eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakup sprżetu z ***przeceny*** › Re: zakup sprżetu z ***przeceny***
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl
    !newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!news.tpi.pl
    !not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakup sprżetu z ***przeceny***
    Date: Sat, 22 Mar 2008 00:56:39 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <fs1ic1$n83$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <fs0sco$i3p$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: boc96.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1206144193 23811 83.29.18.96 (22 Mar 2008 00:03:13
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 22 Mar 2008 00:03:13 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:523198
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "zakup" <z...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:fs0sco$i3p$1@inews.gazeta.pl...

    Upewnij się, że fakt niedziałania nie jest prostym wynikiem tych opisanych
    wad. Bywa, że urządzenie ma jakieś tam zabezpieczenia, na skutek których
    bez tej klapki nie zechcą zadziałać pomimo tego, że rozsądnie rzecz ważąc
    brak szpeja niczym nie grozi. Jeśli jednak normalnym następstwem braku
    klapki tudzież obicia obudowy nie jest niedziałanie urządzenia, to
    przysługują Ci normalne uprawnienia z tytułu niesprawności. A zatem przede
    wszystkim gwarancja oraz niezgodność towaru z umową.

    Co do zasady urządzenie - o ile sprzedawca nie zastrzegł odmiennie - jest
    od tego, by działało. Z faktu braku klapki oraz obicia politury
    niedziałania wywieść się w żaden sposób nie da. Uważam, że jeśli nawet
    urządzenie ma jakieś skomplikowane zabezpieczenie, w wyniku czego brak
    klapki czy innego brakującego wihajstra powoduje jego niedziałanie, to nie
    wystarczy zakomunikowanie potencjalnemu klientowi braku rzeczonego
    elementu. W takiej sytuacji działania sprzedającego zawierają znamiona
    oszustwa. Tutaj kluczowym problemem może być jakby co udowodnienie, o czym
    powiadomił Cię sprzedający. Pewnie na piśmie przyczyn obniżenia ceny nie
    masz. Teraz sprzedający może utrzymywać, że powiadomił Cię o tym, że
    ustrojstwo nie działa.

    Ale być może po prostu rzeczone urządzenie zfiksowało i tyle, a sprzedający
    okaże się uczciwy i nie będzie łgał. Urządzenia mechaniczne mają to do
    siebie, że niekoniecznie mile znoszą różnego rodzaju mechaniczne
    uszkodzenia. Obicie "karoserii" jest widomym znakiem tego, że życie po
    macoszemu obeszło się z Twym nowym nabytkiem. Przed zakupem należało sie
    jednak upewnić, czy jest to jedynie kwestia kilku rys, czy uszkodzenia mają
    poważniejsze następstwa. Może sie okazać, ze gwarant odmówi bezpłatnej
    naprawy powołując się na fakt, że urządzenie doznało mechanicznych
    uszkodzeń.

    Reasumując moją wypowiedź, to kluczowe znaczenie dla praktycznej strony tej
    sytuacji jest możność udowodnienia treści oświadczenia sprzedającego.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1