  • 1. Data: 2009-10-11 07:45:42
    Temat: Idiotyzm czy tylko ja nie rozumiem idei urzędnikowania
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam taką sytuację
    kupiłem auto na drugim końcu polski (to ważne)
    Auto sprowadzane, ale od sprzedającego dostałem cały kompet dokumentów
    gotowych do rejestracji, m.in. zaswiadczenie o przeglądzie technicznym.
    Auto to taki mały furgon - Citroen Jumpy.
    Wszedzie jest napisane ze auto jest dostawcze, nawet w tym zaswiadczeniu o
    przegladzie w uwagach, ale w jednej rubryce stoi ze jest osobowe.
    Poszedłem auto zarejestrowac i zonk - urzędniczka przyczepiła sie, ze w
    wszystkich dokumentach jest ze dostawcze a w tym jednym pomyłka i tak
    niescisłosci - na dole dostawczy, u gory osobowy i ze trzeba poprawic.
    Mowie trudno, podjade na stacje, zrobie jeszcze raz przeglad i juz.
    Jade na stacje, ale tam mi mowia ze oni mi juz tego poswiadczenia nie
    wystwia, bo z data wsteczna nie moga, a dzis (ponoc dokładnie od kilku dni)
    takie zaswiadczenie do rejestracji nie jest juz potrzebne.
    I teraz co? Oczywiscie moge załatwic (mam nadzieje telefonicznie)
    przysłanie poprawionego zaswiadczenia z tegoz zakładu na drugim koncu
    polski, ale...
    Nie uwazacie ze to jakis totalny absurd urzędniczy?

    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 2. Data: 2009-10-11 08:04:04
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Budzik pisze:
    > Mam taką sytuację
    > kupiłem auto na drugim końcu polski (to ważne)
    (...)
    > przysłanie poprawionego zaswiadczenia z tegoz zakładu na drugim koncu
    > polski, ale...
    > Nie uwazacie ze to jakis totalny absurd urzędniczy?

    Wiem, że wytykanie błędów ortograficznych w usenecie nie jest
    konieczne... ale błagam: _P_olski, _P_olska... :-\
    pwz

  • 3. Data: 2009-10-11 08:45:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@d...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > (...)
    >
    > Wiem, że wytykanie błędów ortograficznych w usenecie nie jest
    > konieczne... ale błagam: _P_olski, _P_olska... :-\

    przyjmuje z pokora.
    Akurat bardzo staram sie zwraca uwage na pisownie, ale rzeczywiscie pl
    literki czy duza mała w srodku zdania to juz skupienie nie koniecznie takie
    jak byc powinno.

    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 4. Data: 2009-10-11 10:35:05
    Od: qnick <r...@o...pl>

    Budzik pisze:

> [...]
    > polski, ale...
    > Nie uwazacie ze to jakis totalny absurd urzędniczy?

    To jeszcze raz pojedź do SKP gdzie nie chcieli wykonać badania i poproś
    o wykonanie okresowego badania technicznego przed rejestracja w Polsce
    na podstawie DZ.U. z 2009 nr 155 poz.1232 paragraf 2 pkt.5 który mówi:

    Wykonując okresowe badanie techniczne, o którym
    mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, uprawniony diagnosta
    wystawia dokument identyfikacyjny badanego
    pojazdu, który stanowi załącznik do zaświadczenia
    o przeprowadzonym badaniu technicznym. Wzór dokumentu
    identyfikacyjnego pojazdu określa załącznik
    nr 3 do rozporządzenia.

    Artykuł 81 ust 3 ustawy (Prawo o ruchu drogowym) mówi o pojazdach
    zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą (EU+ inne kraje które
    podpisały stosowne dokumenty)

    Powinien (diagnosta) wykonać okresowe badanie oraz wystawić dokument
    identyfikacyjny pojazdu. Wyjdzie to taniej niż jechać na drugi koniec
    Polski do SKP która sie pomyliła w dokumentach no chyba że załatwisz to
    telefonicznie i przyślą Ci pocztą poprawiony dokument (w co wątpię)

    P.s. Przed wyjazdem na SKP proponuję zaopatrzyć się w Wydziale
    Komunikacji gdzie będziesz rejestrować auto w próbne tablice
    rejestracyjne i pozwolenie czasowe na dojazd do SKP.