    ofi

  • 4. Data: 2003-07-28 08:37:53
    Temat: Re: Odp: zalegle oplaty - czy bedzie windykacja?
    Od: marek <f...@f...pl>

    ofirka wrote:

> [...]
    > kilkuset zlotych na czas nieokreslony zeby odzyskac 13 - da sobie spokoj.

    Mocno sie mylisz, miałem paru dłużników którym sie wydawało, że 35-150zł
    to sobie firma odpuści. Mocno sie pomylili i później tego żałowali.
    Jakoś się tak w tym kraju porobiło, że części pożal sie Boże biznesmenów
    to sie w łbach przewraca. Jak sie dzwoni po swoje pieniądze to często
    można usłyszeć, że "taka duża firma mogła by sobie podarować te 80zł".

    pzdr

  • 5. Data: 2003-07-28 09:31:32
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > to sie w łbach przewraca. Jak sie dzwoni po swoje pieniądze to często
    > można usłyszeć, że "taka duża firma mogła by sobie podarować te 80zł".

    Windykować! Windykować! Ja bym nawet 1zł windykował, chodzi o zasadę!
    A nakaz zapłaty wcale nie jest taki drogi.

    Pozdrawiam!