  • 121. Data: 2023-08-14 14:58:38
    Temat: Re: zajebali mi motór
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to wynika wprost z Twojej wypowiedzi. Jak przyszedłeś z
    > zawiadomieniem, to chcieli jechać. Jak złożyłeś zawiadomienie, to już
    > nie miał kto.

    Na a prze chwilą pisałeś coś o "odechceniu" sugerując że nie jestem
    normalnym pokrzywdzonym. Co konkretnie miałeś na myśli?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 122. Data: 2023-08-14 14:59:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ależ ja jestem absolutnie pewien, ze było jak piszesz. Z tego, co
    > piszesz, to gdy przyszedłeś Policja byłą pełna zapału do łapania sprawcy
    > kradzieży. Wystarczyło 2 godziny rozmowy z Tobą, by w jednostce nie było
    > nikogo, to pojedzie z Tobą na miejsce zdarzenia. Czy to nie jest dobry
    > powodem, by się zastanowić nad powodem?

    Może to że im się zeszło trzy godziny z hakiem i rzeczywiście poszli do
    domu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 123. Data: 2023-08-14 15:00:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Aug 2023 13:56:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Podejrzewanie kogokolwiek o cokolwiek bez rozeznania sprawy to wyjątkowo
    > kretyński proceder.

    Czyli tak nie podejrzewacie, ale podejrzewacie.

    > Po prostu jest zestaw pytań do zadania i ten zestaw
    > jest uniwersalny stworzony w oparciu o wiele różnych spraw. Pewnie nie
    > każde ma sens w danej konkretnej sytuacji. Dziewczyna jechała po
    > algorytmie, a Shrek zaczął się wymądrzać, co w jego ocenie ma sens, a co
    > nie ma sensu. W konsekwencji zrobili, co musieli i tyle.

    A co sie dziwisz - obywatel wam dostarcza sprawe niemal na tacy,
    a zamiast jechac i łapać złodzieja, to zadajecie bzdurne pytania.

    > Nikt się nie będzie z pokrzywdzonym przepychał. To w końcu jemu powinno
    > na odzyskaniu motocykla zależeć bardziej. Do mnie od wczoraj nie napisał
    > na priv przykładowo.

    Z co mu pomozesz? Nawet z Warszawy nie jestes.

    Poza tym jakze to - dzialania bez podkladki, prywatne śledztwo?
    Jak tak można :-P

    > A tu pisze, więc dostęp do poczty zapewne ma. To
    > też świadczy wiele o całej sytuacji.

    Motocykl stary i moze juz mało warty.
    A możliwosc ponarzekania na kulsonów - bezcenna :-)

    > W praktyce to jest tak, że przeważnie ludzie są obsługiwani adekwatnie
    > do tego, jak na to zasługują. Jak trafisz na wybitnego znawcę kulsonów i
    > wysłuchasz kilku inwektyw, to nie będziesz często robił nic ponadto, co
    > musisz.

    I tak pewnie bedzie ... a potem zdziwienie, ze naprawde znawca, skarge
    złożyl gdzie trzeba i Zasłużony Policjant ma problemy ...

    > Skoro On wie lepiej, to niech sobie sam tego motoru szuka. Nie
    > każdy rozumie, że skoro Bóg stworzył idiotę, to trzeba zaufać w boski
    > plan, że po coś go stworzył. Ludzie są różni. Przeważnie mają swoje
    > własne powody by być takimi, jakimi są. Ja mam w zwyczaju pomóc każdemu,
    > w dostępnym mi zakresie i w ramach obowiązującego prawa, ale to moje
    > stanowisko. Rozumiem, że ktoś może mieć inne.

    A wystarczyloby wziąc d* w troki, sprawdzic do kogo nalezy ten
    dostawczak, wyslac dzielnicowego czy patrol - moze im sie poszczęsci
    i sie szybko dowiedzą, gdzie motor zawiózl.
    I tam mozecie sie psychologia wykazac, czy to niewinny uczynny, czy
    głowny złodziej, co się wypiera ....

    To oczywiscie nie Twoja wina, nie Twoj rejon ... ale jak tak samo
    działacie w swoim rejonie ...

    J.

  • 124. Data: 2023-08-14 15:11:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Aug 2023 13:29:03 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > I kradną aniołki z nagrobków?

    Prawdziwy Polak-Katolik aniołka nie kradnie :-)

    > Wy się później dziwicie, że nikt poważnie
    > Tych Waszych zawiadomień ne traktuje i najpierw koncentruje się
    > działania wokół uprawdopodobnieni, że w ogóle miały miejsce?

    Ale aniołek zniknął.

    O ubekach mozecie zapomniec, czy wypytac skąd o nich wie, a do
    protokolu wpisac niezbite fakty ...

