    From: "Girrafi" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zalał mnie sąsiad - (troche długie)
    Date: Mon, 15 Sep 2003 19:34:58 +0200
    Sender: g...@o...pl@memphis.vectornet.pl

    Witam grupe.

    Mam taki problem:
    W sierpniu zalał mnie sąsiad z góry
    Nie mogliśmy dojść do porozumienia
    więc poprosiłem rzeczoznawcę
    o zrobienie operatu szacunkowego
    (parkiet do wymiany kuchnia i pokój do
    odnowienia kolumny do wymiany itp)
    Sąsiad dostał kopie operatu i zgodził sie zapłacić
    w 3 ratach. Czekałem na pierwszą rate ale sie nie
    doczekałem.W związku z tym wysłałem mu
    wezwanie do zapłaty ze wzmianką że jeśli
    w ciągu dwóch tygodni nie ureguluje całej kwoty
    to kieruję sprawe do sądu.
    Nie zapłacił a w zamian dostałem pismo z kancelarii
    adwokackiej reprezentujacej owego pana (gada)
    informujace mnie o tym że gad uznaje roszczenia
    w wysokości połowy tego co w operacie bo reszta jest
    niezasadna z przyczyn następujących:
    * biegły nie uwzględnił amortyzacji podłogi ?
    *1 m2 klepki dębowej można kupić za 30 zł?
    *mam gadowi wydać zniszczone kolumny
    *powołanie rzeczoznawcy było przedwczesne
    i nastąpiło na moje ryzyko
    Nie musze chyba dodawac że to ja poniosłem koszty
    (przynajmniej na razie) wykonania operatu.
    Pytanie nasuwa się samo:
    Czy gad w sądzie wygłaszając te herezje zepchnie
    mnie na pozycje przegraną? Nie mam w tych
    sprawach doświadczenia i nie wiem czy zatrudniać
    adwokata czy sie nie martwic bo to przecież w
    końcu ta ja jestem poszkodowany a nie odwrotnie.
    Jak długo w sądzie trwają takie sprawy?

    Przepraszam że tyle napisałem ale chciałem to
    jak najlepiej zobrazować.
    Z góry serdeczne dzięki za pomoc

    Girrafi