  • 1. Data: 2009-10-11 10:02:51
    Temat: z kategorii - humor - pismo straszak za wyrażenie opinii
    Od: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl>

    Pytałem jakiś czas temu na tym forum jak zakwestionować wysokość fakrury za
    usługę, którą już zaplaciłem, nawet byłem skłonny to zrobić dla zasady,
    okazało się, że się nie da tak prosto, mam ważniejsze sprawy, dałem spokój.
    Ale przechodząc do sprawy, pisałem jakis czas temu , że mi padł matiz w
    drodze do pracy i z
    braku czasu zawiozłem go na lawecie do pierwszego lepszego warsztatu jaki
    był po drodze, czyli padło na firmę Marek Włoch i s-ka w Boguchwale. Cały
    pierwszy dzień mnie zbywali, że niby jakaś elektronika i to musi trwać na
    drugi dzień stwierdzili, że urwany pasek rozrządu i naprawa około 1,5 lub 2
    tys zł w zależności od tego co będzie uszkodzone. Ponieważ nie wiedzieli co
    tak naprawde się uszkodziło bo silnika nie rozbierali a mnie podane przez
    nich koszty naprawy i części zamiennych wydały sie absurdalne w stosunku do
    wartości samochodu to go zabrałem. Przy odbieraniu naliczyli mi koszty za
    diagnozę czyli odkręcenie osprzętu i osłony 244 zł, nawet tego nie
    poskładali ponownie tylko wszystko było w bagażniku.
    Półoradniowy parking okazał się więc nawet droższy niż część parkingów
    hotelowych w centrum Warszawy.
    Skoro przykładowo cały przegląd samochodu np. ten który się robi okresowo do
    dowodu trwa znacznie krócej, kosztuje o wiele mniej i sprawdzane jest wiele
    punktów samochodu cena i czas wykonania usługi wydal mi się absurdalnie
    wysoki dlatego podzieliłem sie tym na forum.
    Cały fakt czasu i kosztów został też wyśmiany przez mechaników z innego
    warsztatu, który wykonał ostatecznie naprawę za kwotę niewiele większą niz
    diagnoza w Boguchwale.
    Oczywiście poinformowałem firmę w Boguchwale mailowo, że ich koszty zostały
    wyśmiane przez konkurencyjny warsztat a w odpowiedzi dostałem takie oto
    pismo:

    tu jest małe:
    http://mmmm20.wrzuta.pl/obraz/6WPKy8nQ7LS/pismo
    a tu duże:
    http://mmmm20.wrzuta.pl/obraz/powieksz/6WPKy8nQ7LS

    Jak widać wg utalentowanego Pana z firmy nie wolno już wyrazić swojej
    opinii o sposobie wykonania usługi i chyba wg niego nie wolno podać kosztów
    z firmy A firmie B :))))
    Tak na marginesie nigdy nawet nie przyszły mi do głowy próby dodatkowego
    oczerniania ponieważ same fakty, na które mam fakrurę z wykazem czynności i
    świadków kosztów wyceny naprawy są na tyle absurdalne moim zdaniem, że nawet
    gdybym chciał nie umiałbym wymyślić nic lepszego.
    Z jednej strony uważam to pismo za absurd z drugiej ubawiłem sie do łez i
    życzę
    szczęscia w sądzie :)
    Co o tym sądzicie? przytrafiło się komuś coś podobnego czy ta firma jest
    ewenementem?

  • 2. Data: 2009-10-11 10:12:40
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 11 Paź, 12:02, "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl> wrote:
> [...]
    > życzę
    > szczęscia w sądzie :)
    > Co o tym sądzicie? przytrafiło się komuś coś podobnego czy ta firma jest

    material zostal usuniety / nie znaleziono pliku.

    poza tym do rzecznika konsumentow mozesz uderzyc. sprobowac nie
    zaszkodzi.

  • 3. Data: 2009-10-11 10:21:56
    Od: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl>

    pismo obecnie jest tutaj
    http://mmmm20.wrzuta.pl/obraz/38aOyHZ2UCg/pismo

  • 4. Data: 2009-10-11 10:32:25
    Od: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl>

    > pismo obecnie jest tutaj
    > http://mmmm20.wrzuta.pl/obraz/38aOyHZ2UCg/pismo

    albo tutaj

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7716b4f0dd0cd221
    .html

  • 5. Data: 2009-10-11 10:49:22
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl> napisał w wiadomości
    > pismo obecnie jest tutaj http://mmmm20.wrzuta.pl/obraz/38aOyHZ2UCg/pismo

    W odpowiedzi napisz im pismo o treści "ROTFL" i niżej do wiadomości: 1.
    adresat 2. a/a 3. Kabaret Moralnego Niepokoju (albo jakiś inny)

    Pozdrawiam Przemek

  • 6. Data: 2009-10-11 13:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail W...@w...epf.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > W odpowiedzi napisz im pismo o treści "ROTFL" i niżej do wiadomości: 1.
    > adresat 2. a/a 3. Kabaret Moralnego Niepokoju (albo jakiś inny)

    ale w sumie sympatycznie.
    Delikatnie dali znac, zeby sie gosciu nie zapedził, i zeby przed kazdym
    zdaniem pisał "moim zdaniem"
    np nie pisał:
    fryzjer na rogu tej tej jest do dupy
    tylko
    moim zdaniem fryzjer na rogu jest do dupy.

