eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakupiony towar - zwrot i brak odbioruzakupiony towar - zwrot i brak odbioru
  • Data: 2008-05-31 11:20:28
    Temat: zakupiony towar - zwrot i brak odbioru
    Od: "olga" <o...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam serdecznie,
    Bardzo prosze o informacje poparte odpowiednimi aktami prawnymi, ustawami,
    itp, itd.

    Jestesmy firma sprzedajaca wysylkowo m.in. na allegro. Ostatnimi czasy
    doszlo do dwoch nieporozumien pomiedzy nasza firma i klientami.

    1. Klient zakupil towar (opcja kup teraz) - wplacil pieniadze na konto wraz
    z kosztami transportu (30zl).
    Towar zostal wyslany w dniu zaksiegowania wplaty. Po tygodniu zwrocony przez
    firme kurierska (brak kontaktu z adresatem, podane nr telefonow nie
    odpowiadaja). Za taki zwrot nasza firma jest obciazona kwota 30zl. Po kilku
    dniach klient pisze maila z pretensjami, ze towar jeszcze nie dostarczony.
    Nalega na ponowna wysylke utwierdzajac, ze pod podanym adresem caly czas
    ktos jest obecny i nie jest mozliwe aby nie bylo komu odebrac towaru.
    Wysylamy ponownie (koszt wysylki 30zl). Podobna sytuacja... towar po kilku
    dniach wraca - kolejne 30zl za zwrot.
    Klient odzywa sie po kolejnym tygodniu żądajac zwrotu pieniedzy.
    Towar kosztowal 220zl, klient zaplacil 220 + 30zl = 250zl.
    Nasza firma poniosla straty w wysokosci:
    30zl - za pierwszy zwrot
    30zl - za druga wysylke
    30zl - za drugi zwrot.

    Klient żąda zwrotu calej zaplaconej kwoty, czyli 250zl.
    Zamierzamy obciazyc klienta kosztami, ktore ponieslismy i zwrocic kwote
    250-90 = 160zl.

    Posiadamy pelna dokumentacje z firmy kurierskiej (kopie listow przewozowych,
    faktury vat).
    Kto w tym przypadku ma racje i czy slusznie mozemy klienta obciazyc
    kosztami?
    Jaka podstawa prawna?

    2. Klient zakupil towar, zaplacil z gory za towar + wysylka z gory.
    Po otrzymaniu towaru chce towar zwrocic bo jak twierdzi nie jest zgodny z
    opisem i zamieszonym zdjeciem. Opis jest w 100% zgodny ze specyfikacja. Na
    zdjeciu przedstawiony byl identyczny grzejnik jak ten sprzedawany tylko mial
    kilka zeberek wiecej. W opisie jednak wyrazie bylo napisane ile owych
    szczebelek posiada. Klient zatem nie przeczytal opisu tylko policzyl
    szczebelki i dokonal zakupu.

    Klient chce odeslac grzejnik na nasz koszt i chce zwrotu calej wczesniej
    zaplaconej sumy, tj. za towar i przesylke.
    Wg. nas to klient powienien odeslac towar na swoj koszt, a kwota do zwrotu
    powinna zostac obciazona kosztami wysylki do klienta.
    Czy slusznie?

    Prosze o wszelkie informacje.

    pozdrawiam,
    Olga.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1