    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajebali mi motór
    Date: Mon, 14 Aug 2023 15:40:42 +0200
    <qs2dycsfm0e7$.1k17d64wdhjkj.dlg@40tude.net>
    <ubcolc$oak$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <5bv2f1gsahxy$.1wx5q1ybmd5kf$.dlg@40tude.net>
    <ubcrra$ptd$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ubcsfd$eiv$16$Shrek@news.chmurka.net>
    <ubcu3j$r3q$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <4lnhn5we7m5w$.15jgozebtlpbo$.dlg@40tude.net>
    <ubd302$tvj$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>

    W dniu 14.08.2023 o 15:11, J.F pisze:

    > Prawdziwy Polak-Katolik aniołka nie kradnie :-)

    Chyba, że duży i z mosiądzu :-)

    > Ale aniołek zniknął.

    By to stwierdzić trzeba było jechać na miejsce. W dodatku zawiadamiający
    tak opisał umiejscowienie tego nagrobka, że dobre pół godziny szukałem.
    Bo on wiedział, gdzie to jest, ale ja nie, a cmentarz duży. W miejscu,
    które on mi podał nic nie było. Potem się okazało, że nagrobek był, ale
    po zerwaniu metalowych ozdób nie wyróżniał się niczym spośród
    okolicznych. Musiałem chodzić i czytać tablice.

    > O ubekach mozecie zapomniec, czy wypytac skąd o nich wie, a do
    > protokolu wpisac niezbite fakty ...

    Tylko to czas zabiera. A w tym czasie można by już działać. Ale dziadek
    chce się wygadać.

    > A jakby tak pare dni później gazety zaczely pisac o sprawie, i
    > wyszłoby, ze zgłaszajacego odesłaliscie do psychiatryka?

    Cmentarz na pewno by został spenetrowany. Potem ustaliłoby się w
    administracji, do kogo grób należy i zapytało, czy osoby uprawnione nie
    usunęły z jakiegoś powodu ozdób. Tu akurat było o tyle łatwo, że w
    Internecie znalazłem zdjęcie tego nagrobka sprzed kradzieży i wiadomo
    było, czego szukam. Następna zmiana poszła tym tropem. Ale dziwnym było,
    że nie mamy zgłoszenia od rodziny, a rowerzysta twierdził, ze ich
    powiadomił telefonicznie.

    > Albo co gorsza - odmówiliscie przyjecia zgloszenia. Ktos wam chyba d*
    > uratował, ze przyszedl 2 godziny później, a nie 2 dni...

    Nie, nikt by tego nie zbagatelizował. Tylko, że zanim zaczęliśmy
    cokolwiek robić, to właśnie szukałem w Internecie, czy tam w ogóle były
    te ozdoby, czy nie ma jakiejś informacji o renowacji nagłówka, gdzie się
    ten nagrobek znajduje i do kogo należy. Osoby przyszły, gdy ja akurat
    szukałem już na cmentarzu nagrobka.

    Nawet okazało się, że rodzina osoby pochowanej tam, dowiedziawszy się
    telefonicznie od tego rowerzysty, że UB ukradło aniołka, to też zamiast
    zadzwonić na Policję, to najpierw pojechali się upewnić na cmentarzu,
    czy faktycznie uszkodzono mogiłę.

    --
    (~) Robert Tomasik