    From: "L" <a...@m...kota>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: żądanie zapłaty po 5 latach c.d.
    Date: Mon, 28 Apr 2008 14:57:56 +0200

    Sorry za nowy wątek, ale tamten się mocno wydłużył...
    Dostałem od firmy windykacyjnej wezwanie do zapłaty za dwie rzekomo
    niezapłacone faktury wystawione 22-11-2002 r i 09-10-2002 r. Minęło ponad 5
    lat, faktur nie mam, potwierdzeń zapłaty też. Zapłacić czy nie? Kwota jest
    bzdurna, razem z odsetkami 163 zł.
    Napisałem w mailu do Intrum Justitia, że nie mam tych faktur i że sprawa się
    przedawniła. Oto co mi odpisali:
    ........W nawiązaniu do Pańskiego maila informujemy, że zwróciliśmy się do
    naszego Klienta MNI TELECOM SP. Z O.O. - z prośbą o duplikaty faktur. Gdy
    tylko otrzymamy powyższe dokumenty, wyślemy je do Pana.
    Jednocześnie zawiadamiamy, że po upływie czasu określonego w ustawie
    roszczenie przedawnione nie wygasa -art. 117 k.c.
    Stanowisko to zostało potwierdzone w uchwale Sądu Najwyższego z 10
    listopada 1995 r. (III CZP 156/95 OSNC 1996/3/31), iż roszczenie
    przedawnione nadal istnieje, a tylko zmienia swój charakter, mianowicie z
    roszczenia cywilnego staje się roszczeniem niezupełnym (naturalnym).
    Natomiast zgodnie z ustawa z dnia 14 lutego 2003 r. o udostępnianiu
    informacji gospodarczych (Dz.U. nr 50, poz. 424) bez względu na to czy
    przedawnienie nastąpiło czy nie nic nie stoi na przeszkodzie, aby wierzyciel
    zamieścił dane osobowe dłużnika w Biurze Informacji Gospodarczej, co
    uniemożliwi Panu zaciąganie kredytów bankowych oraz utrudni podpisywanie
    jakichkolwiek umów, w których kontrahent dowie się o figurowaniu w w/w
    rejestrze."..............
    A więc straszą... Poddać się i zapłacić?
    _
    Pozdrawiam - Leszek