eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakup w Anglii - jaki bat na sprzedawcę?zakup w Anglii - jaki bat na sprzedawcę?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zakup w Anglii - jaki bat na sprzedawcę?
    Date: Thu, 10 Jan 2008 11:09:11 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <fm4qu4$9tk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: alp19.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1199959812 10164 83.26.45.19 (10 Jan 2008 10:10:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jan 2008 10:10:12 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Antivirus: avast! (VPS 080109-0, 2008-01-09), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:509220
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Mam wielką prośbę o podanie mi namairów na jakąś instytucję (najlepiej pod
    egidą UE), która pomogłaby mi w "pogonieniu" nieuczciwego sprzedawcy z UK
    (sklep z profesjonalnym sprzętem video, działający zarówno "fizycznie:, jak
    i on-line; ja oczywiście zamawiałem przez Internet).

    Sprawa jest taka (w wielkiem skrócie): w połowie 2007 Sony zapowiada
    wprowadzenie na rynek w Listopadzie nowego sprzętu (ca. GBP5,000), który
    postanawiam nabyć jako środek trwały mojej DG. Po sprawdzeniu kilku ofert,
    wybieram ów sklep (nazwijmy go "M"). Składam zamówienie; zostaje przyjęte
    jednynie w formie potwierdzającego e-maila (inne takie sklepy wysyłają
    Fakturę Proforma). Kończy się Październik, kontaktuję się z M który twierdzi
    że jestem na szczycie długiej kolejki i jeżeli chcę dostać jako jeden z
    pierwszych, muszę przelać środki (inne sklepy żądają jednynie "depozytu", a
    pełnej kwoty dopiero gdy są gotowe do wysyłki). No cóż, wysyłam przelewm
    bankowym...

    Aby nie przedłużać: do dzisiaj nie mam ani towaru, ani nawet Faktury
    Proforma czy innego dowodu przelania pieniędzy! Sklep M nie zaprzecza, że ma
    moje pieniądze, a opóźnienie tłumaczy problemami z nowym modelem sprzętu i
    co tydzien obiecuje, że "za tydzien już na pewno przysle"...

    W międzyczasie kurs GBP spadł ponad 10%, więc gdym w Paździeniku zapłacił
    tylko depozyt, a całą kwote kupował dopiero dzisiaj powiedzmy, byłbym o owe
    10% do przodu. Nie mówiąc o tym, że sklep M obraca moimi pieniędzmi i
    zarabia na tym, a ja nie mam nawet odsetek z lokaty (nie mówiąc o zarobk od
    obrotu). Nie wspomnę o bałaganie w mojej księgowości, i skutkującymi stąd
    stratami / stresem.

    Napisałem do M,, żądając jakiejś rekompensaty (w formie dołożenia do
    zamówienia towaru, wartego 10% dotychczasowej wartości) - odmawia,
    proponując zwrot pieniędzy!

    Kto mi może pomóc? Federacja Kosumenta nie działa chyba poza RP (zresztą,
    nie jestem chyba "konsumentem" - zamówienie było na moją DG)...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1