  • 1. Data: 2008-03-21 17:47:52
    Temat: zakup sprżetu z ***przeceny***
    Od: "zakup" <z...@z...pl>

    Poniżej historia, która mnie spotkała:

    był sobie przeceniony sprzęt AGD, na sprzęcie było napisane "przecena z
    uwagi na obicie obudowy, wyrwaną klapkę"

    sprzęt kupiłem bo akurat te wady nie były dla mnie istotne. Po zakupie już w
    domu okazało się, że ma jeszcze jedną wadę - mianowicie - nie działa :)

    Z tego co słyszałem sprzętu po przecenie nie można reklamować, ale będąc
    nieco bezczelny poszedłem do sklepu ze zwrotem.

    Oczywiście była rozmowa z pracownikiem > kierownikiem > satarszym
    kierownikie. Oczywiście powiedzieli, że sprzętu po przecenie nie przyjmują
    bo TAK. Użyłem argumentu "że nie reklamuję go z przyczyn określonych
    wcześniej ale z powodu wady ukrytej o któej nie wiedziałem w momencie
    zakupu"

    Po dłuższej nieprzyjemnej rozmowie sprzęt przyjeli i kasę oddali.

    Moje pytanie jest takie, bo tak naprawdę trochę na żywioł poszedłem - kto
    miał racje?

  • 2. Data: 2008-03-21 18:40:43
    Temat: Re: zakup sprżetu z ***przeceny***
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 21 Mar, 18:47, "zakup" <z...@z...pl> wrote:

    > Moje pytanie jest takie, bo tak naprawdę trochę na żywioł poszedłem - kto
    > miał racje?

    Ty, towar nawet po przecenie z powodu uszkodzen obowiazuje normalny
    tryb rekojmi/gwarancji na uszkodzenia o ktorych kupujacy nie wiedzial
    ub nie z ich powodu byla przecena.

  • 3. Data: 2008-03-21 21:02:06
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > Ty, towar nawet po przecenie z powodu uszkodzen obowiazuje normalny
    > tryb rekojmi/gwarancji na uszkodzenia o ktorych kupujacy nie wiedzial
    > ub nie z ich powodu byla przecena.

    Ale przyjmować nie mieli obowiązku. Naprawić, albo wymienić na inny.

  • 4. Data: 2008-03-21 21:03:59
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > Ale przyjmować nie mieli obowiązku. Naprawić, albo wymienić na inny.

    Tutaj masz więcej:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

  • 5. Data: 2008-03-21 23:56:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zakup" <z...@z...pl> napisał w wiadomości

    Upewnij się, że fakt niedziałania nie jest prostym wynikiem tych opisanych
    wad. Bywa, że urządzenie ma jakieś tam zabezpieczenia, na skutek których
    bez tej klapki nie zechcą zadziałać pomimo tego, że rozsądnie rzecz ważąc
    brak szpeja niczym nie grozi. Jeśli jednak normalnym następstwem braku
    klapki tudzież obicia obudowy nie jest niedziałanie urządzenia, to
    przysługują Ci normalne uprawnienia z tytułu niesprawności. A zatem przede
    wszystkim gwarancja oraz niezgodność towaru z umową.

    Co do zasady urządzenie - o ile sprzedawca nie zastrzegł odmiennie - jest
    od tego, by działało. Z faktu braku klapki oraz obicia politury
    niedziałania wywieść się w żaden sposób nie da. Uważam, że jeśli nawet
    urządzenie ma jakieś skomplikowane zabezpieczenie, w wyniku czego brak
    klapki czy innego brakującego wihajstra powoduje jego niedziałanie, to nie
    wystarczy zakomunikowanie potencjalnemu klientowi braku rzeczonego
    elementu. W takiej sytuacji działania sprzedającego zawierają znamiona
    oszustwa. Tutaj kluczowym problemem może być jakby co udowodnienie, o czym
    powiadomił Cię sprzedający. Pewnie na piśmie przyczyn obniżenia ceny nie
    masz. Teraz sprzedający może utrzymywać, że powiadomił Cię o tym, że
    ustrojstwo nie działa.

    Ale być może po prostu rzeczone urządzenie zfiksowało i tyle, a sprzedający
    okaże się uczciwy i nie będzie łgał. Urządzenia mechaniczne mają to do
    siebie, że niekoniecznie mile znoszą różnego rodzaju mechaniczne
    uszkodzenia. Obicie "karoserii" jest widomym znakiem tego, że życie po
    macoszemu obeszło się z Twym nowym nabytkiem. Przed zakupem należało sie
    jednak upewnić, czy jest to jedynie kwestia kilku rys, czy uszkodzenia mają
    poważniejsze następstwa. Może sie okazać, ze gwarant odmówi bezpłatnej
    naprawy powołując się na fakt, że urządzenie doznało mechanicznych
    uszkodzeń.

    Reasumując moją wypowiedź, to kluczowe znaczenie dla praktycznej strony tej
    sytuacji jest możność udowodnienia treści oświadczenia sprzedającego.