    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
    miliarderem" - Charlie Chaplin

  • 7. Data: 2009-10-11 16:35:14
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    > albo tutaj
    >
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7716b4f0dd0cd221
    .html

    Czym się przejmujesz? Nie oczerniasz przecież firmy, tylko podajesz realne
    fakty?
    PawelT

  • 8. Data: 2009-10-11 20:33:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl> napisał w wiadomości

    Ja tam niczego złego w tym piśmie nie widzę. jak ich zaczniesz oczerniać
    lub pomawiać, to sprawę skierują do sądu. Chwilowo tego nie robisz, ale
    przecież z ich pisma nie wynika, że uważają twoją korespondencję za
    oczerniającą lub pomawiającą, bo gdyby tak było, to powinni Cię pozwać, a
    nie pisać pismo.

    Co do wysokości samej zapłaty, to ja proponowałbym odpisać im, ze wartość
    ich usługi oceniasz na załóżmy 30 zł (w końcu odkręcili coś tam, więc
    obecnemu warsztatowi było łatwiej) i by wystawili stosowną fakturę i im ją
    zapłać. W tym samym piśmie możesz im dołożyć, że jeśli uważają, że ich
    usługa była droższa, to niech Cię pozwą.

  • 9. Data: 2009-10-11 21:11:07
    Od: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl>

> [...]
    > przecież z ich pisma nie wynika, że uważają twoją korespondencję za
    > oczerniającą lub pomawiającą, bo gdyby tak było, to powinni Cię pozwać, a

    dokładnie ale skoro nie oczerniam i nawet nie przyszlo mi do glowy aby
    sugerować im taką możliwość to nie rozumiem po co wogóle to wyslali.
    Jak zapłaciłem za to sprawdzenie to faktycznie pytałem na pl.soc.prawo jak
    zakwestionować fakturę a na grupie samochodowej wrzuciłem temat z zapytaniem
    co ludzie o tym sądzą a do firmy wyslałem prywatnego maila z informacją, że
    konkurencja u której nparawiałem pojazd wysmiała ich cenę ale nic poza tym.
    Przyszło to to do mnie poleconym jak bylem w Warszawie na delegacji
    myslałem, że coś waznego wydzwaniałem po pocztach aby sprawdzić co to.
    Temat wrzucilem tu tylko jako ciekawostkę i dość niecodzienną osobliwość,
    pierwszy raz spotykam się z takim działaniem. Może uważają, że każdy jest na
    tyle naiwny, że się przestraszy jakiegoś nieuzasadnionego ostrzeżenia

> [...]
    > zapłać. W tym samym piśmie możesz im dołożyć, że jeśli uważają, że ich
    > usługa była droższa, to niech Cię pozwą.
    za usługę zaplaciłem przy odbiorze i teraz raczej nie ma szans na
    zakwestionowanie, ale trudno, teraz nie wnikam już w koszty tylko sam fakt
    niecodziennego pisma.

  • 10. Data: 2009-10-11 22:24:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > dokładnie ale skoro nie oczerniam i nawet nie przyszlo mi do glowy aby
    > sugerować im taką możliwość to nie rozumiem po co wogóle to wyslali.

    Ja też nie. Zresztą moja wypowiedź miała podtekst humorystyczny.

> [...]
    > na tyle naiwny, że się przestraszy jakiegoś nieuzasadnionego ostrzeżenia

    Być może. Innego sensu takiego pisma nie widzę.

    > za usługę zaplaciłem przy odbiorze i teraz raczej nie ma szans na
    > zakwestionowanie, ale trudno, teraz nie wnikam już w koszty tylko sam
    > fakt niecodziennego pisma.

    A, tego nie zauważyłem. Pomijając tutaj kwestie dowodową - bo pewnie trudno
    będzie ostatecznie dowieść, kto co komu i kiedy powiedział - to ich
    działania z lekka zahaczają o przestępstwo oszustwa. Oczywiście warsztat ma
    prawo wymyślić sobie ceny umowne i Ty może sz je zaakceptować, albo nie,
    ale moim zdaniem to również ma jakieś tam płynne granice zdrowego rozsądku,
    powyżej których rzecz podlega ściganiu karnemu.