    A jakby tak pare dni później gazety zaczely pisac o sprawie,
    i wyszłoby, ze zgłaszajacego odesłaliscie do psychiatryka?

    Albo co gorsza - odmĂłwiliscie przyjecia zgloszenia.

    Ktos wam chyba d* uratował, ze przyszedl 2 godziny później, a nie 2
    dni...

    J.

  • 125. Data: 2023-08-14 15:19:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 15:00, J.F pisze:

    > A co sie dziwisz - obywatel wam dostarcza sprawe niemal na tacy, a
    > zamiast jechac i łapać złodzieja, to zadajecie bzdurne pytania.

    Ciebie to nie intryguje?

    > Z co mu pomozesz? Nawet z Warszawy nie jestes. Poza tym jakze to -
    > dzialania bez podkladki, prywatne śledztwo? Jak tak można :-P

    Ja nie pisałem o zamiarze pomocy w szukaniu sprawcy - choć do tego w
    Warszawie być nie trzeba. Po prostu bym mu przekazał kilka uwag, na co
    ma zwrócić uwagę. Prywatnie, a nie służbowo. Bo służbowo, to wiem jak
    przekazać wiedzę tamtejszym policjantom, ale nie widzę takiego powodu.

    > Motocykl stary i moze juz mało warty. A możliwosc ponarzekania na
    > kulsonów - bezcenna :-)

    Po chwili śledzenia wątku doszedłem dokładnie do tego samego wniosku.
    Znalezienie motocykla jest nieistotne.

    > I tak pewnie bedzie ... a potem zdziwienie, ze naprawde znawca,
    > skarge złożyl gdzie trzeba i Zasłużony Policjant ma problemy ...

    Jak zrobili, co należy, to jaki problem? Jest spory margines pomiędzy
    tym, co należy zrobić, a co można, jak się chce. Nikt dzielnicowego nie
    będzie ścigał za odebranie połączenia na służbowej komórce poza
    godzinami służby, ale i nie może ukarać za nieodebranie. To tak
    przykładowo.

> [...]
    > co się wypiera .... To oczywiscie nie Twoja wina, nie Twoj rejon ...
    > ale jak tak samo działacie w swoim rejonie ...

    I jak wszedł do jednostki, to mieli taki zamiar - jak sam pisał. Co, nie
    wiedzieli, że 2 godziny później już nie będzie nikogo w jednostce?
    Zegarka tam nie mają? Nagle godziny służby się zmieniły? No jeszcze
    mogło się jakieś poważniejsze zdarzenie ujawnić, które skonsumowało
    dostępne siły i środki. 2 godziny rozmowy spowodowało, że nikt nie miał
    czasu jechać. Nie intryguje Cię to?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 126. Data: 2023-08-14 15:22:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 14:57, Shrek pisze:

    > To pytanie retoryczne?

    No na logikę. Masz pretensje że oględzin nie zrobili, a może by motor
    odnaleźli. Uznali, ze skoro byłeś i nie było motocykla, to nikt go ni
    podrzuci.

    > A wypadałoby żeby policjantka radząca żeby zadzwonić "do nich" wiedziała
    > konkretnie co to za oni. Zapytałem czy do dyżurnego (jak ty sugerujesz)
    > to powiedziała że raczej nie i do prewencji. Do mnie masz pretensję, że
    > mówiła co innego niż uważasz?

    Ja nie mam o nic do Ciebie pretensji.

    > No ale coś usiłujesz napisać - więc co?

    Ale Ty tam byłeś, to powinieneś móc się domyślić, co spowodowało nagłą
    zmianę stosunku do Ciebie i sprawy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 127. Data: 2023-08-14 15:25:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 14:59, Shrek pisze:

    > Może to że im się zeszło trzy godziny z hakiem i rzeczywiście poszli do
    > domu?
    Trzy godziny wcześniej nie wiedzieli, że kończą pracę? Wcześniej pisałeś
    o dwóch godzinach przyjmowania zawiadomienia., To co robiliście kolejną
    godzinę? Po prostu pytam.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 128. Data: 2023-08-14 15:28:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 14:58, Shrek pisze:
    > Na a prze chwilą pisałeś coś o "odechceniu" sugerując że nie jestem
    > normalnym pokrzywdzonym. Co konkretnie miałeś na myśli?
    Mnie tam nie było. Nie mam zielonego pojęcia, co spowodował nagłą zmianę
    decyzji. Wszedłeś i chcieli szybko przyjąć zawiadomienie i jechać
    szukać. A jak złożyłeś zawiadomienie, to już nie. Zdroworozsądkowo coś
    tam musiało spowodować stratę zainteresowania poszukiwaniem tego
    motocykla. Tylko Ty, albo tamci policjanci mogą udzielić odpowiedzi na
    to pytanie "czemu".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 129. Data: 2023-08-14 15:37:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Aug 2023 15:19:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ciebie to nie intryguje?

    Ale co mnie ma intrygowac - ze macie instrukcję?

> [...]
    > ma zwrócić uwagę. Prywatnie, a nie służbowo. Bo służbowo, to wiem jak
    > przekazać wiedzę tamtejszym policjantom, ale nie widzę takiego powodu.

    Slusznie, przecież wiedzą.

    Tylko po co mu przekazywać kilka uwag - policjanci w Warszawie ich nie
    znają?

    > Po chwili śledzenia wątku doszedłem dokładnie do tego samego wniosku.
    > Znalezienie motocykla jest nieistotne.

    Co nie zmienia oceny działan policji.

    No coz, na razie jeden dzien nie minąl, poczekajmy co z tego wyjdzie.
    Moze tam dzisiaj śledztwo aktywne leci.

    Ale prywatnie, to jak obstawiasz - umorzenie za 30 dni? :-)

> [...]
    > będzie ścigał za odebranie połączenia na służbowej komórce poza
    > godzinami służby, ale i nie może ukarać za nieodebranie. To tak

    Tylko potem jakies złe pismaki napisza, ze kulsony dostaly nr
    rejestracyjny sprawcy, ale nie raczyly przesluchac, bo akta trafiły na
    dno kupki, a ze mieli wazniejsze zadania, to 30 dni minęło ...

> [...]
    > mogło się jakieś poważniejsze zdarzenie ujawnić, które skonsumowało
    > dostępne siły i środki. 2 godziny rozmowy spowodowało, że nikt nie miał

    Wcale.
    Jesli sugerujesz, ze ktos spojrzał na zegarek i sie zorientował, że
    zaraz koniec słuzby .... to tez mnie nie intryguje.

    J.

  • 130. Data: 2023-08-14 15:40:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 15:11, J.F pisze:

    > Prawdziwy Polak-Katolik aniołka nie kradnie :-)

    Chyba, że duży i z mosiądzu :-)

    > Ale aniołek zniknął.

    By to stwierdzić trzeba było jechać na miejsce. W dodatku zawiadamiający
    tak opisał umiejscowienie tego nagrobka, że dobre pół godziny szukałem.
    Bo on wiedział, gdzie to jest, ale ja nie, a cmentarz duży. W miejscu,
    które on mi podał nic nie było. Potem się okazało, że nagrobek był, ale
    po zerwaniu metalowych ozdób nie wyróżniał się niczym spośród
    okolicznych. Musiałem chodzić i czytać tablice.

    > O ubekach mozecie zapomniec, czy wypytac skąd o nich wie, a do
    > protokolu wpisac niezbite fakty ...

    Tylko to czas zabiera. A w tym czasie można by już działać. Ale dziadek
    chce się wygadać.

    > A jakby tak pare dni później gazety zaczely pisac o sprawie, i
    > wyszłoby, ze zgłaszajacego odesłaliscie do psychiatryka?

    Cmentarz na pewno by został spenetrowany. Potem ustaliłoby się w
    administracji, do kogo grób należy i zapytało, czy osoby uprawnione nie
    usunęły z jakiegoś powodu ozdób. Tu akurat było o tyle łatwo, że w
    Internecie znalazłem zdjęcie tego nagrobka sprzed kradzieży i wiadomo
    było, czego szukam. Następna zmiana poszła tym tropem. Ale dziwnym było,
    że nie mamy zgłoszenia od rodziny, a rowerzysta twierdził, ze ich
    powiadomił telefonicznie.

    > Albo co gorsza - odmówiliscie przyjecia zgloszenia. Ktos wam chyba d*
    > uratował, ze przyszedl 2 godziny później, a nie 2 dni...

    Nie, nikt by tego nie zbagatelizował. Tylko, że zanim zaczęliśmy
    cokolwiek robić, to właśnie szukałem w Internecie, czy tam w ogóle były
    te ozdoby, czy nie ma jakiejś informacji o renowacji nagłówka, gdzie się
    ten nagrobek znajduje i do kogo należy. Osoby przyszły, gdy ja akurat
    szukałem już na cmentarzu nagrobka.

    Nawet okazało się, że rodzina osoby pochowanej tam, dowiedziawszy się
    telefonicznie od tego rowerzysty, że UB ukradło aniołka, to też zamiast
    zadzwonić na Policję, to najpierw pojechali się upewnić na cmentarzu,
    czy faktycznie uszkodzono mogiłę.

    --
    (~) Robert Tomasik